Auteur Topic: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic  (gelezen 130553 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #690 Gepost op: di, 19 okt 2010, 20:03:12 »
Sinds vanmiddag ook niets meer mee gedaan. Wel binnen en buiten mooi rondom pakkinguitstulpjes. Morgen weer een dag, ik kan niet slapen vannacht, denk ik ......
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #691 Gepost op: wo, 20 okt 2010, 10:28:17 »
Het start
Het loopt, maar niet altijd
Stationair niet in hoog toerental te krijgen, stelschroef op carbs maximaal uitgedraaid
Als het loopt, alleen met uitgetrokken choke
Blijft niet voldoende lopen bij ongeveer 15 gr voor BDP
Blijft wel netjes lopen op hoog toerental, gaskabeltje een stukje uitgetrokken

Aansluiting inlaatspruitstuk: binnen en buiten rondom een ring van vloeibare pakking.

Overigens: Wynn => beter de rode of de zwarte vloeibare pakking hiervoor nemen? Nu zit er rood tussen.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #692 Gepost op: wo, 20 okt 2010, 10:42:58 »
Pakkingpapier gebruiken, +/-1mm dik. Daarmee krijg je de kleine onregelmatigheden wel dicht. Ik gebruik nooit vloeibare pakking, snij liever een pakking uit een rol papier. De originele pakking gebruik ik ook liever niet, die is ook erg dun.

Het spruitstuk is voordat ik het geleverd heb gevlakt op de freesbank...

Valse lucht (ook al is het maar een heel klein beetje) zorgt voor dit soort klachten. Heb je de carbs ook goed ondersteund? Als de carbs aan de rubbers hangen kan je ook last krijgen van valse lucht langs de inlaatrubbers.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #693 Gepost op: wo, 20 okt 2010, 10:57:28 »
Heb al pakking papier gebruikt. Flens loop niet geheel vlak meer. Voetplaatmateriaal is overigens dunner dan die je later gebruikte. De eerste montage met ori pakking heeft goed gelopen. Gek genoeg.

Afdrukken van de flens en de kop op pakking papier waren erg variabel. Dikte van pakking papier was ongeveer .8 mm Anders was het meteen 1.5 mm Je mag tegenwoordig al blij zijn als je het vind.

Had de rubber manchetten ook al eens goed bekeken maar zag geen scheurtjes oid. Toch maar nieuwe erop voor de zekerheid en deze uitsluiten.
Ondersteunen: ik schuif de carbs erop tot het metaal van de carbs en het spruitstuk elkaar goed raken. Dan zet ik ze vast en voel of er nog iets van beweging inzit. Zo ja, dan even los en opnieuw.

En ja, ik krijg nu meteen een lijstje met valse lucht symptomen om mijn oren!  :) Sneller leren doe je niet denk ik dan maar. Maar ik wil wel dat het snel werkt want het is toch een beetje een daily.

(oh ja, ik had je net gebeld maar niet ingesproken)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #694 Gepost op: wo, 20 okt 2010, 11:38:21 »
Jouw spruitstuk (en dus voetplaat) is van RVS, ik gebruik altijd max. 6mm materiaal. Het (stalen)spruitstuk dat ik nu te koop heb komt oorspronkelijk niet van mij, ik heb daarvan de 1cm voetplaat hergebruikt en 4 nieuwe runners op gelast. Zelfs mijn eigen alu spruitstuk heeft een 5mm voetplaat en 1,5mm dikke buiswanddikte. Dun = niet per definitie minder goed.

Carbs die aan spruitstuk hangen = gaat uiteindelijk weer lekken. Carbs ondersteunen naar de kop of onderblok is een verbetering.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #695 Gepost op: wo, 20 okt 2010, 11:47:45 »
Ah, ok.

Ik ga ook zeker niet beweren dat dun niet goed is. Wel als het je schoonheidsideaal is!  :)

Straks nog maar even remmenreiniger langs de kop/spruitstuk aansluiting spuiten.

Heeft er iemand nog voorbeeldfoto's van een carbs met jarretels?

