Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Gekke Gerrit op za, 16 jul 2011, 19:36:59
-
Menig weldenkend mens was met een grote boog om de auto heen gelopen. Hell, zelfs de freaks van hier zouden 'm hebben laten staan, vermoed ik. Maar ik ben sinds vanmiddag de eigenaar van een 2F Steilheck GT, ofwel enorme roestbak, ofwel White Piece of Shit...
Achterklep is sowieso al helemaal verloren. Roest op de dorpels is vooral roestkleur, afkomstig van ernstig slechte deuren. Motorkap is ook niet bepaald netjes meer. Tank-aansluiting bij het klepje is los van het scherm (rubber heeft losgelaten). Rubber van het SSD (@Marjolijn: StahlSchiebeDach) is uitgedroogd en het omhoogkomende windgeleidertje gaat niet meer naar beneden als je het dak dicht probeert te draaien. Vandaar dus drie stukken stagetape op het zwarte hemeltje. Bij de voorruit onder het rubber enige roest, de rechterdorpel achteraan croky (maar de tankvulhals leek iig geen benzine te lekken).
De koppeling grijpt erg vroeg aan, maar goed, bij plotseling versnellen in hogere versnellingen geen vertraagde reactie omdat de motor sneller draait dan de versnellingsbak. Die bak schakelt trouwens erg makkelijk, zij het licht hakerig (een metalen schakelplaatje à la Ferrari zou niet verkeerd zijn, zeker niet aangezien de pookhoes/zak geen gezicht meer is. Van de hoedenplank zijn de hang-/draaipunten afgebroken (asjes) en één touwtje.
Bij het rijden blijkt wel dat de auto op zich technisch nog goed is. Starten en lopen klopte... Er is een licht snerpend geluidje te horen, ergens is de uitlaat iig niet helemaal gasdicht. Sturen gaat goed, maximale stuuruitslag geeft geen idee van kapotte homokineten oid. Vering over drempels is nog OK, geen boot-deiningen. Auto trekt goed, lijkt in de lagere toerentallen nog niet helemaal wakker te zijn, maar heeft iig nog genoeg vermogen over. Remmen was even wennen, temeer ik net uit de Scenic stapte waar ik vanmorgen nog nieuwe schijven en blokken vóór (voor de vakantie) op heb gegooid. Heb het idee dat de bekrachtiger niet heel veel doet, maar daar wil ik nog wel een keer een second opinion over. Komt wel goed tot stilstand. Handrem werkt ook naar behoren.
Tja, daar sta je dan, bij een auto die toch nog wel tegenvalt, en bovendien geen personality heeft (want 2F -nana-). Maar nog 3 kwartier overschrijvingstijd, plensende regen (dus ook geen zin om kriksteunen e.d. te gaan voelen), laatste dag voor de vakantie en na de vakantie is er woon-/werkverkeer nodig. Tja, wat doe je dan? Naar het postkantoor! Hoop niet dat ik er spijt van krijg....
Met de foto's van Pieter in het achterhoofd wel ook nog even onder de achterbank en in de achterbak gekeken, maar daar iig geen spoor van roest. Volgens mijn inschatting ook gewoon een eerlijke verkoper, en wat dat betreft geen vermoeden van verborgen schade uit het verleden. Wel hangt de achterbumper net niet meer helemaal netjes, en lijkt de voorbumper niet origineel, want geen rood lijntje?
Ach, APK tot ergens in maart, vermoed dat het daarna een donor gaat zijn. Tegen die tijd heb ik de Derby zeker wel door de APK...
-
Wel een Steileheck en toffe stoelen! En vast een prettige vakantie zonder stress en gedoe -hug-
-
-thumbsup-
-
He GG goed bezig man nu nog ff -klus- en dan nog vele veilige kilometers -sturen-
-
leuke aankoop -thumbsup-
-
Gaaf, beetje opknappen en poetsen en gaan. -sturen-
Geloof mij je gaat het nog waarderen, zo'n 2F. :)
-
mocht je m over een tijdje niet meer nodig hebben, heb ik wel interesse :P
-
ik was ook nooit echt fan van de 2f maar nu rij ik er zelf een :)...............
ze zijn wat meer auto vind ik vergeleken met een 2,alhoewel ik altijd een fan van de polo2 gt ben geweest,mijn vader had een rode gt 75pk vroeger,toen was ik verknocht geraakt aan die polo's,succes ermee....
-
hele gave wagen -thumbsup-
-
Alweer een polo erbij :D
Al met al dus gewoon een koopje, wat wil je voor dat geld. Zo op het eerstegezicht ziet die er in ieder geval netjes uit.
En je hebt voor als de derby klaar is al een koper lees ik (Rutger :) ) , dan kun je gelijk 200 winst maken -uitlachen-
Ah Geert vergeet niet ook te gaan sleutelen he.......je derby topic dwaalt weer af
groet ramon
-
Nou, hij ziet er zeker niet mooi uit, de foto's zijn nogal flatterend...
En voor wat betreft de Derby: door het gebeuren met m'n vader is die weer aan de beurt als ik terugben van vakantie...
Er hebben zich al meer geïnteresseerden gemeld voor de 2F trouwens, dus €200 winst lijkt me wat pessimistisch...?! :D
-
Nou, hij ziet er zeker niet mooi uit, de foto's zijn nogal flatterend...
En voor wat betreft de Derby: door het gebeuren met m'n vader is die weer aan de beurt als ik terugben van vakantie...
Er hebben zich al meer geïnteresseerden gemeld voor de 2F trouwens, dus 200 winst lijkt me wat pessimistisch...?! :D
pessimistisch :D , ja het is een GT he -thumbsup-
Geniet van je vakantie, daarna weer vol goede moed ertegen aan
-
ja goede vakantie en wat zit er nu in de deuropening bij de a-stijl?
-
Volgens mij is het een interne antenne, die eigenlijk tegen de voorruit geplakt hoort te zitten...
-
Nice Geert -thumbsup-
Nu nog eigen foto's -naughty-
-
Accuwak, accuwak, accuwak!
Gisteren uitgebreid gewassen, daarna de voetenbakken aan passagierszijde gehoost... -dots-
Daarnaast: veel last van wind, zo'n 2F... Heb ook 't idee dat niet alle paardjes wakker zijn, dus binnenkort maar snel een beurtje geven!
Bij koude motor heeft-ie wat moeite met stationair (blauwe sensor kan verdachte zijn, toch?).
Ik heb in ieder geval een goede bestemming voor mijn 'rust is lighter than carbon-fibre'-sticker... :D
-
Vandaag (eindelijk) wat tijd gevonden/genomen om wat aandacht te besteden aan het karretje:
* Olie- + filterwissel (Emperol 5W40).
* Blauwe tempsensor vernieuwd (koelvloeistof bekeken, was geen water en leek nog prima te zijn).
* Remvloeistof vervangen, voorremmen goed doorgebloed, achter waren de nippels niet welwillend (ik had er geen zin in dat ze zouden afbreken: het is en blijft een woon-/werksletje).
* Bougies goed bekeken (in ieder geval de voorgeschreven BUR6ET): moccabruin, kern was nog prima. Opgeborsteld, voorzien van een likje kopervet en teruggemonteerd.
* Luchtfilter was nog prima te doen, met perslucht doorgeblazen en teruggemonteerd.
* Achterwiellagers gesteld (zat een beetje speling op).
* Aandrijfashoes rechts vervangen (volledig doorgescheurd direct na de korte bevestiging op de as.
* Winddeflector van het open dak verwijderd, de beugels waren allang verrot en dus klapte de deflector bij dakraampje open meteen in de 90 graden stand: dan maar liever zonder.
* Kapotte linkerspiegel vervangen door eentje die wel nog op z'n pootje kan staan (-hug- @ Pieter)
* Accuwak hersteld dmv uitslijpen en schoonmaken rot materiaal (om het gat zeg maar). Daarna een aluminium plaat (1mm) op maat geknipt en in de accubak op maat/vorm gedrukt. Vervolgens inge'plakt' met strijkkit, en ook rondom zeer ruim afgekit met strijkkit. Het hoeft niet voor de eeuwigheid, deze auto komt nu al niet meer in aanmerking voor restauratie.
Auto ook eens goed van onderen bekeken (had een brug ter beschikking). Uitlaat blijkt na het flexibele stuk katsverrot, zowel middendemper als eindstuk+demper zijn niet meer recyclebaar. Ik heb nog het een en ander aan uitlaatspul in de opslag, dus wilde er niet even € 150 tegenaan gooien als ik mogelijk ook een andere oplossing heb.
Rechterkriksteun is ooit mishandeld, zal een van de punten zijn waar-ie het eerst zal gaan. Puntlasrand dorpel/bodem is ook rechts vóóraan (onder A-stijl) en vóór het rechterachterwiel bruin en roestig, maar de auto kan zeker nog een paar jaartjes mee. De bekende plekken/punten dus, maar als woon-/werksletje vooralsnog prima!
To do (for now):
* Uitlaat fixen/vervangen.
* Mogelijk koppeling beetje stellen.
* H&R G40-veertjes eronder knallen (iets lager, maar wil met deze toch niet té laag, val nou al zo'n eind naar beneden in de bestuurdersstoel en moet de kleintjes ook nog achterin kunnen zetten.
* Evt plaatwerk netoyeren (motorkap, deuren en met name ook achterklep zijn slecht).
* Mogelijk een kleurtje geven (heb nog mat-mokkabruin staan, zit eraan te denken om dat te gebruiken, dak blijft dan wit ivm temperatuur en in huidige trend DS3/Mini).
-
* Evt plaatwerk netoyeren (motorkap, deuren en met name ook achterklep zijn slecht).
motorkap en deuren staan in het noorden he -nana-
Maar verder goed bezig GG -thumbsup-
-
-thumbsup- en eeh -klus-
-
geen actiefoto -dunno- :)
-
geen actiefoto -dunno- :)
Geert is niet van de foto's -nana- 2 vellen tekst en 3 foto's ook nog eens van mp -uitlachen-
-
Is maar goed dat je dit zegt en niet
Geert is niet van de actie -nana-
:D
Maar inderdaad ook geen camera bij me. Vriend van me had wel zijn Iphone die ik had kunnen gebruiken, maar het was voornamelijk 'gewoon' onderhoud?! Bovendien aardig bezig geweest, was het niet met de Polo, dan was het wel helpen met de blok/bak-wissel van zijn XM V6...
