Auteur Topic: Project [ RY-34-RT ] 87'er Polo 2 Coupe | Dashboard ombouw in progress  (gelezen 63841 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #15 Gepost op: ma, 23 mei 2011, 17:41:59 »
laatste keer dat ik een aav spruitstuk in mijn handen had, zat daar geen aansluiting op voor de koeling hoor? Wel dat electrische verwarmings egeltje. Maar ik had t over op de waterkoeling aangesloten zitten.
Gaskleppenhuis heeft wel de aansluitingen om het koelsysteem op aan te sluiten, maar die zijn afgedopt.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #16 Gepost op: ma, 23 mei 2011, 21:13:22 »
Ik ben speciaal naar de auto gelopen, kap open gedaan en 2 waterslangen gezien die op het spruitstuk uitkomen. Lijkt me stug dat ik me dat verbeeld heb -nana-

 
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #17 Gepost op: ma, 23 mei 2011, 22:08:30 »
Ik zal morgen eens onder de kap duiken om te kijken wie de wijsheid in pacht heeft. -nana-

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #18 Gepost op: ma, 23 mei 2011, 22:10:14 »
Ik moet trouwens ook nodig wat aan de koppelingskabel doen. Dat ding kraakt dat het een lieve lust is. Ben al met olie in de weer geweest, zowel bij het stelgedeelte als bij het pedaal waar de kabel de bodem in verdwijnt. Dit had alleen geen effect. Denk dat de boel toch even volledig los moet.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #19 Gepost op: ma, 23 mei 2011, 22:42:07 »
is het niet je drukgroep die kraakt?

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #20 Gepost op: ma, 23 mei 2011, 22:46:13 »
dat verschil hoor je volgens mij wel...

even wat wd 40  :)

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #21 Gepost op: di, 24 mei 2011, 07:16:52 »
is het niet je drukgroep die kraakt?

dat verschil hoor je volgens mij wel...

even wat wd 40  :)

Hoe kan ik het verschil horen? Ik hoor namelijk ook een schurende geluid van een of ander lager als ik ontkoppel. Kwestie van koppelingskabel aan de motorzijde loshalen en dan aan dan hendeltje sjorren?

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #22 Gepost op: di, 24 mei 2011, 11:15:05 »
Ik denk dat je druklager of versleten is of helemaal droog loopt.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #23 Gepost op: di, 24 mei 2011, 12:24:15 »
Inhakende op bevriezende carbs / monopoint:

Carb kan bevriezen zonder goed werkende defroster: De verdamping van benzine zorgt voor een temperatuursverlaging van enkele graden, waardoor water(damp) kan bevriezen en de carburateur geen goed mengsel meer geeft ( en uitvalt ).
Vanaf een graadje of 15+ graden Celcius kan het al voorkomen (been there)

monopoint bevriest niet (zo snel), maar voor een optimale verdamping van de benzine vanuit de injector is een wat hogere inlaat temperatuur wel lekker.

Spagetti heeft vaak wel pennetjes voor een hitteschild, maar soms ook niet. Maar bij gebruik van een spagetti monteert men vaak ook multi carbs: per carburateur wordt daar minder benzine verdampt, dus verminderde temp verlaging, minder groot bevriezingsprobleem.

Ergo: met een monopoint kom je niet zo snel stil te staan met een bevroren carb. Maar of het slim is?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #24 Gepost op: di, 24 mei 2011, 13:20:17 »
Spagetti heeft vaak wel pennetjes voor een hitteschild, maar soms ook niet. 
Eerder andersom tegenwoordig: die momenteel verkocht worden zijn haast allemaal zonder voorziening voor hitteschild.
Die bedoeld zijn voor een 6N 8v hebben dan weer wel vaak een stukje buis erop gelast,
waar men de defrosterslang overeen kan schuiven (kun je je afvragen of dat uberhaupt nog zin heeft -gert-)

Monopisser zal idd niet zo gauw bevriezen zonder defroster, maar 's winters verbruik je wel meer peut.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #25 Gepost op: di, 24 mei 2011, 13:24:20 »
Ik denk dat je druklager of versleten is of helemaal droog loopt.

Een versleten druklager kan ik me iets bij voorstellen, maar drooglopen...

Inhakende op bevriezende carbs / monopoint:

Carb kan bevriezen zonder goed werkende defroster: De verdamping van benzine zorgt voor een temperatuursverlaging van enkele graden, waardoor water(damp) kan bevriezen en de carburateur geen goed mengsel meer geeft ( en uitvalt ).
Vanaf een graadje of 15+ graden Celcius kan het al voorkomen (been there)

monopoint bevriest niet (zo snel), maar voor een optimale verdamping van de benzine vanuit de injector is een wat hogere inlaat temperatuur wel lekker.

Spagetti heeft vaak wel pennetjes voor een hitteschild, maar soms ook niet. Maar bij gebruik van een spagetti monteert men vaak ook multi carbs: per carburateur wordt daar minder benzine verdampt, dus verminderde temp verlaging, minder groot bevriezingsprobleem.

Ergo: met een monopoint kom je niet zo snel stil te staan met een bevroren carb. Maar of het slim is?


Duidelijk verhaal. -thumbsup- Ik ga het doorgeroeste hitteschild gewoon vervangen door een in betere staat.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #26 Gepost op: di, 24 mei 2011, 14:00:06 »
Een versleten druklager kan ik me iets bij voorstellen, maar drooglopen...

Duidelijk verhaal. -thumbsup- Ik ga het doorgeroeste hitteschild gewoon vervangen door een in betere staat.


die smeert die veert.......

misschien bevuild of niet gesmeerd, al denk ik dat dit vanuit de fabriek wordt gedaan. Maar dat weet ik niet meer...heb al jaren geen koppeling meer gedaan.
Ik ga uit van ouderdom.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #27 Gepost op: di, 24 mei 2011, 18:27:52 »
die smeert die veert.......

misschien bevuild of niet gesmeerd, al denk ik dat dit vanuit de fabriek wordt gedaan. Maar dat weet ik niet meer...heb al jaren geen koppeling meer gedaan.
Ik ga uit van ouderdom.

Binnenkort maar eens kijken of het inderdaad het druklager is. En indien zo, de benodigde actie ondernemen. Vrijdag eerst de welverdiende afleiding opzoeken in Suriname.

Zonet bij thuiskomst lag dit setje op me te wachten:



En een dezer dagen verwacht ik ook een G40 stuurtje. Het sportstuurtje dat er nu in zit vind ik helemaal niks. Ligt lekker in de hand, maar lelijk tot en met.
« Laatst bewerkt op: di, 24 mei 2011, 18:31:09 door Douma »

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #28 Gepost op: di, 24 mei 2011, 18:30:02 »
Oh, en hier nog een fotootje van de Polo met ook de verlagingsveren achter eronder:



Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [RY-34-RT] 87'er Polo 2 Coupe
« Reactie #29 Gepost op: di, 24 mei 2011, 20:19:20 »
 -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat