Auteur Topic: Dooie Polo's  (gelezen 82675 keer)

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: Dooie Polo's
« Reactie #465 Gepost op: do, 15 nov 2012, 21:25:22 »
Had er een slachtfeest van gemaakt.
Iedereen die iets wilde hebben 25 euro laten betalen en alles er zelf afhalen???

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Dooie Polo's
« Reactie #466 Gepost op: do, 15 nov 2012, 21:27:06 »
Soms mag het gewoon niet zo zijn en moet je keuzes maken die je anders misschien liever niet zou maken...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Dooie Polo's
« Reactie #467 Gepost op: do, 15 nov 2012, 21:28:13 »
Citaat
Maar ik kwam er simpelweg niet meer aan toe om het er een keer af te trekken,

Dat herken ik wel, wat vind jij van zo'n idee Geert (50/50)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Dooie Polo's
« Reactie #468 Gepost op: do, 15 nov 2012, 21:28:51 »
Mosterd na de maaltijd, zonde Geert maar ook opluchting. Het ding staat niet meer in de weg, je hebt er geen zorgen meer om. Ik weet nog goed dat ik je in de wagen naast ons kwam rijden richting Nunspeet 2011. Ter plaatse nog met tig man daar de ontsteking staan wisselen, good memories joh.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Dooie Polo's
« Reactie #469 Gepost op: do, 15 nov 2012, 21:29:34 »
Helaas weet ik zeker dat het een dooie Polo is, en inderdaad met nog teveel interessante onderdelen erop/aan (stuurhuis met demper, achteras met stabi, cockpit met tt, rembekrachtiger). Maar ik kwam er simpelweg niet meer aan toe om het er een keer af te trekken, en hij stond alweer enkele weken op het garagepleintje vóór de nieuwe garage, waar ik geen gezeur wil met de buurtbewoners. Toen ik de Audi 50 ook voorlopig nog even buiten moest zetten (eerst binnen opruimen/plaats maken), heb ik de knoop maar moeten doorhakken. Ik had een oprijwagen ter beschikking, en het moest maar gebeuren... -boehoe-
die had je ook  in een weg hier kunnen droppen -gert-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: Dooie Polo's
« Reactie #470 Gepost op: do, 15 nov 2012, 21:29:44 »
Helemaal mee eens, maar blijft jammer.
Welke sloop staat hij?? -naughty-
Of is het al een pakketje?

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Dooie Polo's
« Reactie #471 Gepost op: vr, 16 nov 2012, 09:24:47 »


Was dat Deze?

Menig weldenkend mens was met een grote boog om de auto heen gelopen. Hell, zelfs de freaks van hier zouden 'm hebben laten staan, vermoed ik. Maar ik ben sinds vanmiddag de eigenaar van een 2F Steilheck GT, ofwel enorme roestbak, ofwel White Piece of Shit...

Achterklep is sowieso al helemaal verloren. Roest op de dorpels is vooral roestkleur, afkomstig van ernstig slechte deuren. Motorkap is ook niet bepaald netjes meer. Tank-aansluiting bij het klepje is los van het scherm (rubber heeft losgelaten). Rubber van het SSD (@Marjolijn: StahlSchiebeDach) is uitgedroogd en het omhoogkomende windgeleidertje gaat niet meer naar beneden als je het dak dicht probeert te draaien. Vandaar dus drie stukken stagetape op het zwarte hemeltje. Bij de voorruit onder het rubber enige roest, de rechterdorpel achteraan croky (maar de tankvulhals leek iig geen benzine te lekken).

De koppeling grijpt erg vroeg aan, maar goed, bij plotseling versnellen in hogere versnellingen geen vertraagde reactie omdat de motor sneller draait dan de versnellingsbak. Die bak schakelt trouwens erg makkelijk, zij het licht hakerig (een metalen schakelplaatje à la Ferrari zou niet verkeerd zijn, zeker niet aangezien de pookhoes/zak geen gezicht meer is. Van de hoedenplank zijn de hang-/draaipunten afgebroken (asjes) en één touwtje.

Bij het rijden blijkt wel dat de auto op zich technisch nog goed is. Starten en lopen klopte... Er is een licht snerpend geluidje te horen, ergens is de uitlaat iig niet helemaal gasdicht. Sturen gaat goed, maximale stuuruitslag geeft geen idee van kapotte homokineten oid. Vering over drempels is nog OK, geen boot-deiningen. Auto trekt goed, lijkt in de lagere toerentallen nog niet helemaal wakker te zijn, maar heeft iig nog genoeg vermogen over. Remmen was even wennen, temeer ik net uit de Scenic stapte waar ik vanmorgen nog nieuwe schijven en blokken vóór (voor de vakantie) op heb gegooid. Heb het idee dat de bekrachtiger niet heel veel doet, maar daar wil ik nog wel een keer een second opinion over. Komt wel goed tot stilstand. Handrem werkt ook naar behoren.

Tja, daar sta je dan, bij een auto die toch nog wel tegenvalt, en bovendien geen personality heeft (want 2F -nana-). Maar nog 3 kwartier overschrijvingstijd, plensende regen (dus ook geen zin om kriksteunen e.d. te gaan voelen), laatste dag voor de vakantie en na de vakantie is er woon-/werkverkeer nodig. Tja, wat doe je dan? Naar het postkantoor! Hoop niet dat ik er spijt van krijg....

Met de foto's van Pieter in het achterhoofd wel ook nog even onder de achterbank en in de achterbak gekeken, maar daar iig geen spoor van roest. Volgens mijn inschatting ook gewoon een eerlijke verkoper, en wat dat betreft geen vermoeden van verborgen schade uit het verleden. Wel hangt de achterbumper net niet meer helemaal netjes, en lijkt de voorbumper niet origineel, want geen rood lijntje?

Ach, APK tot ergens in maart, vermoed dat het daarna een donor gaat zijn. Tegen die tijd heb ik de Derby zeker wel door de APK...
"

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Dooie Polo's
« Reactie #472 Gepost op: vr, 16 nov 2012, 09:28:12 »
-ja-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Dooie Polo's
« Reactie #473 Gepost op: vr, 23 nov 2012, 09:01:31 »

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Dooie Polo's
« Reactie #474 Gepost op: vr, 23 nov 2012, 09:06:59 »
Mooie foto.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Dooie Polo's
« Reactie #475 Gepost op: vr, 23 nov 2012, 09:39:06 »
Roel zijn GT?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Dooie Polo's
« Reactie #476 Gepost op: vr, 23 nov 2012, 12:08:11 »
 uitlachen2
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Dooie Polo's
« Reactie #477 Gepost op: vr, 23 nov 2012, 12:08:32 »
Welke kleur groen is dat? :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Dooie Polo's
« Reactie #478 Gepost op: vr, 23 nov 2012, 12:56:32 »
Zoldertje vol wiet kijk ik niet echt meer van op.

Maar dit is de eerste Polo vol wiet die ik zie.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Dooie Polo's
« Reactie #479 Gepost op: vr, 23 nov 2012, 13:50:50 »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift