even een kleine update dan maar eens, met een spannende redding...
zoals bekend had de auto een iets scheef remschijf voor, maar het remde nog, enkel wat geslinger. dus wilde vanavond de schijf maar vervangen.
vanmiddag ff het dorp in voor bumpstops,.. stoplicht met veel auto's, instant stop door iedereen,... maxxy zonder remmen...
stampen en daar waren ze weer, net op tijd.
dus thuis aangekomen rusty in de schuur gereden, pallet wagen er onder en pompen maar, en maar eens kijken watgeburt.
was niet veel te zien, dus maar los trekken, en beter kijken.
dop op de bout van de klauw, rik-rak erop, bout op de grond...
of iig de helft!!! was dus blijkbaar de bout van de klauw gesneuveld, maar wel blijven hangen. daarin tegen wilde de andere bout niet los komen --> ronde kop.
aangezien er nog een setje voorpoten lag met TA 60mm, van de rat, deze er maar onder gehangen en de FK set er onder weg. en tja als je dan toch bezig ben---> remmerij van de rat er ook maar onder geknoopt; VWII klauwen, verse blokjes, en Brembo gegroefd+vent. schijven er op.
aangezien de Exips nog niet klaar zijn, en ik wel een setje spacers ervoor had, deze maar achter de achterste velgen verstopt. kleine beetjes, maar het verschil mag er zijn
.
na alles gecheckt te hebben, een test ritje gemaakt. TA setje is echte veeel stijver als de FK set. dus denk dat de FK in de bingo gaat als ik een nieuw setje achterdempers binnen heb.
en wat een onmogelijk verschil in rem kracht
echt vreemd gewoon, maar wel beter
en laatste tijd nog wat kleine leuke accessoires gekregen en gekocht; oldskool koffer (inc ori 1973-er klm labels erbij), stahl-helme, en meer crap die op/aan/in/ergens rond de roest bak zullen slingeren
ondanks het gigantische gebrek aan tijd toch nog weer een keer de
vies kunnen maken, en de vingers weer open kunnen trekken aan alles wat niet in je vingers hort te zitten
maar toch weer een paar fijne uurtjes
en hopelijk het weekend richting Arnhem met de vrouw, lekker dagje uitwaaien en moois bekijken
(mogen er wel weer meer worden
)