Auteur Topic: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77  (gelezen 62950 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #660 Gepost op: ma, 03 mrt 2008, 08:12:36 »
Het verhaal van de klok en de klepel :D
Nog ff doorzoeken Folkert, dan kom je uiteindelijk bij de klepel aan.


op 't forum zelf staat echt een hele hoop info. Mark heeft een topic gehad van zijn 1f op carbs; ik heb er ook nog het 1 en ander over gevraagd in mijn topic en Jan heeft het ook uitgebreid gedocumenteerd. Voordat ik de hele mik op mijn motor geramd heb, heb ik zoveel mogelijk topics over dit onderwerp doorgelezen. Een hele hoop weet je waarschijnlijk al, maar tussen de regels door staat er nog veel bruikbare info tussen.

First things first; sluit die boel eens gasdicht aan! Met lekken overal in 't systeem wil de auto onderin sowieso niet lopen..

Met de naalden bepaal je wanneer/hoeveel brandstof er door de sproeier omhoog komt. Des te hoger je de naald zet, des te eerder komt er meer brandstof omhoog door de sproeier (rijker mengsel).
De zwarte gasschuif gaat omhoog doordat het 'condoom' de schuif omhoog trekt door een ontstaan vacuum in je vacuumkamer. Deze trekt de naald mee omhoog, de naald zit immers vast opgesloten in de gasschuif dmv de plastic klem.

Hoofdsproeier (voor een 60pk 1.1) zal ongeveer gelijk zijn aan een 1.3 (ong. gelijk vermogen), dus +/- 150.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #661 Gepost op: ma, 03 mrt 2008, 08:48:04 »
Er zit een 155 sproeier in, heb zoveel mogenlijk topics doorgelezen, en blijf ze doorlezen, maar wist niet zeker of je dat condoom los kon maken, was bang dat ik t zou scheuren, ik en gescheurde condooms hebben een historie vandaar  :P... Dat kun je er dus gewoon uittrekken met beleid?

Maar ik ben echt compleet onwetend op het gebied van motoren, naast een vespa en vroeger wel met me broer meehelpen, geen ervaring, ben alleen niet bang om te experimenteren...

Maar heb dus echt t id dat hij te weinig benzine krijgt, dus naalden zouden omhoog moeten lijkt me..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #662 Gepost op: ma, 03 mrt 2008, 09:04:40 »
155 is iets aan de grote kant voor een 1.1'tje.

Het 'condoom' kan je losmaken, maar wees voorzichtig als het echt vast zit. Scheuren is hier ook een optie, vervangen van de schuif+condoom is een kostbare kwestie. Beetje losweken met WD 40 oid is misschien een idee?


Met een verkeerde naaldhoogte (volledig origineel R6, dus laagste stand) kon ik t/m 3500-4000 toeren best lekker optrekken. Daarboven gebeurde er alleen niets meer.

Ik gok zelf dat het niet aan de naaldhoogte ligt, vooral als de motor bijna alleen met volgas wil blijven lopen. Maar nogmaals, deze carbs zijn nogal gevoelig voor valse lucht. Met een lek inlaatspruitstuk wilde de motor bij mij echt niet lopen. Veel knallen (backfire), niet stationair etc. waren de gevogen bij mij.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #663 Gepost op: ma, 03 mrt 2008, 09:14:46 »
Aaah ok, heb 3 van de 4 goed aangesloten, na alles goed vastgezet te hebben was ik 1 slangklem kwijt, ben in een gebiedje van 2m2 geweest, en toch onvindbaar  -dunno-, die schijtkaboutertjes weer, of is het omdat de smurfen weer in t land zijn?  -marcel-

IK haat die smurfen  -gert-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #664 Gepost op: ma, 03 mrt 2008, 09:42:05 »
je moet de kat (of poes) weer even aaien, dan is Gargamel weer rustig :D

Weet je zeker dat er niet een slangklem in je broekzak zat? Ik ben wel eens op zoek geweest naar een circlip-tang, die ik toch echt zelf in mijn hand had... -uitlachen-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [40-YB-53] Audi 50 GLS '77
« Reactie #665 Gepost op: ma, 03 mrt 2008, 11:08:03 »
Gister de poes nog eens goed geaaid, heeft naast een vochtig plek in me bed weinig nut gehad  -moon-..

Had ook al zoiets dat ie in me haar zou hangen ofzo, maar nee hoor...

Wat me wel opvalt als ik even niet gestart heb, en dan weer start slaat ie redelijk snel aan, blijft gewoon lopen, en na een tijdje valt ie trug en slaat ie langzaam af, als ik erna weer wil starten dan wilt ie wel maar lukt t m net niet..

