Leermomentje: eerst openmaken voordat je conclusie's trekt.
Koppakking is lek nabij cilinder 1 & 2: olie EN koelwater
Tot zover 't (relatief) goeie nieuws........
Slechte nieuws: enkele inlaatklep-afdrukken op de zuigers.......
-Of dat wat 't tikken in 't begin (waarvan ik dacht: nieuwe stoters motten zich
nog vullen en later overgestapt op andere olie)
-Of die fijne (not!) verstelbare nokkenastandwiel van van Kronenburg is de boosdoener:
dat nokje wat in de inkeping van de nokkenas valt, was uitgesleten en had speling.
Tijdje geleden ontdekte ik dat de distributietiming niet 100% meer was:
gauw gewisseld voor standaard nokkenastandwiel......wellicht te laat
(of nog op tijd: had natuurlijk vele malen erger kunnen aflopen)
Plan:
Ander 3F-onderblok was ik toch al mee bezig: lekker mee verder.
Alleen hoop ik dat m'n cilinderkop er niet van te lijden heeft gehad:
die mag Serge ff nakijken