Auteur Topic: tunen  (gelezen 2840 keer)

Offline madmike

  • Non-Register lid
  • Berichten: 102
  • Geslacht: Man
tunen
« Gepost op: za, 12 aug 2006, 19:13:06 »
hallo ik heb een polo coupe fox 40kw e2

nou hoor ik iedereen over andere carb en nokkenassen, kop bewerken . 2f blokken 3f blokken (weet niet wat voor blok ik heb ?)

ik wil mijn polo ook een beetje kietelen            

wie kan mij vertellen wat hoe wie en wat dat zo`n beetje gaat kosten .

groeten mike

Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
tunen
« Reactie #1 Gepost op: za, 12 aug 2006, 20:47:57 »
bekijk eerst dit topic:
http://www.polo86c.nl/cgi-bin....=14;t=4

dan kun je zo zien welk blok je hebt, ik gok op een aav.

daar kun je een 3f nokkenas inbouwen om goedkoop wat pk's erbij te krijgen. wil je meer vermogenswinst dan wordt het al snel duur.

je moet je eerst afvragen wat je budget is, daarna wat je verwachtigingen zijn, wat je zelf wel en niet kunt enz.
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

Offline madmike

  • Non-Register lid
  • Berichten: 102
  • Geslacht: Man
tunen
« Reactie #2 Gepost op: za, 12 aug 2006, 21:25:59 »
heb net gekeken en het is inderdaad een aav

tja noem eens wat prijzen zou niet weten wat het allemaal kost !

Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
tunen
« Reactie #3 Gepost op: za, 12 aug 2006, 23:00:59 »
een 3f nokkenas rond de 70 euro, vermogenswinst is dan een pk of 10 gok ik.

een snellere nokkenas kost je al snel richting de 250-300 euro

dan kun je nog je kop laten bewerken bij serge, prijzen kun je hem vragen

spaghettie uitlsstspruitstuk, ook rond de 250-300 euro

eventueel motorfiets carbs, kosten inclusief spruitstuk zo'n, 150-250 euro

dit zijn richtprijzen, kan er best een beetje naast zitten..

maar je moet echt gewoon een budget voor jezelf opstellen, en dan kijken wat er mogelijk is.
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

Offline madmike

  • Non-Register lid
  • Berichten: 102
  • Geslacht: Man
tunen
« Reactie #4 Gepost op: za, 12 aug 2006, 23:35:51 »
en wat is dan 2f en 3f  ???

hoeveel pk haal je uit een snelle nokkenas ? -sturen-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
tunen
« Reactie #5 Gepost op: zo, 13 aug 2006, 10:02:35 »
het is niet een pakketje PK's wat je koopt..  Vaak haal je pas het beste uit een snelle nokkenas icm andere aanpassingen aan je blok.

Zoek eens op het forum naar het topic van Gilex; die heeft op een goedkope manier zijn AAV blok gekieteld. Hij heeft dit met behulp van originele VW onderdelen gedaan (3F nokkenas, RP inlaattraject, GK inlaatspruitstuk etc..). Hij legt het ook nog eens uit waarom hij het deed!!

2F is het type polo dat je hebt (2 Facelift)

3F is de motorcode van het motorblok dat geleverd is in de polo GT, met multipoint injectie en 75pk.

Dat laatste is trouwens ook een manier om je polo meer power te geven; lepel er een 3f blok in.

Gilex tuning AAV blok
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline g60lammert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
tunen
« Reactie #6 Gepost op: zo, 13 aug 2006, 10:31:12 »
of je lepelt er deze motor in

Offline g60lammert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
tunen
« Reactie #7 Gepost op: zo, 13 aug 2006, 10:31:50 »
en deze daar op natuurlijk

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
tunen
« Reactie #8 Gepost op: zo, 13 aug 2006, 10:40:15 »
een snelle motor om hangen kan iedereen ,maar snel maken ................................

verwacht geen wereld wonderen van alleen een nokkenas .
tunen is net als nassi ,de ingredienten samen zorgen voor een lekker eind resultaat
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline madmike

  • Non-Register lid
  • Berichten: 102
  • Geslacht: Man
tunen
« Reactie #9 Gepost op: zo, 13 aug 2006, 10:49:25 »
nou niet iedereen serge ik namelijk niet !!! -dunno-

heb ook wel interesse in je blok maar je komt zo moeilijk aan een bak volgens mij

en wat moet er nog meer aangepast worden ??

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
tunen
« Reactie #10 Gepost op: zo, 13 aug 2006, 11:51:00 »
g40 blok ,
dan nog 8s of atv bak ,cpu met kabelboom,ic met slangen ,injectie pomp heb je al
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline madmike

  • Non-Register lid
  • Berichten: 102
  • Geslacht: Man
tunen
« Reactie #11 Gepost op: zo, 13 aug 2006, 11:57:01 »
heb nu een ceg bak past zeker niet ?

hoe zit het dan met aandrijf assen en remmen ?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
tunen
« Reactie #12 Gepost op: zo, 13 aug 2006, 12:02:19 »
ceg kan ook ,zou dan niet met 175/50-13 gaan rijden ,dan trek je in de 3 nog een 11 op de weg.
remmen van g40 nemen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
tunen
« Reactie #13 Gepost op: zo, 13 aug 2006, 12:03:15 »
bakken passen allemaal, maar de 8s of atv bak hebben idealere overbrengingsverhoudingen voor een g40 blok.
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

Offline madmike

  • Non-Register lid
  • Berichten: 102
  • Geslacht: Man
tunen
« Reactie #14 Gepost op: zo, 13 aug 2006, 12:11:12 »
zitten 15` onder

met andere woorden een ceg bak gaat eerder kapot dan een 8s of een atv ?