Auteur Topic: Koeling  (gelezen 1059 keer)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Koeling
« Gepost op: zo, 18 jan 2004, 13:49:54 »
Hallo,ik heb een probleem met mijn golf 2  1,3 multipoint.Als ik rond de 140 over de snelweg gereden heb en ik stop daarna bij een tankstation,dan gooid ie opeens het tankje van de koelvloeistof bijna helemaal leeg!!!Issie dan te warm geworden vraag ik me af?Heb net me koelvloeistof eens bijgevuld en de moter eens laten lopen,en even de dop van t koelbakje eraf gelaten,maar door dat kleine bovenste slangetje loopt maar een zeikstraaltje, zit helemaal geen vaart in,ook niet als je gas geeft,en ook niet als ie goed warm is,normaal als je rustig rijdt is er niks aan de hand en blijft ie netjes op 90 graden,er zit net een nieuwe radiateur in dus die kan t ook niet zijn,misschien de waterpomp slecht?Of word de moter gewoon zo warm omdat ie flink moet werken omdat de golf de stroomlijn van een blokhut heeft??

Arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Koeling
« Reactie #1 Gepost op: zo, 18 jan 2004, 14:22:50 »
Als het koeltankje in zoŽn vaart leegloopt zal er toch ergens een lek moeten zijn.
Het beste is het koelsysteem laten afpersen bij een garage.

Of eventueel zelf een fietsbandventiel in een koelreservoirdop knutselen, en gezellig gaan pompen :)
Liefst eentje met drukmeter, tot 1 bar pompen, en na tijdje kijken of de druk niet ergens weggelekt is.

Koppakking lijkt me niet, met zoveel watergebruik zal ie niet meer fatsoenlijk lopen  :)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Koeling
« Reactie #2 Gepost op: zo, 18 jan 2004, 14:26:21 »
Het kan ook heel goed de dop van het reservoir zelf zijn, daar zit een overdrukventiel in dat tussen 1,2 en 1,35 bar opent.
Gebeurt dit te vroeg, dan ontsnapt er onnodig water uit het systeem.  :)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Koeling
« Reactie #3 Gepost op: zo, 18 jan 2004, 15:42:31 »
hij gooit t er bij de dop ook uit.................dus er zit wat in t tankje of en overdruk in de dop?Er blijft ook nooit druk op staan,als je de dop eraf draaid sist ie nooit.....terwijl je bij de polo een paar dagen later de dop er nog af kon halen met druk erop....
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Koeling
« Reactie #4 Gepost op: zo, 18 jan 2004, 18:14:58 »
mmm

Als ie goed heet is, moet er goed wat druk op de ketel staan.

Stop je met een hete motor, en kan ie z'n druk niet kwijt via de vuldop, drukt ie het elders eruit

Nieuwe radiateur: geen lekkage aan de slangen/koppelingen?
Waarom zit er een nieuwe radiateur in?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Koeling
« Reactie #5 Gepost op: zo, 18 jan 2004, 18:30:19 »
zat een scheurtje in de radiateur,op een plek waar ie aan elkaar zat gesmolten,dus niet van t plastic naar aluminium, maar in t plastick.Had laatst ook al een rubbertje lek van de temperatuursensor, je krijgt toch gewoon de scheit van dat hok......
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Koeling
« Reactie #6 Gepost op: zo, 18 jan 2004, 20:31:03 »
zo te horen zit iedereen er naast .goed lezenden weten dat het straaltje in het expansie reservoir harder gaat naarmate de motor meer toeren draait .......................
ik zeg waterpomp en niks anders ,lvervangen dat ding en probleem is opgelost
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Koeling
« Reactie #7 Gepost op: zo, 18 jan 2004, 20:36:13 »
je hij sproeit wel iets harder,maar niet echt dat je zegt van,jo wat een straal.hoe vervang ik dat ding t beste?Als de oude eruit is en de nieuwe gaat erin,zit ie dan meteen goed?Want dat ding spand toch ook de distributieriem?(die ik dan ook vervang) ff uitleg graag.

Arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Koeling
« Reactie #8 Gepost op: zo, 18 jan 2004, 22:07:25 »
mmm

Ik kan niet alles zien wat jij doet, maar goed:

'rubbertjes -lek-'
'radiateur-gescheurd'
'water-weg'

Ik zou denken: koppakking.

Maar goed, wie ben ik.

Waterpomp kan ook, maar hoevaak gebeurd dat?

waterpomp vervang je samen met de distributie-riem. Zie vraagbaak :-)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Koeling
« Reactie #9 Gepost op: ma, 19 jan 2004, 18:45:58 »
nee koppakking is helemaal goed, op een gegeven moment gooit ie er niet meer uit dan t tankje bijna leeg,en blijft ie op niveau, maar lijkt me niet gezond,is er dan te weinig dan loopt ie warm
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Koeling
« Reactie #10 Gepost op: ma, 19 jan 2004, 22:35:01 »
Ik hou het toch op niet genoeg systeemdruk, aangezien ie ook niet sist bij het erafdraaien van de vuldop.. -wanker-