Auteur Topic: Het dilemma van wolfsburg  (gelezen 3328 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Het dilemma van wolfsburg
« Gepost op: wo, 27 okt 2004, 19:57:07 »
Denk eens met mij mee.

Misschien weten jullie welke auto ik nu rijd:

polo steilheck C met 1043GL motor.
Is hard, maar heeft enkele puntjes:
deur rechts roest onderaan en boven bij raamstrip
achterschort is doorgeroest (+/- 1 cm rond)
motorkap golft (iemand op gaan zitten??)
roest bij ruitenwisser en raamrubber achterklep
keienvanger verbogen (lichtjes)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #1 Gepost op: wo, 27 okt 2004, 20:01:43 »
nu heb ik gekocht:

zilveren steilheck C
1043cc GL

Puntjes
Zeer hard;
Dak/motorkap geschuurd met korrel 20 -gert-
deuk bij achter wielkast (uit te deuken, maar toch)
deur rechts gedeukt (fiets tegenaan gedonderd)
interieur uitgeleefd
schokbrekerhuis rechtsachter roest
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #2 Gepost op: wo, 27 okt 2004, 20:03:06 »
Ik ga er een weg doen; maar weet nu nog niet welke -dunno-  -dunno-

Jullie als mede freaks; welke gaat er weg, welke blijft??

Beide hebben spuitwerk nodig, beide apk tot en met januari, beide ongeveer 110.000km gelopen

HULLUUUPPPP!!!! -hug-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #3 Gepost op: wo, 27 okt 2004, 20:15:21 »
zeker op langere termijn is het belangrijkste: goed HARDE auto (wat ik dus niet heb -boehoe- )
de rode heeft roest zeg je
de grijze wat deuken in plaatwerk, dit is gemakkelijker aan te pakken dan de roest en de deur kun je evt. gewoon vervangen voor een goed exemplaar. interieur is ook vervangbaar.
ik zou dan dus de grijze houden...

o, ik lees net dat van de grijze schokbrekerhuis roest....mjaa, da s geen handige plek...
ik zou de auto kiezen die over t geheel het hardst is, carrosserie is niet te vervangen, al het andere wel

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #4 Gepost op: wo, 27 okt 2004, 20:36:18 »
daar zit ik zelf ook mee.

De rode is carrosserie technisch hard op dus het achterschort (keienvanger achter -gert- ) na helemaal hard; accubak goed, reservewielbak achter goed, alleen rondom het asje van de ruitenwisser roest de auto.

De plek waar de grijze roest (achterschokbreker aan binnenkant kofferbak, +/- 10 cm onder het bovenste punt) is volgens mij nog wel redelijk te repareren, je kan er wel goed bij.

Ik vraag me alleen af of het dak van de grijze nog weer in een 'normale' staat gebracht kan worden... Hij is echt grof geschuurd(wel met een dekkende laag blanke lak erover).

qua carrosserie verschillen ze weinig..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #5 Gepost op: do, 28 okt 2004, 00:02:18 »
van 2 auto's 1 goeie maken en de andere naar de sloop ttrappen? -dunno-
trotse mama!

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #6 Gepost op: do, 28 okt 2004, 00:51:56 »
Dat is ook mijn eerste ingeving, goed spul overzetten naar de andere en de slechte verkopen of naar de sloop brengen.
Mijn gevoel zegt de rooie houden, maar hoe istie onder de raamrubbers? (ook een gevoelige plek)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #7 Gepost op: do, 28 okt 2004, 08:39:58 »
ook mijn idee; als het de grijze wordt; gaat daar het jeton interieur dan in.

Maar ja; mijn rode begint onder het raamrubber van de achterklep te roesten en dus bij het aandrijfasje van de ruitenwisser (zit weinig ruimte tussen deze en het raamrubber).

Volgens mij heb ik nu bijna twee identiek harde auto's staan, maar met zwakke puntjes op andere plekken -dunno-

Ik zal ze eens heeeelemaal onder de loep nemen, dan lijstje met pluspunten en jammerpunten maken.

 -boehoe-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #8 Gepost op: do, 28 okt 2004, 21:03:06 »
oftewel een weekendje kluissen  -klus-  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #9 Gepost op: do, 28 okt 2004, 22:13:21 »
juist -boehoe-  -klus-

Ik heb me ook nog bedacht: kan ook gewoon de rode schorsen, die rustig aan opknappen tot hij in goede originele staat is. In de tussentijd kan ik de grijze als daily driver gebruiken..

Schorsen kost toch niks; het polotje kan er alleen maar beter van worden.

 -prut-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #10 Gepost op: vr, 29 okt 2004, 08:22:15 »
Die grijze is zekers een Elan?

Persoonlijk zou ik voor de grijze gaan, Polo Elan is een 'sondermodell'.

Maar als ie al is uitgeleefd, is er niet veel meer over dan de velgen (waarschijnlijk krom) en de stootstrips..

Pak dan liever die auto die het meest APK proof is..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #11 Gepost op: vr, 29 okt 2004, 09:36:19 »
ik denk het wel; ik heb wel gezien dat mijn rode C op kenteken 736kg is, terwijl de Grijze C 680weegt!!!

Dit kan toch niet??

Of zijn stalen velgen 56 kg zwaarder dan de krengen onder de grauwe -gert-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #12 Gepost op: vr, 29 okt 2004, 11:22:50 »
Schorsen kan, maar dan moet je wel een stalling hebben, hij mag niet meer op de openbare weg staan.
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #13 Gepost op: vr, 29 okt 2004, 11:41:11 »
Schorsen kan, maar dan moet je wel een stalling hebben, hij mag niet meer op de openbare weg staan.

En schorsen is NIET gratis... kost enkele euries..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Het dilemma van wolfsburg
« Reactie #14 Gepost op: vr, 29 okt 2004, 13:42:40 »
22.50 geloof ik voor een jaar. Dat is te overzien. De auto kan ik ergens kwijt, maar dat is wel buiten...

mijn ouders wonen in het HOooooooge Noorden, daar is plek zat!!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983