sja remmen is het nou zo moeilijk??
wat snel weg gaat moet ook snel stoppen ,simpel.
teveeel remkracht heb je nooit te weinig.
golf gti heeft 36mm cylinder klauw,ipv 34 op de g40, de klauw is breder waardoor er een geventileerde schijf tussen past,waardoor deze beter koelt en dus beter remt (te heet is ook niet goed nmlijk)
gegroefde schijven zorgen voor damp afvoer tussen blok en schijf waardoor deze nog beter remten beter koelt(contact oppervlak)
neem je nou een zachtere remvoerig er bij,neemt dus de wrijvigs coefficient toe en de stopkracht ook.
Achter lekker de trommels laten .bij een goede remmen speciaalzaak kun je op de schoenen een zachtere voering laten lijmen. De trommels hebben een zelf remmend effect nmlijk tijdens het remmen wat de schijven niet hebben.
Tevens loop je met trommels na een jaar niet te kutten met handremmen die vast gaan zitten of het niet doen. (bij schijven heb je hier dus gegarandeerd wel last van)
(spreek uit ervaring,heb golf gti gereden!!!! en al menig klauwtje los gehad, en vind dit zo leuk om te doen dat ik dit dus niet voor een ander doe)
op sloop: audi 80, golf gtimk1 of 2, scirocco zitte de remmeritus op die passen,voor het voorterrein.
achter kun je evt de trommels plaatsen kompleet met naaf van golf mk3 (zijn iets groter)
En als je echte trommels wilt ,tja dan zul je die van een fanfare korps moeten nemen