RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Nee, niet de nieuwe Polo R,.. maar ook niet helemaal jofel.
Motor heeft voldoende vermogen , maar d'r zit een heel rauw geluid in. Dat was mij bij de eerste proefrit al opgevallen; kleppen? maar helaas kleppenstellen mocht niet baten. We ( Marcel, Dennis, ik ) zijn d'r ook afgelopen weekend niet achter gekomen waar het vandaan komt: Lijkt uit de kop, is binnen eigenlijk beter waarneembaar dan buiten. In de zone van de benzinepomp (cilinder 1 / 2) en klinkt als ehmz. pingelen,. tikken; Het is net een nagelende diesel. Niet fijn. Koud is het (veel) erger dan goed warm, maar he-le-maal weg is het nooit.
Wolfburg heen en weer is zowieso gelukt, met keurige oliedruk waarden ( 4 a 5 bar continu, 100/110 graden olie temp ( tot ongeveer max 120 graden bij flink planken ).
Stap 1 is de benzinepomp eens wisselen voor een andere ( zou de gemakkelijkste, minst ernstige oorzaak kunnen zijn ), maar andere opties zijn bijv een pistonpenlager, klepstoter, klep/zuiger toucheren, big-end lager... Distributie is vóór montage gecontroleerd en ik ga d'r dus ook vanuit dat deze op tijd staat, en bij het geleverde vermogen (Vmax van 173 GPS kilometer) kan het ook niet anders dat de timing gewoon klopt. Ga het nog wel controleren natuurlijk, maar dan moet het luchtfilter d'r ff uit. Gaat lastig zonder enig gereedschap.