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #666 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 12:09:03 »
Tadaa we gaan weer verder...

Heb nu een garagebox die ik huur, 7 meter lang 3,20 breed (binnenmaat), plaats zat dus, zware werkbank gekocht, paar rekken, en alle rommel van mijn ouders garage omgekraamd naar mijn garage..

Hele motorcarbs zooi verkocht, omdat ik een appartement gekocht had, en het geld nodig had, we zijn nu weer een tijdje verder dus we pakken de draad weer op..

Wat nog gedaan: Alle spullen gesorteerd, 4de grillklemmetje gevonden (miste er 1)

-Achterruit eruit gehaald, verouderde pees eruit, nieuwe chrome pees erin (zonder pezentrekker, gewoon met de vingers) en de ruit weer erin, alleen binnen een uurtje, ging best makkelijk.
-Kentekenplaten eindelijk fatsoenlijk vast (dus niet met ty-wraps over de kartonne dagplaten).
-strip op de achterklep gepolijst en gemonteerd

dus het kontje ziet nu een stuk netter uit, nu nog de witte randen om de blauwe platen.

De PLS wielen liggen klaar om gepolijst te worden, en gister een leuke aankoop op ebay.de gedaan  -klappen-

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #667 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 13:12:51 »
De aankoop is een:

1.3 GK (gereviseerd vorig jaar) met schrick nokkenas, dubbele 40er solexxen, K&N filters, met bak, startmotor, dynamo.
Volgens mij ook bewerkte kop (geplannt? of is dat gevlakt?), voor een alleraardigst bedrag :)

ga het blok dit weekend ophalen, zal met een goeie afstelling toch wel een 100pk moeten halen?

Serge jij kunt nog aan Solex onderdelen komen??

Eindelijk deze zomer ga ik hem afmaken  -love-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #668 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 13:37:28 »
Ah: weer in gang geschoten: klinkt goed -thumbsup-
En we willen deze dolgraag een keer in 't echie bewonderen he -dj-

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #669 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 14:07:19 »
Ja op mezelf gaan, van baan wisselen, van vriendin wisselen, allemaal onnodig oponthoud. :D

Nu verdienen we goed, genoeg vrijheid, dus alleen maar positief.

Pa heeft 1 grote rommel van de garage gemaakt, dus eindelijk mijn eigen box, alles heerlijk opgeruimd, dat nodigd al een stuk meer uit om wat te doen.

Wat heb ik nog nodig om GK in de audi te bouwen? Niks van computer of iets dergelijks (op solexen), ontsteking?? Er zit een 5bak onder, en andere motorsteun, kut dus ook een andere stabi, pfff heb ik een hekel aan om dat weer los te halen..

Gasmechanisme endergelijke zit er geloof ik (gelukkig bij)..

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #670 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 16:31:07 »
Kijk hij heeft dus toch de aankoop door gezet.. Goed bezig herman of freek willem  :D


Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #671 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 17:21:24 »
Goed bezig herman of freek willem  :D

50ct is nog geen euro?! :D

@Folkert: welcome back! -prut-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #672 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 17:34:14 »
Simpelste/goedkoopste is normale sleeptuimelaar-ontsteking met contactpuntjes.
Werkt gewoon, enkelt af en toe puntjes stellen/vervangen
en schijnbaar is een elektronische ontsteking iets preciezer.

GK is enigste sleeptuimelaar met af-fabriek elektronische ontsteking,
maar daar heb je wel de bijbehorende ontstekingsmodule en kabelboompje nodig.

Latere elektronische ontsteking van hydrostoter (MH/HZ) in 't huisje van een
sleeptuimelaar bouwen kan ook => dat zie je 't meest.
(ook kabelboompje & transistorblokje nodig)


Wellemsblokjes right?
2e keer monteren gaat een stuk eenvoudiger: blokjes hebben enigsinds
vorm van stabi aangenomen.

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #673 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 19:06:54 »











3de cil ziet raar uit?







Wat is dat voor potje op de kleppendeksel??

Iemand interesse in een verchroomde kleppendeksel? In de loop van tijd gaat die de deur uit, brr kitsch..

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #674 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 19:30:26 »
Citaat
Wat is dat voor potje op de kleppendeksel??

Misschien om de carterontluchting op aan te sluiten? Normaal zit die op je luchtfilter aangesloten zodat de carterdampen het inlaatsysteem ingaan, maar deze is komen te vervallen vanwege de solexen.

Gaaf blokje trouwens! -thumbsup-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..