06 mei 2011 = DYNO-DAG!!!!!!!Voor mijn doen 't wekkertje vroeg gezet en samen met Serge naar Goes gereden.
Plaats delict:
Ruim voor de afgesproken 9:00 uur aanwezig, dus tijd zat voor fotootje:
Wisten jullie nog niet, maar ik rij op gas tegenwoordig, dit is de verdamper
:
Even later arriveert meneer Ruud op de racefiets en wordt onder 't genot van een bakkie
koffie de polo geinstalleerd:
Eerste voorzichtige run:
Daarna werden de spanbanden extra aangesjort en begonnen eerste de serieuze runs:
Op de monitor konden wij ook goed meekijken en ik herkende al snel de koppel'vlakte',
zoals ik die al gewend was van de 1.4 16v.
Bleek dat 't mengsel al goed was: heel toevallig was enkel en alleen 't dichtstoppen
van de remluchtsproeiers (door mezelf) precies de juiste bezetting.
Nog wel 2 runs gedaan om de ontsteking perfekt af te stellen, maar dat scheelt amper een pk.
Uiteindelijk resultaat (zwart lijntje is pk & grijs lijntje is koppel):
138,9 pk bij 6617,5 rpm & 169,4 Nm bij 5296,6 rpm aan de wielen.
Omgerekend naar de krukas met factor 15% (wat Ruud ook aangaf):
159,7 pk & 194,8 Nm
Serge had ook nog een paar filmpjes gemaakt: komen eraan, maar 't uploaden bij youtube
ligt eruit, dus ff kieken waar ik ze neerzet.