Auteur Topic: Project [VD-29-PX] Polo Van  (gelezen 37286 keer)

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #300 Gepost op: di, 31 jul 2007, 12:38:32 »
De planning is om in wellemsblokjes en G40 draagarmen te investeren. Hij rijd nu als een winkelwagentje. Dit komt ook zeker door de 15" velgen met platte banden. Die Porschevelgen met 165-50 banden zijn ook een stuk lichter dan de standaard 13" band- / velgcombinatie.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #301 Gepost op: di, 31 jul 2007, 13:08:57 »
Wellemsblokjes zullen zeker verbetering brengen.
Je kunt in het uitlijningsrapport ook mooi zien dat de askanteling (caster) flink buiten specificatie zit.

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #302 Gepost op: di, 31 jul 2007, 13:54:31 »
Je kunt in het uitlijningsrapport ook mooi zien dat de askanteling (caster) flink buiten specificatie zit.

Precies; daarom dus.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #303 Gepost op: do, 13 sep 2007, 19:13:58 »
De uitlaat klapperde al een tijdje tegen de tunnelversteviging. Uitlaatklem anders geplaatst en het was even over. De laatste tijd werd het klapperen wel heel erg.. toch maar even verder zoeken:







Oeps  -wanker-


Gelijk maar even een nieuwe zelfborgende moer op gezet....



Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #304 Gepost op: do, 13 sep 2007, 22:38:10 »
-uitlachen- die was bijna voor zichzelf begonnen => zzp'er

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #305 Gepost op: do, 13 sep 2007, 23:33:38 »
eehh  was dat  ben nog niet helemaal thuis in polologie dus ??
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #306 Gepost op: do, 13 sep 2007, 23:39:25 »
Zelfstandig zonder personeel

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #307 Gepost op: do, 13 sep 2007, 23:41:58 »

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.416
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #308 Gepost op: ma, 21 apr 2008, 00:41:19 »
Inmiddels de 2 ton gepasseerd, was net te laat met de foto  :)

Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.416
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #309 Gepost op: ma, 21 apr 2008, 00:45:39 »
En volgens mij dacht ie bij de 2 ton ook gelijk dat het tijd was het verbruik te verhogen  :(
Laatste tankbeurt 1:9, waar het vorig jaar nog 1:12 was. Geen lekke tank, geen benzinelucht, heb zelfs het klokkenspel gedubbelcheckt om te kijken of de dagteller wel goed doorliep. Iemand enig idee?

Binnenkort ook weer tijd voor de jaarlijkse keuring, met dank aan de autoboer (NOT) moet er een nieuw bandje op linksvoor. Volledig schuin afgesleten aan de binnenzijde. Misschien maakt ie daarom ook zo'n achterlijk schurend geluid bij uiterst uitsturen  :P
Dan hebben we nog een toeter die het soms wel soms niet doet (en dan bedoel ik natuurlijk als ik 'm ingedrukt heb), de knak in het stuur en een rammeltje in het vooronder.

Maar verder is het een fijn autootje, dat elke dag start   :D
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #310 Gepost op: ma, 21 apr 2008, 08:39:20 »
Hoger verbruik en een scheef afgesleten band => belletje + rinkel?

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.416
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #311 Gepost op: ma, 21 apr 2008, 10:58:59 »
Zou dat aan elkaar liggen? Of doel je op iets anders waardoor er bij mij nog steeds niks rinkelt?
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #312 Gepost op: ma, 21 apr 2008, 11:01:28 »
Teveel rolweerstand is niet goed voor 't verbruik,
maar of dat zoveel scheelt in verbruik......... -dunno-

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.018
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #313 Gepost op: ma, 21 apr 2008, 12:59:39 »
mijn voorremmen zaten ook gedeeltelijk vast van mijn steilie, daardoor haalde ik met mijn HK ook net 1 op 10... dat is nu tussen de 1 op 13/16 afhankelijk van het rechtervoetje :D

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.416
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Project [VD-29-PX] Polo Van
« Reactie #314 Gepost op: ma, 21 apr 2008, 13:53:50 »
@Sjon: mmja, maar hij heeft meer rolweerstand gehad vanaf het moment dat die banden erondre gingen en (al dan niet) uitgelijnd is. Het verbruik is langzaam maar zeker toegenomen. Met name de laatste 2/3 maanden.

@vw-edje: remmen lopen niet aan.

Kleine aanvulling op het verhaal is wel dat ook sinds enige tijd de choke wat kuren heeft. Gas intrappen voor het starten betekent hooguit 1 op de 10 keer dat ie daadwerkelijk met de choke aan start. Daarentegen loopt ie nooit moeilijk daardoor, ook niet als het vriest buiten. CO is vorig jaar met de APK afgesteld, maar kan dat weer ontregeld zijn? Bimetaaltje naar de #@&%@, kan dat zorgen voor het hoge verbruik icm de nietgoedwerkende choke?
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen