De 'onstrak' heden zijn d'r echt wel hoor..
- Pluisjes / stofjes in de lak: zijn weg poetsbaar met korrel 2000 -> iets wat voor een groot deel al gelukt is, maar ná de bruiloft nog eens over kan
Pluisjes en stofjes kan je ook voorkomen door:
- een filterje in de verfspuit te hebben ( hoorde er wel in, maar was kapot/verstopt/niet aanwezig )
- een dakje te bouwen boven de plek waar je staat te spuiten: heel, heel veel nevel, gemengt met stofjes valt zo terug in de lak
On-strakheden onder de lak zijn er zeker wel, en zijn vooral en alleen te wijten aan een te kort aan tijd. Motorkap heeft allerlei putjes door opgewerkte (siliconen) was in de putjes: hoe goed je ook ontvet: zonder grondlaag zie je ze echt niet. Ook onstrak: overgangen tussen bijgewerkte plekjes: sommige (de meeste) zijn compleet onzichtbaar, maar sommige zie je echt door de lak heen (met daglicht zie je gelukkig veel minder dan met onvergefelijk TL-licht)
Marcel is tijdens het spuiten ook nog ergens tegen de auto gaan staan met z'n overal... dus die haar was niet eens het aller ergste. Met een beetje dik aanzetten verdween de plek wel enigzins uit het zicht, maar ontstond er een enorme zakker in de lak: centimeter of 10 breed
Maar wie (zonder kennis over de plaats) de plek kan aanwijzen, krijgt van mij een tientje!
Waterproof 2000 to the rescue