Ahum:
Een oude Polo 1 heeft géén retourleiding vanaf de carburateur, maar een T-stuk met restrictie vlak voor de carburateur.
Op de oude leidingen staan bij mijn weten géén pijltjes trouwens, het gaat eventueel om de POMP waar pijltjes opstaan.
Maar goed: De toevoerleiding (volgens mij blauw) vanaf onder de auto gaan naar de ingang van de brandstofpomp, en vanaf de brandstofpomp gaat er een leiding naar een T-stukje: Vanaf het T-stuk gaat één leiding naar de carburateur, en 1 leiding gaat terug naar de harde leiding (volgens mij de gele) onder de auto.
Het kán zijn dat jouw carburateur wél al een eigen retouraansluiting heeft. Dan is er géén T-stuk, maar gaat er één slang vanaf de pomp naar de carburateur, en één slang naar de retour naar de tank.
Als je de blauwe en gele slang omwisselt, kan het zijn dat je lucht aanzuigt uit de tank. Bij een volle tank is dat géén probleem, maar als ze leger raakt, zal de retourleiding (de bovenste van de twee onder de auto, aan de tank) het eerst lucht pakken.
Wat ook kan, is dat je nu géén retour hebt aangesloten (en het T-stuk hebt verwijderd?) waardoor de carburateur véélste véél benzine krijgt als de motor eenmaal loopt, verzuipt en bijna niet meer aanslaat.
Misschien dat dit beter helpt: