And here are the results:
Spanningsmeting'accu': batterij van lood/calcium-cellen, 50 AmpH
spanning (klemmen er af): 12,73 V
max. laadspanning 'dynamo' : 14,4 V (is standaard 13,8 voor oudere lood/antimoon accu's , maar dankzij een diode laadt ie lekker door tot 14,4, wat beter is voor lood/calcium accu's - so I've been told
).
StroommetingContact aan, stroomverbruikers uit:
eerste 2 - 3 minuten: ± 2 Amp, daarna terugspringend naar 0,6 Amp
waarvan = radio/navigatie 1,4 Amp.
Resterende 0,6 Ampere gevonden m.b.v.
zekeringenplukkentip van Serge
: bleek zekering nr. 12 te zijn: rem- en alarmlichten. Bij nader onderzoek bleek dat hier ook het lampje van de later ingebouwde kofferbakverlichting op zit. Bij gesloten klep was lampje wel uit, maar lekte 0,3 Amp stroom weg via 'rotte' schakelaar. Probleem opgelost
, reststroompje van eveneens ± 0,3 Apm wordt veroorzaakt door onderhoudsstroom voor storingsgeheugen Digifant + instellingen digitale rpm+shiftlight.
Dank aan allen
!!
P.S.1: Lekstroom? Mijn Garageman is die van de Lek Garage in de Lekstraat!
Universeelgarage, APK-II station en de Fiero-specialist van Amsterdam en wijde omtrek.
P.S.2: Volgens hem is het revitaliseren van oude accu's zeer zeker de moeite waard MITS je de kennis, discipline, geduld en goede apparatuur hebt om ze op de juiste wijze weer tot leven te brengen en te onderhouden.