Bedankt voor de info. Gek dat ik daar nu pas achter kom dat die Koni's instelbaar zijn, dat klinkt wel interessant!
Ik had op de zoekfunctie nog even gezocht en had ook al het een en ander gevonden, echter blijft het voor mij nog steeds een semi speurtocht naar de ideale demper en veer combinatie. De H&R set is leuk, maar ik ben van plan de wagen vaker te gebruiken en kom ook vaker in gebieden waar de wegen wat slechter zijn. kuchkuch, België.
Merk een groot verschil van de H&R set tegenover bijvoorbeeld een 60/40 TA set, maar toch vind ik het nog aan de stugge kant. Persoonlijk heb ik het gevoel dat die 86c's gewoon te licht zijn voor dit soort setjes en je hebt dus bijna geen massa om de wagen door te laten veren. Ik reed een tijd geleden mee in een G40 met verlagingsveren en normale dempers en dat reed eigenlijk veel fijner voor dagelijks weg gebruik. Ik weet alleen niet welke veren/dempers eronder zaten, maar het was in ieder geval geen vaste verlagingset.
Kan iemand achterhalen wat het origineelnummer is van een G40 voor en achterveer? Dan kan ik dat nummer controleren met de veren die ik nu heb liggen. Heb de achterveer opgemeten en deze was ongeveer 315 mm.
Ik zag op Autodoc dat bijvoorbeeld een originele 2F achterveer een lengte zou hebben van 324mm. De vraag is dus of mijn 'originele' veren G40 zijn of gewoon normaal 86c (en dus vanwege gebruik door de tijd heen wat meer zijn comprimeert). Ik ga nu eens kijken of ik het nummer dat er op staat nog kan achterhalen.
@ Sjon: Dat was snel
Ik rij dus met de H&R cupset (dus ook H&R dempers). inclusief PU armen en wellems is het echt niet veel minder stug dan bijvoorbeeld dezelfde combi met TA 60/40 set. Had eigenlijk gehoopt dat de H&R set nog flink wat comfortabeler was maar ook met deze set voel ik iedere tak op de weg
Natuurlijk ook wel logisch want het is een typische circuit set eigenlijk.. Echter denkt m'n arme lyme ruggetje er tegenwoordig anders over, die zou graag wat meer demping willen
okok. Dus wellicht zijn de veren die ik heb dan toch originele G40 veren. Ik vond de auto best wel lekker rijden toen ik hem net had alleen alle 4 de voordempers waren zo lek als een titanic. Ik reed dus voor alleen nog op de 'veren' bij wijze van spreken. Voor zaten er defecte ALKO dempers op en tot mijn verbazing is de wagen ook niet echt veel lager geworden met de H&R set. Achter wel, wellicht een indicatie dat de voordempers extreem gaar waren.
Mocht ik dus G40 veren hebben, dan ben ik van plan om deze inderdaad terug te plaatsen in combinatie met bijvoorbeeld nieuwe dempers. Ik betwijfel ook of G40 dempers korter zijn, vermoedelijk zit hem dat inderdaad in de veren. In principe zou ik dan dus gewoon de G40 veren kunnen terugplaatsen met 'reguliere' 86c dempers, al moet ik dan niet gek opkijken als de wagen een stukje hoger is
Als jullie tips of bevindingen hebben hoor ik dat graag. Ik wil echt graag de goede keuze maken
Vooral de demperkeuze ben ik heel erg over aan het twisten.