-
Zoals ik al dacht heb ik nog wel wat liggen. Ga er morgen een RVS-middendempervervanger en RVS-einddemper onderhangen. Volgens mij oorspronkelijk van Jeroen (Mahler). Was ook bedoeld voor mijn Derby, maar kan hier prima tijdelijk dienst doen. Heb 'm er net al even onder/naast gehangen en ik heb er wel vertrouwen in. -thumbsup- Toch handig op momenten, zo'n koopziekte en een paar kuub onderdelen als gevolg... :D
Wat ik me afvroeg: ik heb ook nog wel hier en daar een Thomasje (spaghetti), en speel dus met de gedachte om dat ook gelijk te doen. Vraag me alleen af wat ik allemaal tegen kan komen, want moet natuurlijk maandag wel gewoon naar mijn werk kunnen en heb helaas niet het volledige weekend.
Ik heb ff gekeken onder de kap naar het uitlaatspruitstuk, en daar raak ik nog niet direct gerustgesteld van.
Ten eerste: wat doe ik met de inlaatluchtverwarming? -dunno- Afdoppen? -dunno- Slang met een steun boven de spaghetti laten hoveren? -dunno- Of open laten zonder slang? -dunno-
Ten tweede: ik zag wat bruine samensmeltingen die ik geïdentificeerd heb als de moeren/tapeinden voor het uitlaatspruitstuk. Komt waarschijnlijk vaak voor dat hier iets afbreekt of domweg niet loskomt? -dunno-
Ten derde: aan de zijkant van het uitlaatspruitstuk steekt een buisje de kop op, met bovenop een lichtblauwe dop. Wat is dit voor ding, hoe/wat/waar werkt het, en kan het kwaad als deze niet meer present is/werkt?
Overigens: ik weet dat ik een kat heb. Mijn bouwjaar heeft echter geen katverplichting meer voor de APK, en ik snap ook dat ik wel een lambda-aansluiting nodig heb op de 4-2-1 voor de ECU, dus die adviezen/discussies zijn niet nodig. :)
-
1) Waarschijnlijk kun je dat hitte schild nog wel op je spaghetti krijgen en om zo die aanvoerbuis vast te zetten, maar je kunt ook hem er gewoon los boven hangen. Evt van dik ijzerdraad een beugel maken.
2)Dat bruine moet je zien los te krijgen, waren draadeinden met moeren. Waarschijnlijk zijn het alleen de 2 buitenste en de rest is wel goed gangbaar. Ik zou de draad einde vervangen als je ze er uit kunt krijgen.
3)Die buis met dop is om een meting te kunnen doen voor de kat.
-
Thnx Martin! Ik heb je posting niet meer gezien voor ik wegging, dus ik heb de spaghetti maar even gelaten voor wat het was.
Heb de RVS-middendempervervanger en de RVS-einddemper er inmiddels onder zitten. Bij de einddemper zaten zulke sterke rubbers dat de uitlaat tegen de achterbumper én de achteras aan gedrukt (of eigenlijk getrokken) werd. Daarom zitten er nu aan één kant tijdelijk 2 rubbers, verbonden met tiewraps -gert-, aan.
Aan de voorkant de uitlaat op maat afgeslepen en met een mof verbonden, want gelijke diameters (45). Die mof is helaas nog niet helemaal gasdicht volgens mij, maar verder ben ik zeer tevreden. Lekker (Alfa?)-snerpje net boven de 3000 rpm. Dat is alleen niet goed voor het hypermilen (dan kom ik eigenlijk niet of nauwelijks boven de 3000 toeren uit... :D
Met het hele onderhoud ben ik nog niet helemaal blij met de stationaire loop en het oppakken vanaf lage toeren. Op een later moment ook nog maar eens de ontsteking checken voor de zekerheid...
-
Oh ja, ook nog de compleet versleten/vergane pookhoes vervangen door één in mint-condition (Thnx @ Rapido)
Vanavond ook nog even proberen zo'n '70-ies Windabweiser te monteren voor/boven het open dak. Heb er nog een paar gekregen, inclusief eentje met Climate Control! :D (in 't midden zit een draaibaar stuk waarmee je rijwind de cabine in kunt geleiden). Dat is natuurlijk een extra van 7 glimmende hondelullen?! :D
-
geen actiefoto -dunno- :)
Hij kan wel vertellen wat die allemaal gedaan heeft, maar zonder foto -dunno-
:) -thumbsup- goed bezig geert........lees ik!!!!
-
Yep... Windabweiser zit er inmiddels ook op (soms zou ik willen dat ik kleinere vingertjes had), en ook meteen maar de dobbelstenen die ik ooit van een groepje vrienden kreeg voor m'n 20e verjaardag aan de spiegel gehangen... :D
Weet nog niet of ze daar blijven hangen, want komen volgens mij uit 'n truckstore (formaatje jumbo), en lijkt me niet prettig als ze m'n zicht ontnemen (straatje van rechts...?)
-
BTW: voelt nog steeds vreemd om een foto te nemen van een 2F (alsof 't een mooie auto is -gert- :D)
-
Kosten so far, exclusief brandstof: € 361,25
Verbruik: 1e meting (1000 km) van de 2F Steilheck GT (3F) met gemengde rijstijl: 6,47/100km oftewel 1:15,5. Vind ik zowaar niet verkeerd, al lijkt 1:18 wel nog erg ver weg...
Heb het idee dat de auto laag in de toeren nog wel een tikkie lui is. Stationair duikt-ie me eigenlijk ook net te laag (600-700 toeren), dus denk er aan toch ook het brandstoffilter maar eens te vernieuwen.
Inmiddels ontdekte voordelen van een 2F: deur valt net wat steviger dicht, daardoor wat meer gevoel van auto. Vrij stil, uitgezonderd windgeruis en lekkende uitlaat. Fijne geschakelde plus voor de autoradio, contact uit blijft radio aan, sleutel uit contact: radio uit. Tevens display geschakeld met regelbare dash-verlichting.
-
Inmiddels ontdekte voordelen van een 2F
Denk aan je bloeddruk.. Straks ga je het nog een mooie auto vinden -nana-
-
@Vinkees: never!
Vraagje: zo tussen de 85 en 100 km/h in 5 treden er onder last wat nare trillingen op. Het lijkt op een hoogteslag in de wielen/banden, maar omdat het bij andere snelheden niet optreedt sluit ik dat ook net zo snel weer uit (maar dan snappen jullie misschien beter wat ik merk).
Nou vroeg ik me af of dit een kenmerk kan zijn van een versleten achterste baksteun? Ik weet dat er mensen last hebben gehad van zo'n versleten steun, dus vraag ik me af of zij wellicht kunnen bevestigen dat mijn probleem daar vandaan komt?
-
Had ook een nare trilling 100-130, een band had een bobbel. Andere keer rare trilling >110, veerpoot vervangen probleem opgelost. Dus 't kan vanalles zijn, ff een banden wissel om de banden uit te sluiten.
-
@Vinkees: never!
Vraagje: zo tussen de 85 en 100 km/h in 5 treden er onder last wat nare trillingen op. Het lijkt op een hoogteslag in de wielen/banden, maar omdat het bij andere snelheden niet optreedt sluit ik dat ook net zo snel weer uit (maar dan snappen jullie misschien beter wat ik merk).
Nou vroeg ik me af of dit een kenmerk kan zijn van een versleten achterste baksteun? Ik weet dat er mensen last hebben gehad van zo'n versleten steun, dus vraag ik me af of zij wellicht kunnen bevestigen dat mijn probleem daar vandaan komt?
Banden balanceren is meestal de oplossing bij trilling tussen de 80 en 100. Maar idd kan het ook de baksteun zijn. Zou iig eerst de banden uitsluiten en of er niet ergens speling zit. Ook gecupte banden en slecht uitgelijnt onderstel kan voor trillingen zorgen.
-
Naar nu blijkt gaat de wijzer van de brandstofmeter niet helemaal tot de aanslag. Sterker nog, eigenlijk hield het al snel op na het bereiken van het eerste stukje rood. Met ingetrapte koppeling en afgeslagen motor (-oops-) op de afslag van een tussentankstation nog net de pomp weten te bereiken... Aiaiai!
Later (bij een goedkopere pomp) de auto verder afgetankt, en ik kan nu wel zeggen dat een gemiddelde van 1:15,5/15,6 wel stabiel genoemd kan worden. Van daaruit kan ik dus effecten van het hypermilen eventueel afmeten...
-
-uitlachen-
Sorry, kon het niet laten.
Gelukkig kon je de pomp nog bereiken -thumbsup-
-
Nare trilling veroorzaakt door een onbalans voel je vaak tussen de 80-90, vanwege de eigenfrequentie van het wiel/ de onbalans. Bij lagere snelheden heb je er minder/geen last van.
Ik heb het zelf wel eens zo erg gehad dat het stuur niet recht te houden was, na het balanceren was er helemaal niets meer van te merken.
Benzinemeter; ik heb precies het tegenovergestelde. Als de meter aan de aanslag ligt zit er nog zo'n 5 liter in. Ik heb een keer met zweet tussen de billen over de A6 gereden toen ik met de meter in 't rood een pompstation voorbij reed :) Niet opgelet, en de volgende pomp in de Flevopolder was pas ergens bij Lelystad. :)
-
Dan liever jouw manier Martijn :)
-
withstupid
-
Jerrycannetje, gevuld met de juiste brandstof, in de kofferbak is een fijn idee! :)
-
Kom op man, zuiniger rijden door minder gewicht in de tank? Je kan ook te ver gaan! :)
-
:)
-
-hitit- Ik zat een beetje rond te kijken op spritmonitor, en zag dat er iemand in een 2F met 3F-motor een gemiddeld verbruik weet te halen van 5,58 l/100km, met tussendoor verbruiksgegevens van 4,68 l/100km (1 op 21,3!) -hitit-
Heb hem gelijk maar een berichtje gestuurd met de vraag of hij speciale aanpassingen aan zijn auto heeft gedaan...
-
Zuinig rijden, het is helemaal in hier :) .
-
Het zuinige rijden gaat wel OK. Vandaag zelfs nauwelijks peut verbruikt met de Polo...
