Auteur Topic: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77  (gelezen 63232 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #735 Gepost op: do, 09 apr 2009, 12:32:03 »
Oliekoeler-adapter komt tussen olie-filter en blok.

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #736 Gepost op: do, 09 apr 2009, 16:10:07 »
polo diesel

Polo2/2f diesel?? 6n diesel?

Iemand nog ene liggen? heb gekeken nieuw kost ie 46 euro....


Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #737 Gepost op: do, 09 apr 2009, 19:48:29 »
de gaskabel van 2f of 2 diesel
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #738 Gepost op: di, 14 apr 2009, 11:34:31 »
Zo..................

Alles gemonteerd, aangesloten, gevuld, gespoten, gaskabel gefixed, creatief met kroonsteentjes en motor-remkabel, pedaalslag komt overeen met carburateur..

Gister starten, ging rond, verder niks..

Bougiekabels verwisseld, kreeg al een kuchje, distributie gecontroleerd...

Ontsteking veranderd, ontstekingsvolgorde veranderd.

Starten en....

Lopen  -klappen- -klappen-

Nouja loopt goed, word warm, alles functioneerd..

Alleen de solexen staan niet geweldig afgesteld, vriend van me heeft wat met t stationair en het CO gespeeld, maar t werd er niet beter op..

Stukje mee gereden voor de garageboxen, maar tikje gas en hij vliegt de toeren in, en snel terugvallen wilt ook niet lukken..

Dus niet echt rijdbaar... Maja ben al blij dat alles functioneert..

Mijn vraag aan serge, is er een soort basisafstelling waarvanuit je kunt gaan proberen het beter te krijgen?? Of het iig rijdbaar krijgt?
de plunjer van de linker carburateur, heeft een beetje speling op de as, hoe kan ik dat oplossen?

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #739 Gepost op: di, 14 apr 2009, 15:47:23 »
En hoeveel graden vroeger zou de ontsteking moeten staan???

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #740 Gepost op: di, 14 apr 2009, 20:35:18 »
tip 1 carbs reviseren . tip 2 synchroniseren
tip 3 ontsteking zonder onderdruk vervroeging op 14 gr voor bdp op 900rpm .

nu de verdere vragen , wat is er met het blok gedaan , welke venturis zitten er in de carbs , welke nok gebruik je , wat is er met de kop gebeurd .

 en zomaar gaan klooien raad ik zowie so af ,kan alleeen maar erger worden
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #741 Gepost op: do, 16 apr 2009, 13:27:55 »
tip 1:Revisiesetje komt eraan,
tip 2: ben op zoek naar iemand met meters
tip 3: Geen id, volgens de code op de schrick as een 292 graden, deze verzameling heeft gezamenlijk zo gelopen, is rijdend uit een auto gehaald.

Gister na het lezen van informatie over webers afstellen op internet eens zelf gaan schroeven.

Ontsteking op gehoor gezet (strobo is onvindbaar)

En Carbs afgesteld, uiteindelijk resultaat: redelijk goed lopen blok, reageert goed op het gas, loopt rustig stationair, en valt ook terug van t gas af, klein pluimpje bij gasgeven. Bougies gecontroleerd zagen er redelijk goed uit..

Eens een ritje ermee gemaakt, nou hij liep goed bij rustigrijden, heel soepel reageerde goed op het gas versnellingsbak en alles werkt ook fatsoenlijk..

Alleen bij bijna gas los door een bocht of rotonde op hele lage snelheid begint hij te stoeken, misschien vanwege de nokkenas? Of ontsteking?

Ook eens het gas open getrokken, diepe grom gevolgd door goeie acceleratie, soms bij overschakelen een plofje uit de uitlaat, het kwam iig goed vooruit.


Alleen na paar snelle bochten ging ie opeens heel hoog stationair lopen, terwijl gas dicht was, even gekeken, was 1 choke erop gegaan (nog niet aangesloten) weer goed gezet, nog een rondje gereden en toen de garage in...

Nu kan ik er iig al mee rijden, dus evt. naar iemand die t fatsoenlijk kan afstellen, maar toch best trots op mezelf dat ik t goed lopend gekregen heb  -klus-

Foto's:











Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #742 Gepost op: do, 16 apr 2009, 13:31:40 »
 -thumbsup- ziet er puik uit zo!

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #743 Gepost op: do, 16 apr 2009, 13:36:30 »
Hedde gij goe gedaan voor een schoffie uit limboland!!

Maar uuh waar is he koelvloeistof gebleven?


Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #744 Gepost op: do, 16 apr 2009, 14:06:52 »
Staat halverwege indd, mag wel wat meer bij, mijn 32 jaar oude overloopslang is nogal poreus en daar verdampt nogal wat....

Wat nu nog gaat gebeuren:

-Radiateur van golf 3 diesel (had ik nog liggen) met dubbele fan, maar er is zo gruwelijk weinig plek tussen uitlaat en radiateur (ook origineel) dat je daar volgens mij nooit wat tussen krijgt. Dus zal ik 1 fan eraf halen, maja toch al dubbel zo brede radiateur dat zal wel genoeg koelen..

-Oliekoeler plaatsen, alleen nog geen id waar, denk ergens achter de grill, las in Michaels project dat hij er 1 voor de radiateur had geplaatst??

-Spaghettti en sportuitlaat plaatsen (iemand nog iets leuks liggen? of tips wat een fatsoenlijke uitlaat is?)

-Oliedruk en olietemperatuur sensoren en metertjes plaatsen, temperatuur via peilstok, en druk via bovenste sensor?

-Carbs laten afstellen, kleppen stellen..

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #745 Gepost op: do, 16 apr 2009, 14:13:55 »
Powersprint uitlaten zijn niet goedkoop, maar dan heb je wel wat  -ja-

Olie druk heb ik op de golf via een sensor die op de olie filter zit, en de temp heb ik via een sensor die in de carterpan gebakken zit.. Weet niet in hoeverre dit ook bij polo mogelijk is..

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #746 Gepost op: do, 16 apr 2009, 17:58:26 »
Carter zou ik niet doen,reden is dat de aangegeven waarde lager is dan in het echt lees rijwind langs carter.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #747 Gepost op: do, 16 apr 2009, 19:02:04 »
Het zal idd een beetje schelen, maar het zal geen wereld van verschil maken aangezien de uitlaat ook nog eens voor de carter langs loopt..

En dan is 90 graden wel echt bedrijfs temp  -thumbsup-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #748 Gepost op: do, 16 apr 2009, 19:15:55 »
Dat scheelt misschien wel 10 graden.

Wind is geleidingswarmte, vanaf de uitlaat stralingswarmte die ook nog eens flink verstoord wordt door de rijwind.  Ergo; de gemeten temperatuur zal zeker lager uitvallen dan de temperatuur van de olie die zich in het blok bevindt.

Stel je maar eens voor dat je met een zonnetje in de winter op de fiets zit, zonder wind. Lekker aangenaam, zelfs warm te noemen.
Waait het er bij, dan hangen de snottebellen uit je neus:)

De rijwind heeft echt een flinke invloed.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #749 Gepost op: do, 16 apr 2009, 19:21:22 »
In het carter kan wel, al zijn de meningen daarover verdeeld. Bij een polo blokje is het gewoon de enige plaats waar je het makkelijk en betrouwbaar kunt meten.

Pak in iedergeval de LANGE uitvoering, zodat je zo diep mogelijk in de olie meet.


 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken