Sinds een aantal weken rijd ik in een ’92-er Polo Fox. Hij heeft een tijd stil gestaan, en had toen een lege accu. Deze was zo leeg dat de Polo met een starthulp wel wou starten maar niet wou blijven lopen. Nieuwe accu erin gezet, en lekker rijden. Auto loop prima, maar een aantal zaken werken niet:
- koelmiddeltemperatuurmeter;
- brandstofvoorraadmeter;
- waarschuwings- en controlelampjes.
Samengevat: eigenlijk alle elektrische meters en lampjes in het dashboard.
Vorig jaar is de voorschakelweerstand van de ventilator vervangen en ook de achteruitversnellingsschakelaar op de versnellingsbak. Volgens mijn broer zijn er sindsdien problemen met het leeglopen van de accu. Bij nameten blijkt er een lekstroom van ca. 18mA te lopen door zekering nummer 3 en 11. Volgens het instructieboekje zijn de verbruikers:
3) stadslicht links, achterlicht links, instrumentenverlichting;
11) binnenverlichting, sigarette-aansteker, radio, klok.
Eerst de radio eruit gehaald, die werkte toch niet. Sigarette-aansteker en klok zitten niet in dit model. Lekstroom blijft. Wat nu?
Mijn vragen:
1) Wat kan nog meer een lekstroom veroorzaken in groep 11?
2) Hoe demonteer ik het instrumentenpaneel ? Omdat de lampjes in het paneel niet werken denk ik dat daar een oorzaak voor de lekstroom in groep 3 zit.
3) Zijn er verder nog bekende veroorzakers van lekstromen in de Polo?
Dank & groet,
Hanno
PS: titel aangepast, Polo Fox is van Jan. 1992