Op weg naar een afspraak sloeg de Polo opeens af, en gaf vervolgens geen sjoege meer! Startmotor ging vrolijk rond, maar geen spoortje van enige bereidwilligheid. -wanker-
Stond midden in de spits op een druk en onoverzichtelijk kruispunt, en was al aan de late kant voor m'n afspraak. Auto dus snel aan de kant geduwd en een briefje achter de ruit. Gelukkig wel op loops stand van huis dus snel de Amazon gepakt en verder gegaan. Als zo de kids op bed liggen maar eens gaan kijken en in ieder geval de auto netter wegzetten. Eerste verdachte is de (zekering van de) brandstofpomp... 2 garages vol met Polo-onderdelen, maar niks van injectie verder, dus daar ben ik maar weer mooi klaar mee...!
-
wat doe je ook met dat nieuwe spul :)
succes met de -klus-
-
Mmmm, weet nou niet of ik blij of verdrietig moet zijn/worden. Stap in de auto, tikje tegen de sleutel en lopen... -hitit-
Eventjes rond gereden, meerdere keren gestopt en gestart ook, maar iedere keer zo betrouwbaar als ik gewend was. -dunno-
Toen meteen maar van de nood een deugd gemaakt en mijn bandenspanning gechecked op 3.0 (ecomodding). Da's het voordeel van de Tango om de hoek: daar is de bandenspanningspomp nog gratis... :D
-
Blij :) , contactblokje? -dunno-
-
Tja, ging ook door mijn hoofd... Hoop het niet, is zo'n irritante storing om te bevestigen.
-
Is t niet de hallgever die begint met zn kuren?
Toen die van mij kapot was wou die ook niet starten, volgende ochtend weer proberen en toen deed tie t gewoon.. alleen daarna ging het behoorlijk snel bergafwaarts met de betrouwbaarheid omtrent het starten.
-
Bij een kapot contactblokje gaat de startmotor ook niet meer rond toch?
-
Bij een kapot contactblokje gaat de startmotor ook niet meer rond toch?
Hoeft niet, das juist 't irritante wat GG bedoeld: contactblokje kan vage klachten veroorzaken.....
-
Dat bedoel ik met niet zeker weten of ik blij moet zijn. Een technische storing is vervelend, maar als je 'm kunt opzoeken kun je 'm ook verhelpen?! Nu is het afwachten of het probleem zich weer voor zal doen (uiteraard altijd op een moment dat het niet uitkomt), en of je het op dat moment kunt identificeren/achterhalen...
Zou mijn opmerking tegen Jaap dan toch nog betekenis gaan krijgen? :D
Zo zeker als je kunt zijn zonder te weten of een griepvirus binnen een gezin bijvoorbeeld de prioriteiten veranderd, maar in principe betekent mijn afwezigheid dat ik onderweg ergens op de vluchtstrook zal staan... :D
-
Te koude lucht? Bevroren onderdelen? Kweenie of injectie daar last van heeft.
-
Hoeft niet, das juist 't irritante wat GG bedoeld: contactblokje kan vage klachten veroorzaken.....
Ok, wel eentje om te checken dus.
Ik zal zondag sleepkabels meenemen -hug-
-
:)
-
klinkt als hallgever heb ik ook al eens gehad. Weet ook hoe ik em tijdelijk moet 'fixen'
-
Interne diode opblazen bedoel je?
-
Vertel? -dunno-
Vanmorgen weer even niet helemaal lekker... Maar hall-gever is niet afhankelijk van motortemp, toch? Ik zoek het echter wel in de hoek van de ontsteking. -wanker-
-
Anwb heeft dat bij mij gedaan en heb ik weer een tijdje kunnen rijden.
Text komt ergens van 't net.
De anwb heeft een trukje dat een kapotte hall sensor soms toch weer even tot leven kan wekken. (Om bv. naar een garage te rijden)
Zet de bobine kabel op de 0 aansluiting van de hall sensor een stuur het geheel aan door de kabel die normaal op de 0 zit, met contact aan, even naar massa te tikken.
-
niet motor temp. Maar als ie afslaat en je laat em staan start ie later wel weer.
@recordc
Correct intern opblazen.
-
Gooi dan wel een extra ontsteking in je kofferbak want de hallgever zelf kan dan elk moment helemaal er mee ophouden.
-
klopt
-
en waarom zou je die niet direct gebruiken? :) Scheelt weer een keer extra stilstaan..
-
Als ik er één had lag-ie al wel achterin, maar ja...
-
Als ik er één had lag-ie al wel achterin, maar ja...
geef eens het nummer van de ontsteking, volgens mij heb ik hier nog een liggen.
-
Nummer? Moet ik ff kijken... Is een 3F. Ff vagcat checken, maar doe ik even niet op m'n werk. :)
-
Nummer? Moet ik ff kijken... Is een 3F. Ff vagcat checken, maar doe ik even niet op m'n werk. :)
en?
-
nog steeds op zijn werk die workaholic -nana-
-
Dat klopt wel, ja, en vervolgens veel langer dan wenselijk en noodzakelijk op de A27... Er waren nogal wat auto's die dezelfde kant op wilden... -wanker-
-
wat in de auto -wanker- Geert toch.....
