Auteur Topic: Temperatuurmeter werkt totaal niet  (gelezen 536 keer)

Offline Tijs

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2
Temperatuurmeter werkt totaal niet
« Gepost op: ma, 18 feb 2008, 02:46:42 »
Hallo, ik ben sinds kort ook trotse bezitter van een mooie polo 2f steilheck.
Ik heb het forum al verschillende keren bekeken, maar ik heb nog niet echt een antwoord kunnen vinden op een probleempje wat ik heb aan m'n polo.
Mijn temperatuurmeter werkt namelijk totaal niet.  Ik heb inmiddels 2 sensoren gevonden die met de watertemperatuur te maken hebben.  1 daarvan staat in verbinding met het waarschuwingslampje (die werkt dus wel gewoon  -thumbsup-) en de andere zou dan de sensor van het metertje moeten zijn, maar voor zover ik heb kunnen meten, is die ook in orde.  Inmiddels heb ik al een nieuwe tellerbak gekocht ,meteen 1tje met toerenteller, plug & play, zoals ik op het forum al had gelezen.  Maar helaas, ook bij de nieuwe tellerbak, doet het metertje nog steeds niks ?? 
Is er iemand die me hiermee verder kan helpen ??
Kan ik misschien in de stekker achter de tellerbak het signaal meten dat naar de temp.sensor zou moeten gaan ??

Groeten, Tijs.

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Re: Temperatuurmeter werkt totaal niet
« Reactie #1 Gepost op: ma, 18 feb 2008, 07:53:45 »
weet je zeker dat je de goeie sensoren hebt?

als je er een constante plus van je accu op drukt moet meter uitslaan.

Offline Tijs

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2
Re: Temperatuurmeter werkt totaal niet
« Reactie #2 Gepost op: ma, 18 feb 2008, 21:36:20 »
Volgens mij zijn dat de goede sensoren ja.  Ze zitten net onder het ontstekeingshuis op de thermostaat.  Het gaat om een blauwe 2-polige stekker met rechts meteen daarlangs een zwarte 2-polige stekker.  Als ik het nog goed heb, stuurt de zwarte het controle-lampje in de tellerbak aan.

Dat moeten toch de goede stekkers zijn ?? 
Als dat zo is weet je dan misschien ook op welke van de contacten ik een plus van de accu moet zetten om m'n metertje te testen ??  Weet je bv de kleur van de draad ??

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Temperatuurmeter werkt totaal niet
« Reactie #3 Gepost op: di, 19 feb 2008, 00:33:33 »
Zwarte is voor temperatuurmeter. Lampje wordt gestuurd bij te hoge temperatuur en bij de te laag peil van reservoir (indien van voeler voorzien).

Blauwe is voor de inspuiting.

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Re: Temperatuurmeter werkt totaal niet
« Reactie #4 Gepost op: di, 19 feb 2008, 10:32:13 »
volgens mij ging het zo;

Stekker eraf, ff met paperclip verbinding maken tussen de 2 draden dan moet de meter uitslaan en lampje gaan branden.
dan weet je dat de meter in je tacho goed is en dat sensor stuk is.

dus zwarte stekker pakken