EDIT: op mijn MH zit natuurlijk nog de originele inlaatspruitstuksteun bedenk ik me net (en die zal echt wel een functie hebben ...  :) ). Daar valt wel wat mee te doen.
« Laatst bewerkt op: wo, 20 okt 2010, 11:50:43 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #696 Gepost op: wo, 20 okt 2010, 16:30:00 »
Nieuwe slangen aangebracht tussen carbs en spruitstuk. Bij inspectie bleken er twee van de oude een scheurtje.

Startte al een stuk beter. Blijft laag in de toeren hangen met de choke uit. Net onder de 700 denk ik aan de toerenteller te zien. Met een beetje gas erbij loopt het lekker.
Beetje opgewarmd en de choke weer terug: pruttel, pruttel stop.

Ware het niet dat bij wat gas erbij een van de schuiven niet vlotjes heen en weer gaat. Handig joh, een spiegeltje erbij.

Dus maar weer even door zoeken. Niet vergeten straks nog even met de remmenreiniger langs de aansluitingen.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #697 Gepost op: do, 21 okt 2010, 14:24:34 »
Pompidompidom .......




Ik kan veel maar een rijtje carbs luchtdicht aansluiten komt niet op mijn CV!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #698 Gepost op: do, 21 okt 2010, 17:43:51 »
 -uitlachen-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #699 Gepost op: do, 21 okt 2010, 19:46:15 »
Pompidompidom .......
resultaat1  0 voor de carbs  :)( en dat terwijl er geen intelect denkvermogen in die dingen zit ).. volgende keer spruitstuk monteren met vloeibare pakking ( die bekende van wyns  a 17 euro )urrtje laten staan ,dan de carbs er op . of je komt langs  -klus-



Ik kan veel maar een rijtje carbs luchtdicht aansluiten komt niet op mijn CV!
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #700 Gepost op: vr, 22 okt 2010, 16:49:45 »
Wat een tijd gaat erin zitten om even een half metertje brandstofbestendige slang te halen. Twee industriegebieden en een havengebied met bedrijven afgereden met nul-nada-noppes resultaat. Zo zuigen die "mondjes" wel een hoop geld op.

Had ik net zo goed QSP slangen kunnen bestellen via het internet .......
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #701 Gepost op: vr, 22 okt 2010, 17:58:29 »
alleen kunnen die waarschijnlijk niet tegen benzine ed :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #702 Gepost op: vr, 22 okt 2010, 18:25:36 »
Wat een tijd gaat erin zitten om even een half metertje brandstofbestendige slang te halen. Twee industriegebieden en een havengebied met bedrijven afgereden met nul-nada-noppes resultaat. Zo zuigen die "mondjes" wel een hoop geld op.

Had ik net zo goed QSP slangen kunnen bestellen via het internet .......

Je hebt PM  -naughty-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #703 Gepost op: vr, 22 okt 2010, 19:03:24 »
doe mij dan ook even een PM -naughty- :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #704 Gepost op: do, 28 okt 2010, 14:05:21 »
10 okt start   ===>  28 okt finish (?)

Ik sta op het punt een oudijzerbak op te zoeken en die batterij brandstof/luchtmengers daarmee zo aan het schrikken te maken dat ze het gewoon gaan doen!
Wat een geneuzel.

Laatste acties:

Slang van Kabouter Jaap binnengekregen, netjes aan stukken gehakt/gesneden/geslepen. Netjes passend gemaakt op de carbs. Netjes de slangenklemmen aangedraaid. Netjes op het inlaatspruitstuk bevestigd.
Man, ik heb heb nog nooit zo netjes en nauwkeurig gewerkt  :)

Accu van de lader gehaald, starten .... starten? ..... Starten! Zeg ik! .... vroem VROEM VROEM Dat gaat lekker, terug naar stationair. Wat was dat ook al weer stationair? Prrtttllll poef!
Oftewel, stationair blijft ruk. Als het al bestaat bij dit model. Met moeite aan de praat te krijgen en te houden.

Ik zou zeggen: De deskundigen zijn welkom! Als je belt hoe laat je aankomt zorgt ik voor de koffie en kan je helpen de Pierburg weer terug in te bouwen .....

Hoe ik me voel?:
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift