O JEE !!!!
Deze jongen beweert dat ik nks heb aan de PF injectoren....KLOPT DIT?
"Omdat dat mechanische injectoren zijn, en jij een electronische injectie hebt!
Dan heb je ook de rest van de Golf II injectie nodig, en dan moet je ook nog eens de plunjers aan gaan passen. Suc6.
K-jetronic is een mechanische injectie, die werkt met plunjers en een stuwschijf. Aan de hand van de stand van de stuwschijf, "weet"* de motor hoeveel lucht er zich in de inlaat hoort te bevinden. Aan de hand van de regelplunjer wordt dan een bepaalde hoeveelheid benzine gecomprimeerd, en de leiding ingeperst. In de injector zit een veer, die de naald omlaag houdt (injector dicht), totdat de druk hoog genoeg, dan wordt de naald gelicht, en is de inspuiting begonnen, totdat de druk weer onder een bepaalde waarde gedaald is.
Het regelgedeelte (de stuwschijf met plunjerblok), is in de fabriek nauwkeurig ingeregeld. Er is geen enkele vorm van electronica te vinden op zo'n ding, behalve bij de laatste types die nog een lala-lambda terugkoppeling erop hebben zitten, die het mengsel een heel klein beetje aanpast, omdat anders de emissie eisen niet meer gehaald werden.
*Er wordt dus helemaal niks gemeten, of geregeld door een ECU, de luchthoeveelheid is in de fabriek bepaald onder bepaalde omstandigheden. Als je die injectie dus op een andere motor hangt, zal ie in het geval van een 1300 veel te veel inspuiten.
Misschien is het handig je voortaan eerst in de materie te verdiepen, want met die mechanische injectoren kun je dus niks zonder de rest. Aangezien je Polo een multipoint injectiesysteem erop heeft zitten."