-
Nee, net thuis, en inmiddels ook wat eten achter de kiezen... Dus Vagcat opgeweest: 030 905 205 T
-
Ventilator houdt er ineens mee op (in alle standen), altijd handig in het najaar... -wanker-
Eerste gedachte is zekering, maar die lijken allemaal in orde (eerste check). Zijn er nog andere mogelijke oorzaken, behalve een overleden ventilator? Kachelweerstand heb ik vooralsnog even uitgesloten, omdat stand 3 dan nog gewoon zou moeten werken?
-
de schakelaar zelf -dunno-
-
Om alleen in stand 3 te werken moet je hem toch even anders schakelen?
-
Stand 3 zit appart,die zou gewoon moeten werken als het weertsandje kapot is.
Dus......ik denk of inderdaad de schakelaar of los contacje -dunno-
-
withstupid withstupid
-
Lijkt mij ook de schakelaar.... Had toen ook zoiets in de pointer toen heb ik de schakelaar even uit elkaar gehaald en wat bleek de contact plaatjes waren verdraait.... ff de boel weer fixen en klaar -klus- -thumbsup-
-
Aanschaf, onderhoud en verbruik gezamenlijk: € 0,17 / km -thumbsup-
-
Heb een (volgens mij vaker voorkomend) probleempje: sinds gisteren wil het slot van de achterklep niet meer draaien... Opengemaakt, maar op slot krijg ik 'm met geen mogelijkheid meer. Komt niet door bevriezing oid.
Nou heb ik er niet echt dingen van waarde inliggen, maar als het simpel te verhelpen is doe ik dat graag even.
Grafietpoeder? Of moet het slotje uit elkaar? Andere tips? -dunno-
Zit er overigens ook aan te denken om toch maar eens een ander thermostaatje te halen, ben niet helemaal tevreden over de bedrijfstemperatuur... Kan ook meteen een ecomod zijn als-ie daarna inderdaad beter op temperatuur komt? -naughty- :D
-
Slot helemaal uit elkaar halen, schoonmaken, vetten, in elkaar zetten.
Zo heb ik een compleet vastzittend slot weer als nieuw werkend gekregen.
-
Beetje siliconenspray al geprobeerd?
-
idd staat gewoon droog dus ff invetten en klaar!
-
Stond net na het afzetten van de kids ook voor het verkeerslicht en de auto viel uit. Kon wel weer een paar keer starten, maar zodra ik een beetje gas gaf (stond vooraan in de spits met groen licht -wanker-) smoorde de motor en viel hij uit.
Auto aan de kant geduwd, verdelerkap bekeken (zag er op het oog goed uit) en de Hall-sensor even losgekoppeld en doorgeblazen, maar visueel was alles OK.
Na 4 pogingen deed de auto het weer, toen ik weer in wilde voegen viel hij weer uit. Toen weer opnieuw gestart, en even 2 minuten op toeren gehouden (het was te druk om de gok te wagen).
Toen het weer even rustiger was ben ik er weer voor gegaan, en heb ik met het gaspedaal de auto een beetje op toeren gehouden om erger te voorkomen. Eenmaal op de parkeerplek (waar hij desnoods kan blijven staan want daar tenminste gratis, itt waar ik eerst de problemen kreeg), blijft hij op zich goed op +/- 950 toeren. Schakel ik echter de verlichting in, dan valt het toerental weg.
Moet ik de ontsteking/stationair toerental instellen met grootverbruikers (verlichting, achterruitverwarming) aan? Ontsteking is er namelijk destijds handmatig (op de meeting) opgezet (en sindsdien nog niet gecontroleerd -oops-). Of moet ik denken aan een overleden/overlijdende accu of zo? -dunno-
-
mooi als zoiets gebeurt :)
Oplossing zoeken blijft altijd lastig in dit soort gevallen, bij mij was het contactslot kapot. Later hetzelfde probleem en ik dacht aan de verkeerde oplossing. Toen bleek de ontsteking het probleem. Daarna echter geen problemen meer gehad.
Vertrouwen is altijd ver te zoeken wanneer je dan weer gaat rijden en je voor je gevoel van alles voelt :)
Succes met de -klus-
-
Bij mij was het de hall-sensor omdat volgens mij buurman:
De auto bij koude motor eerst normaal draaide, maar zodra die op temperatuur kwam ging ouwehoeren. (was ook zo.. en dat was dan de indicatie voor kapotte hall-sensor)
maar idd: dit soort probleempjes zijn wel lastig wat JTG ook zegt -gert-
Ontopic naar jouw probleem: bobine? / dynamo?
Dat het toerental wat wegvalt bij het inschakelen van de grootverbruikers is opzich wel logisch, dat doet die van mij ook bij stationair toerental. Hoeveel weet ik niet, want ik heb geen toerenteller :).. extra stroomverbruik geeft wel meer belasting voor de dynamo / accu.. maar zou toch niet de reden van uitvallen moeten zijn? -dunno-
Wat betreft die accu: heb je dr zo'n kijkglaasje/"lampje" in? is dat ding nog groen?
En dan wat betreft de afstelling: loopt de auto ook onregelmatig als je optrekt enzo? of houdt ie in? Mijn ontsteking staat nu niet helemaal oke heb ik het idee.. aangezien ik gewoon normaal aan het rijden ben en dan 1 keer in de zoveel tijd is het net alsof de ontsteking een "misfire" heeft / slagje ernaast zit en dus gaat stotteren/inhouden
-
Normaal gesproken doet-ie het prima. Bij mij was het probleem ook pas nadat de motor warm had gedraaid, op weg naar school en crèche was er niets aan de hand...
-
En hoe slaat het met je achterklep slot?.. Al volgespoten met WD40 of iets dergelijks? :)
-
-ja-
-
Bougiekabels missschien? Slaat de motor ook af en toe een beetje over? Of hij kapt er echt gewoon mee?
-
Inmiddels al aan het uitpakken geslagen of heeft deze 2F steilheck nog steeds -30MM verlaging achter? :)
-
Nope, pakjesavond is geweest... (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,12041.msg359048.html#msg359048)
Overigens is mijn 2F een originele GT, die heeft toch al -30? -dunno- :D
Nogmaals onwijs bedankt voor bewezen (koeriers)diensten! Genoten van het luchtje in je Derby trouwens! ;)
-
Viel mij ook gelijk op, heerlijk -thumbsup-
-
Vandaag weer problemen: anderhalf uur prima lopen, diep in België bijna bij de bestemming en haperen. Terugweg ook op het eind van de rit haperen en slagen overslaan. Ik begin toch mijn verdenkingen te verleggen van de Hallgever naar de bobine. 3Fjes schijnen vaker het probleem te vertonen dat de bobine niet meer doet wat-ie moet doen als-ie warm wordt? -dunno-
Iemand nog zinnige toevoegingen?
-
Bobine kan, Zit er niet ergens een scheurtje in het bobinehuis?
Bougiekabels zijn nog wel fris?
Anders even met de plantenspuit bij lopende motor op kabels en bobine spuiten. Heb je reactie dan is het bingo -thumbsup-
-
Vandaag weer problemen: anderhalf uur prima lopen, diep in België bijna bij de bestemming en haperen. Terugweg ook op het eind van de rit haperen en slagen overslaan. Ik begin toch mijn verdenkingen te verleggen van de Hallgever naar de bobine. 3Fjes schijnen vaker het probleem te vertonen dat de bobine niet meer doet wat-ie moet doen als-ie warm wordt? -dunno-
Iemand nog zinnige toevoegingen?
2liter benzine en een aansteker :)
gewoon die bobine controleren en vervangen ,niet zo lang sappelen als je een probleem hebt ,dat werkt niet ,aanpakken wel -klus- -hug-
-
Heb het probleem proberen te lokaliseren. Feit blijft dat-ie het alleen maar minder doet na een behoorlijk lange rit (100 km+), als-ie behoorlijk goed warm is dus. Bobine is nu inderdaad mijn grootste verdachte, en gaat morgen uitgewisseld worden.
Punt is dat ik zelden ritten maak van 100 km+, dus het zal wel even duren voor ik met 100% zekerheid kan zeggen dat daarmee het probleem opgelost is.
Punt is ook dat deze auto niet lang meer mijn vervoer zal zijn, als het goed is, dus ik ga er ook niet veel meer in investeren.
-
Ruk een vonken doosje uit een golf3 op de sloop voor een tientje en je weet het .
-
Klinkt namelijk naar een scheur in je eindtrap van je bobine .
-
Golf3-bobine ligt klaar bij de ombouw van de Polo diesel... -thumbsup-
-
Geloof mij je gaat het nog waarderen, zo'n 2F. :)
Volgens mij doet hij dat na laatst niet echt meer.
-
Nooit (echt) gedaan, zal ik wss ook nooit doen... Het rijdt prima/heerlijk, maar dat doet de 2 eigenlijk gewoon precies hetzelfde.
Als je riem niet knapt, tenminste! :D
Morgen wordt de Polo opgeladen, en maandag heb ik 'm bij m'n garage staan en kan ik gaan demonteren...
-
Crappy phone-pic alert!!!
Vandaag werd de 2F dan afgeleverd bij mijn garage... Ben de hele dag druk bezig geweest om de garage opnieuw in te richten en op te ruimen. Mijn onderdelenhok gaat sluiten (huur opgezegd) vanuit bezuiniging, en ik had de laatste tijd alleen maar naar binnen geschoven.
Zometeen nog even door met opruimen en verplaatsen, en dan kan de 2F tijdelijk ook naar binnen om te demonteren... (en even te checken of de kleppen indd tikkertje hebben gespeeld, maar ik schat de kans op >99,9%)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-87F3YSSS.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4QRQGJUV.jpg)
(de RRC op de achtergrond :D)
-
Ach het houd je op straat hé -thumbsup-
-
Iemand nog tips wat je zéker van een 2F GT af moet halen (buiten het specifieke 3F-gebeuren, de hoogte-verstelbare koplampen + bediening, de versnellingsbak, de achteras en het interieur)? -dunno-
-
Ja voor mij een setje bumpers, ik zie het als sponsor :)
Heeft de steilheck een verlagingssetje, zo ja dan wil ik dat wel van je overnemen mocht je het niet gebruiken.
verder zou ik voor jezelf al het bruikbare eraf schroeven....bv emblemen, bak, inter. enz.
