Auteur Topic: MH Blokje  (gelezen 57908 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: MH Blokje
« Reactie #270 Gepost op: za, 04 apr 2009, 23:03:13 »
Laatste rubber opmerking: ook bij mij aan de droge kant.

Dus maar ff tooltje scoren/ritselen/lenen oid.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: MH Blokje
« Reactie #271 Gepost op: zo, 05 apr 2009, 08:00:39 »
jah ik heb het blokje meteen nadat ik m van pieter (die heeft m vanaf de meeting oosterhout meegenomen van arno) in ontvangst genomen had uit elkaar gehaald eigenlijk en daarom was het niet uitgedroogd denk ik bij mij  :D

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: MH Blokje
« Reactie #272 Gepost op: zo, 05 apr 2009, 11:29:05 »
Wel mooi hoe die afdichtingen werken vind ik, met zo'n mooi veertje er omheen  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: MH Blokje
« Reactie #273 Gepost op: zo, 05 apr 2009, 13:08:50 »
Vandaag even bezig geweest met het volgende: wat "moet" er besteld worden als je zelf een MH, of misschien een vergelijkbaar type motor, zelf reviseert.
Ik ben uitgegaan van de items die normaal niet bij een een grote beurt aangepakt worden.

Kop

Klepdeksel pakking
Cilinderkop bouten
Nokkenas lagerkap boutjes
Krukas keerring ontstekingzijde
Klep spietjes
Klepsteel rubbers
Kop pakking
Inlaatspruitstuk pakking
Uitlaatspruitstuk pakking
Uitlaatspruitstuk bouten (zijn vaak aan de rotte kant)

Andere delen afhankelijk van slijtage

Onderblok

Zuigerveren
Drijfstang lagerschalen
Drijfstangbouten
Krukas lagerschalen
Axiale krukas lagerschalen (zijdelings bewegingen)
Krukas keerring distributiezijde
Pakking distributiezijde
Krukas keerring koppelingzijde
Pakking koppelingzijde
Carterpan pakking
Olie aftap plug
Pakkingring olie aftap plug

Andere delen afhankelijk van slijtage.


Mocht ik iets gemist hebben dan graag melden dan vul ik het aan.
Misschien is een VAG code erbij handig?
Of een aanvulling wat echt VAG origineel moet zijn of wat beter bij een andere leverancier vandaan mag komen.

Verder ter overweging voor de Mods: een aparte sticky voor dit soort lijstjes misschien?  -dunno-


Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: MH Blokje
« Reactie #274 Gepost op: zo, 05 apr 2009, 13:48:10 »
Mmh, ander slijtage patroon dan bij Arjan.

De krasjes zijn voelbaar.  Erg fout en niet handig om meer vermogen langs te pompen of ...?  -dunno-

EDITED: volgens de deskundige is het van belang dat er geen speling in de komstoters zit!
« Laatst bewerkt op: wo, 08 apr 2009, 16:07:37 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: MH Blokje
« Reactie #275 Gepost op: zo, 05 apr 2009, 17:01:40 »
ben nu een 1300aav aan het slopen. ziet er op het oog nog wel goed uit, had alleen wel redelijk wat carterdruk. is het mogelijk om dit blokje dan te reviseren met nieuwe zuigerveren zonder nieuwe zuigers?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: MH Blokje
« Reactie #276 Gepost op: zo, 05 apr 2009, 17:33:52 »
Het is in alle gevallen het beste om alles na te (laten) meten. Zo weet je of alleen nieuwe zuigerveren genoeg is of dat er geboord moet worden icm nieuwe zuigers.
Carterontluchting (halve bolletje achter op blok) kan ook verstopt zitten.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
« Laatst bewerkt op: zo, 05 apr 2009, 17:39:45 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: MH Blokje
« Reactie #278 Gepost op: zo, 05 apr 2009, 18:39:48 »
@steilheck lijstje is top! heb nog geen tijd gehad maar wil je lijstje wel aanvullen met onderdeelnummers maar heb lang niet alles bij de dealer weg  ;)

@TwinG geen idee maar lijkt me ook niet handig werken die kleptooltjes  -dunno- die van midlock kost 60,- en werkt makkelijk en is voor meerdere auto's geschikt  :D

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: MH Blokje
« Reactie #279 Gepost op: zo, 05 apr 2009, 18:50:07 »

Kop

Klepdeksel pakking:   030 103 483 B
Cilinderkop bouten: 049 103 384 B
Nokkenas lagerkap boutjes:   030 103 397 A
Krukas keerring ontstekingzijde
Klep spietjes
Klepsteel rubbers: 026 109 675
Kop pakking: 030 103 383 M
Inlaatspruitstuk pakking: 030 129 717 D
Uitlaatspruitstuk pakking: 030 253 039 A
Uitlaatspruitstuk bouten (zijn vaak aan de rotte kant)

Andere delen afhankelijk van slijtage

Onderblok

Zuigerveren
Drijfstang lagerschalen
Drijfstangbouten
Krukas lagerschalen
Axiale krukas lagerschalen (zijdelings bewegingen)
Krukas keerring distributiezijde
Pakking distributiezijde: 030 103 161 C
Krukas keerring koppelingzijde
Pakking koppelingzijde: 026 103 181 B
Carterpan pakking
Olie aftap plug
Pakkingring olie aftap plug

Andere delen afhankelijk van slijtage.


Mocht ik iets gemist hebben dan graag melden dan vul ik het aan.
Misschien is een VAG code erbij handig?
Of een aanvulling wat echt VAG origineel moet zijn of wat beter bij een andere leverancier vandaan mag komen.

Verder ter overweging voor de Mods: een aparte sticky voor dit soort lijstjes misschien?  -dunno-

Aangevuld met Vag onderdeel nummers

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: MH Blokje
« Reactie #280 Gepost op: di, 07 apr 2009, 19:27:49 »
Zo ik heb de eer gekregen om van mijn oude blokje het kleppendekseltje te pimpen :D.

Vanmiddag binne gekomen op mijn werk. Om 5uur weg gebracht om te stralen en een half uur geleden kwamen ze hem alweer terug brengen.

Morge meteen in de grondlak voordat het weer begint te roesten. en dan gaan we zaterdag even verder met het kijken hoe ik het best Arjan`s idee kan aanpakken.

Even een plaatje van hoe hij gestraald is. Geen plaatje van hoe hij er voor was omdat ik hem meteen heb weg gebracht.



Dat was het wel -thumbsup-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: MH Blokje
« Reactie #281 Gepost op: di, 07 apr 2009, 20:08:35 »
Blokjes are go!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: MH Blokje
« Reactie #282 Gepost op: di, 07 apr 2009, 20:26:54 »
 -hug- -thumbsup-

ziet er goed uit  -thumbsup-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: MH Blokje
« Reactie #283 Gepost op: wo, 08 apr 2009, 12:26:29 »
enkelt blanke lak er over doen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: MH Blokje
« Reactie #284 Gepost op: wo, 08 apr 2009, 17:44:41 »
enkelt blanke lak er over doen

nope