Auteur Topic: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck  (gelezen 144513 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1590 Gepost op: vr, 26 dec 2008, 13:37:51 »
Superverhaal!

gefeliciteerd met de cijfers -thumbsup-

Begrijp ik het nu goed dat je geen ringen onder de naalden hebt zitten? Heb je nu andere naalden (dynojet oid) in de carbs? Of gewoon de originele naalden?

Erg mooi om te zien dat afstellen echt nog een hele boel kan doen aan de prestaties -naughty-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1591 Gepost op: vr, 26 dec 2008, 13:45:22 »
wel de remlucht sproeiers zitten dicht , dus er wordt nu geen lucht met benzine gemeng in de hoofdbuis en dus kun je af met een kleinere sproeier en lagere naald stand (zo jammer dat de remlucht sproeier niet op de foto staat )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1592 Gepost op: vr, 26 dec 2008, 15:15:01 »
@ Serge: inderdaad, je verhaal klopt. Ik trachtte de remluchtsproeier tijdens het erinzetten te fotograferen en net toen ik alles goed in beeld had en afdrukte zat Ruud z'n hand er weer voor. Veel ruimte is er daar niet om te fotograferen en de camera stond al op "macro focus". Volgende keer even een spiegeltje meenemen en een zaklantaarn en dan wijs ik ze wel aan.

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1593 Gepost op: vr, 26 dec 2008, 20:25:10 »
Hoe snel moet je die overmaatse b*ttpl*g in huis hebben?

Doe anders ff gewoon mailen, adres heb je nog wel  -hug-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1594 Gepost op: vr, 26 dec 2008, 21:36:18 »
iflateble b*ttpl*g ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1595 Gepost op: vr, 26 dec 2008, 21:39:55 »
Douwe bedoelt het race rubber....  -uitlachen-
"It isn't done until it's overdone"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1596 Gepost op: vr, 26 dec 2008, 21:40:50 »
durex elight ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1597 Gepost op: vr, 26 dec 2008, 21:42:51 »
Nee Superstrong.
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1598 Gepost op: vr, 26 dec 2008, 21:46:48 »
voor het ruige achterlangs werk :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1599 Gepost op: vr, 26 dec 2008, 21:47:53 »
Nee: voor het minder ruig achteroverkantelen...  ;)
"It isn't done until it's overdone"

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1600 Gepost op: vr, 26 dec 2008, 22:01:37 »
Jan is niet zo van het ruige werk  -nana-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck
« Reactie #1601 Gepost op: vr, 26 dec 2008, 22:09:43 »
 :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck 101,8 DIN pk aan de wielen
« Reactie #1602 Gepost op: zo, 28 dec 2008, 11:23:04 »
ziet, klinkt en het zal ook wel zo rieken :D erg lekker. ga zo door (als dat nog kan, iig houden zo -klappen-)

kun je ook uitleggen waarom de remluchtsproeiers worden afgedicht? (dat deze 1300motoren minder aanzuigen dan de motorfietsmotor?)

ik heb dit ook eens geprobeerd en nu blijft mijn mengsel ook gewoon rijk bij gasgeven ipv ineens veels te arm. een hoop ringetjes verwijderd (zat op 11 -cool-)

alleen heb ik wel het id dat het mengsel nu bij hogere toeren te rijk wordt aangezien de remlucht niets meer doet, maar dat kan wel aan de 175sproeier liggen

die remlucht is er toch niet zomaar?

