Auteur Topic: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77  (gelezen 63233 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #675 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 20:12:51 »
Vlakke zuigers => das geen standaard GK meer.
1e foto zie ik een condensator op ontsteking, volgens mij:
gewoon een ontsteking met contactpuntjes.

2 aansluitingen op dat ding op 't kleppendeksel:
1x carteraansluiting & 1x ontluchting?

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #676 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 20:13:07 »
Heb je alle specs van het blok? Vlakke zuigers zijn niet origineel GK, eerder HH.

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #677 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 20:58:34 »
En die bak, is dat wel een 5 bak? Een 5-bak heeft toch altijd zo'n zwart deksel waar de 5de versnelling achter zit? -dunno- Of heb je al een 5 bak liggen?
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #678 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 21:31:03 »
Hmm nope,

Zag indd in het GK topic die inkepingen, maar verder niet over nagedacht, hmmm..

Ik ga het blok zaterdag halen, dus ik dacht motorcode controleren GK=goed, iets anders=niet goed...

Geen id wat voor een bak erbij zit, ik heb zelfs liever een 4-bak, dus als het een 4bak is vind ik t goed, nam eigenlijk aan dat het een 5 bak was...

Kan er geen andere reden zijn waarom hij vlakke zuigers geplaatst heeft??

uit de adv:
Hallo,


biete hier einen Überholten VW-Polo Motor ( 1,3l  75 Ps   Kennbuchstabe GK  ) mit 2 Solex C40ADDHE Sportvergasern,Schrick Nockenwelle, Getriebe, Anlasser und Lima wie auf den Bildern zu erkennen, ausserdem ist der Zylinderkopf geplant worden.Habe den Motor 08 überholt und in ein Autocrossauto eingebaut das aber nie fertig geworden ist, weil ich zum Rallyesport gewechselt habe.Der Motor ist einbaufertig und läuft es müssen lediglich die Vergaser neu Sinconisiert werden.


« Laatst bewerkt op: ma, 23 feb 2009, 21:38:18 door Folkert »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #679 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 21:42:52 »
Bak op foto is iig een 4-bak.

Onderblok (omhulsel) kan natuurlijk GK zijn.
Oliepomp is zonder ketting => sickelpomp ala GK/HK.
Ik weet zo ff niet of er nog meer sleeptuimelars zijn met sickelpomp.

Zuigers vlak = HH?
En dan verbrandingsruimte in de kop?
Om zo een nog leukere compressie-verhouding te krijgen tov GK?
Ik gis maar wat => correct me if I'm wrong

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #680 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 21:52:34 »
Oliepomp is zonder ketting => sickelpomp ala GK/HK

Dus zou een GK of HK kunnen zijn? Wat heeft een HH dan voor een oliepomp?

Ik heb de ballen verstand van die blokjes, vandaar dat ik voor de in 1 keer klaar optie wil gaan...
Geplant is gevlakt, dusja...


Pff poepgedoe, achja we zien wel..
« Laatst bewerkt op: ma, 23 feb 2009, 22:06:20 door Folkert »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #681 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 22:17:45 »
Is ook een kwestie van een keer durven en toehappen, Folkert, anders kom je nooit ergens?!
En jou kennende heeft het contact/de advertentie met/van de verkoper echt wel voldoende vertrouwen bij je gewekt?!
Wellicht is het een idee om Frank (aka "The Godfather" van RoelG :D) te vragen om een blik te werpen/met je mee te gaan? Schijnt bij je om de hoek te zitten?! -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #682 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 22:33:07 »
Dus zou een GK of HK kunnen zijn? Wat heeft een HH dan voor een oliepomp?
Dat weet ik dus niet:
Ik weet zo ff niet of er nog meer sleeptuimelars zijn met sickelpomp.
Kan goed een GK geweest zijn.
Maar 't enige wat een GK onderscheidt van HK zijn de zuigers,
aangezien geen van beide zuigers erin zitten:
tsja...motorcode? => 'eigenbau' :D

Zou toch nog ff wat info proberen te winnen, als ik jouw was:
scheelt wellicht wat uitzoekwerk.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #683 Gepost op: di, 24 feb 2009, 06:34:00 »
Wellicht is het een idee om Frank (aka "The Godfather" van RoelG :D) te vragen om een blik te werpen/met je mee te gaan? Schijnt bij je om de hoek te zitten?! -dunno-

 :D :D (godfather? Hoe kom je daar nu weer bij  -gert-)

Maar goed, je zou em kunnen vragen.

Landgraaf < -- > chevremont (kerkrade)

lijkt me te doen  :)

e kunt niet meer als een PM wagen  :)


Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #684 Gepost op: di, 24 feb 2009, 11:41:36 »
Nee achja, de prijs was goed te doen, als ik alles in onderdelen verkoop speel ik quite dus dan vind ik t minder erg om een risico te nemen..

Achja we kijken eens wat het ons brengt, als het meer brengt dan 60pk dan ben ik al tevreden, verder klungelen kan altijd nog.

 -klus-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #685 Gepost op: di, 24 feb 2009, 11:46:38 »

Achja we kijken eens wat het ons brengt, als het meer brengt dan 60pk dan ben ik al tevreden, verder klungelen kan altijd nog.

mwa. dat zou met die opzet toch wel moeten lukken lijkt me zo.

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #686 Gepost op: wo, 25 feb 2009, 20:35:43 »
paar keer heen en weer gemailed:

Es sind alle Lager neu und alle dichtungen die Kolben waren schon drinne wie ich in gekauft habe dann habe ich den Motor fertig Gemacht Neuen Zahnriemen drauf und in einen Autocross Polo eingebaut habe aber nie an einem Rennen Teilgenommen, nur Probe gefahren.Das gasgestänge muss man noch für Polo umbauen die Vergaser sind Komplett mit Luftfilter und so weiter.Der Motor geht wie die Sau aber weiss nitt wie viel PS.Die Gradzahl der Nockenwelle konnte ich anhand der Nummer auf der Schrick internetseite nicht herausfinden da dort nur Aktuelle modelle aufgeführt sind.Es ist aber Schrick und eine Nummer eingegossen. MFg

achja we zullen zien, alleen dat gasmechanisme aanpassen is beetje shit, maja...

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #687 Gepost op: di, 03 mrt 2009, 14:51:48 »
Zo..

Zaterdag het blokje gaan halen, mooi stukje duitsland gezien, had er ook een zowat nieuwebenzinepomp en bobine bij..

10km verderop was nog een rally daar nog gaan kijken, was ook de moiete waard..

Het blok is indd een GK met een GX bak (4bak welke verhoudingen? volgens mij zelfde als ik nu in de audi heb), solexen en alles ziet er goed uit, zit nog een nieuwe koppeling en alles in, nieuwe distributie op..

Ik heb het blok uit elkaar gehaald, zit dus een Schrick nokkenas in met nagenoeg geen slijtsporen, er staat op de as SV2 verder zie ik nergens eigenlijk iets staan, of staat dit aan de distributiezijde?..
Ik heb hem rondgedraaid en blok loopt mooi vrij, heeft ook compressie, alleen staat de distributie 1 tandje verkeerd (of een half) zal wel door de as komen? zit geen verstelbaar nokkenastandwiel meer op...

Nu nog een spaghetti zoeken, blok netjes maken, alles in elkaar draaien carbs synchroon laten stellen, en dan ergens fatsoenlijk laten afstellen..

Iemand verder nog informatie die ik moet weten?? De verkoper zei dat het zo zou moeten lopen, inbouwen en lopen, maja je weet t nooit..

Verder vraag ik me af wat voor koppeling/vliegwiel erin zit, het zou een 190mm moeten zijn toch??
« Laatst bewerkt op: di, 03 mrt 2009, 15:02:44 door Folkert »

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #688 Gepost op: di, 03 mrt 2009, 16:21:54 »
Verder vraag ik me af wat voor koppeling/vliegwiel erin zit, het zou een 190mm moeten zijn toch??

Denk een 180mm aangezien het een 4-bak in combi met GK is.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #689 Gepost op: di, 03 mrt 2009, 17:17:00 »
Staan er aan de ontstekingshuis-kant van de nokkenas geen nummers?