-
Wat me zo 123 tebinnen schiet: stuurdemper + bevestigingsbeugeltje
-
Zijn dat 4 (of incl reserve wiel) 5 stink standaard polo2 velgen, echter in het afwijkende formaat 5,5jx13? (ipv 4,5jx13)
Dan zeker niet vergeten.
-
dakrails. -thumbsup-
-
Auto gewoon op z'n kop aan het plafond, wel zo leuk :).
-
De uitlaat (vanwege de grotere diameter)
-
Uitlaat gaat er sowieso onderuit, was namelijk tijdelijk de RVS Supersprint die onder de Derby komt... :D
Velgen is wel een goeie, even checken wat de maat is.
Zijn de dakrails nog wel gewenst ergens dan?
Stuurdemper is wel een hele goeie, Sjon! -thumbsup-
Zou er nog animo zijn voor groen getint glas? -dunno-
-
Zou er nog animo zijn voor groen getint glas? -dunno-
JAAAAAAAA
ingelegde driehoek raampjes in de voordeuren of opgelegde?
en vooruit nog ster vrij?
wat is de staat van het interieur?
en pas dit 1 op 1 in een steilheck van 82?
-
Je stoelen gaan niet 1-2-3 passen, maar zijn wel pas te maken.
(verstelling voor-achter-en-hoogte is van links naar rechts gewisseld, dus je zult de zittingen even moeten wisselen van links naar rechts en vc.vrs.)
(en neem gelijk de gordels ook mee: dat scheelt weer omkluswerk)
(en de ruiten passen allemaal, op 1 na: de achterruit is geplakt)
De ruitrubbers zijn voor de oplegruitjes anders bij een 2f en 2. Dus als je géén 2f interieur (deurpanelen) plaatst, moet je ook een nieuw rubber zoeken, of de extra rand voor lief nemen.
-
JAAAAAAAA
ingelegde driehoek raampjes in de voordeuren of opgelegde?
en vooruit nog ster vrij?
wat is de staat van het interieur?
en pas dit 1 op 1 in een steilheck van 82?
Voorruit zit sinds 2 weken een klein putje in (steentje). Moet makkelijk en onzichtbaar te vullen zijn...
GT heeft volgebns mij opgelegde driehoeksruitjes, maar zal eens goed kijken.
Interieur is erg fijn, licht-grijze ruit in sportuitvoering met gedeelde achterbank. Nergens scheuren of gaten. Moet wel even goed schoongemaakt worden...
-
Je stoelen gaan niet 1-2-3 passen, maar zijn wel pas te maken.
(verstelling voor-achter-en-hoogte is van links naar rechts gewisseld, dus je zult de zittingen even moeten wisselen van links naar rechts en vc.vrs.)
(en neem gelijk de gordels ook mee: dat scheelt weer omkluswerk)
(en de ruiten passen allemaal, op 1 na: de achterruit is geplakt)
De ruitrubbers zijn voor de oplegruitjes anders bij een 2f en 2. Dus als je géén 2f interieur (deurpanelen) plaatst, moet je ook een nieuw rubber zoeken, of de extra rand voor lief nemen.
klopt hier was ik al achtergekomen nadat is de stoelen van de slooppolo in mijn polo had gezet.
zijn de driehoek ruitjes dan wel hetzelfde?
Voorruit zit sinds 2 weken een klein putje in (steentje). Moet makkelijk en onzichtbaar te vullen zijn...
GT heeft volgebns mij opgelegde driehoeksruitjes, maar zal eens goed kijken.
Interieur is erg fijn, licht-grijze ruit in sportuitvoering met gedeelde achterbank. Nergens scheuren of gaten. Moet wel even goed schoongemaakt worden...
wil je me een foto sturen van het interieur?
putje in ruit maakt me niet zo veel uit als er maar geen ster of scheur oid in zit -thumbsup-
-
Zou het SSD er ook compleet uithalen, kan nog wel eens van pas komen en anders is het altijd te verkopen. -thumbsup-
-
SSD? -dunno-
-
Ja, die gaat er zeker uit om tzt het lelijke glazen klapraampje in de Audi 50 te vervangen....
@EMP: StahlSchiebeDach...
Ruitenset voor jou reserveren? Interieurtje zal ik een fotootje van schieten...
-
Aha schuifdakje dus :) was ik nooit op gekomen iig -thumbsup-
Ruitjes lust ik idd wel -thumbsup-
heb niet alles nodig maar dat komt wel goed :)
foto van interieurtje zie ik wel verschijnen -thumbsup-
-
al een fotootje van het interieur -dunno-
-
al een fotootje van het interieur -dunno-
Sorry, Erik-Martijn... Ik wil wel eens een beetje traag/indolent zijn... :D
Komt-ie dan, hè?! Nog niet uitgebouwd, en moet even goed gereinigd worden (op de foto's zie ik pas echt hoe vies het is -oops-):
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JZHVFD3C.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WUWY8Y4O.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8X7WIFVI.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EXAGPW63.jpg)
-
gadver :D nee grapje das wel te reinigen -thumbsup-
maar euh ziet er goed uit!!!
-
Auto is naar de eeuwige jachtvelden... RIP
-
J
Auto is naar de eeuwige jachtvelden... RIP
joamer...
-
Polo 2f gt bedankt voor die stoelen :D