zonet ergens een goeie foto gevonden..
« Laatst bewerkt op: zo, 28 dec 2008, 11:50:25 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck 101,8 DIN pk aan de wielen
« Reactie #1603 Gepost op: zo, 28 dec 2008, 11:59:50 »
@ FuriouZ: een remluchtsproeier "lekt" lucht naar je hoofdsproeier zodat deze niet volop kan sproeien.
Denk aan de ouderwetse plantenvernevelaars uit de cartoons: een blikje met een soort fietspomp erboven.
De fietspomp doet niets dan lucht door een klein buisje op 90 graden over een ander buisje waarvan het uiteinde in vloeistof hangt te spuiten.
De luchtstroom uit het bovenste buisje spuit zo hard over het buisje dat in vloeistof hangt, dat er een onderdruk ontstaat bovenin het onderste buisje.
Zodra die onderdruk groot genoeg is, trekt deze de vloeistof mee die door de grote luchtstroom boven het buisje direct vernevelt.
Zo werken de carburateurs ook met de hoofdsproeier in grote lijnen.
De remluchtspoeier "lekt" lucht in het tankje met vloeistof.
Het tankje met vloeistof is hier je vlotterkamer en de vloeistof is hier benzine.
Hierdoor kan je hoofdsproeier niet naar hartelust sproeien, omdat er een "lekje" in de vlotterkamer zit.
Grofweg kun je 2 dingen doen om je carburateur een rijker mengsel te laten leveren:
1. NOG een grotere sproeier dan bij jou 175 erin of
2. je remluchtsproeier dicht maken.
De ringetjes zijn zowieso slechts een "quick fix" die je toestaan "onderin" rijk genoeg te draaien.
Hierdoor kun je bijvoorbeeld netjes inrijden totdat je de boel op de rollenbank serieus laat afstellen.
Tijdens inrijden kom je als het goed is toch niet boven een bepaald toerental (lees: open je toch niet de carburateurs zover dat de naalden zowat in de lucht hangen).
Wanneer je na inrijden voluit gaat, zouden bij het ringetjes systeem de "te hoog" getilde naalden op een gegeven moment al een maximaal rijk mengsel geven, terwijl jij bij voluit gasgeven de carburateurs nog verder open gooit.
Resultaat: dan rijd je bovenin dus weer te arm.
De remluchtsproeier dichtmaken heeft het effect dat je over het gehele gasklep open traject evenveel rijker gaat.
Ook heeft het sproeierdiametertechnisch een groot effect.
Bij mij moesten we van 165 waarbij het mengsel nog steeds te arm was naar iets van 126 waarbij het mengsel net goed was.
Hierboven staat mijn amateuristische en goedbedoelde uitleg.
Realiseer je wel dat dit bij verre niet een substituut is voor het professioneel laten afstellen van je motor door een expert met alle benodigde technieken (rollenbank, breedband uitlaatgasmeting, kennis en ervaring).
Realiseer je tevens dat er niet alleen een hoofdsproeier, een gasnaald en een remluchtsproeier in een carburateur zitten: onder de aanzuigkelken wonen een stuk of 4 sproeiers die ieder op hun eigen gebied invloed uitoefenen op je afstelling.
Beter de zaak serieus aanpakken dan heel lang zelf modderen voor een resultaat dat hoogst waarschijnlijk nog maar marginaal is.

Groet, Jan.
« Laatst bewerkt op: zo, 28 dec 2008, 12:02:19 door Jan »
"It isn't done until it's overdone"

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ xx-xx-xx ] Polo 2 Steilheck 101,8 DIN pk aan de wielen
« Reactie #1604 Gepost op: zo, 28 dec 2008, 14:28:13 »
tnx, deze "lekkende" lucht zorgt er toch voor dat de brandstof al met lucht gemend wordt zodat het beter verneveld? ipv "spetters" benzine naar binnen te lurken wat niet volledig verbrand. waarom zit zo'n remlucht sproeier er dan orgineel wel op, alleen om zuinig te rijden ofzo(heb ook iets gelezen over verschillende belasting bij zelfde toeren)?

ben de schuur aan het opwarmen  -klus-
nog maar ff een bakkie pleur en dan ga ik de hoofsproeiers weer verkleinen, want ik zit idd al gauw op een erg rijk mengsel
heb om te proberen 'n wattestaaf doorgeknipt en die in de remluchtsproeier gedrukt   -naughty- ze zijn hol van binnen dus zal eens proberen of ik de remluchtsproeier kleiner kan maken. hoe ik ze voorgoed ga afdichten moet ik nog ff uitzoeken
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen