Vuistregel op dit forum : RTFM oftewel Read The Fucking Manual !
Je maakt het je jezelf alleen maar moeilijk als je die niet hebt.
Maar goed, als je al een blok gaat wisselen omdat je huidige alleen maar een nieuwe koppakking nodig is ...
Ja jullie spenderen liever 160 euro aan een koppaking vervanging bij een motor met 160.000km ipv 160 euro aan een andere blok te geven met maar 40.000 echte km en waar alles bij vervangen is geweest als de boerage er is doorgejaagd geweest.
En met alles bedoel ik alles zoals :
koppaking
oliekeering
kleppendekselpakking
distributieriem
roller distributieriem
V riem
koppeling
starter
alternator
waterpomp
benzinepomp
En dit alles omdat de boerage erdoor gejaagd geweest is!
En dit alles bij een motor met maar 40.000km en gekocht voor 150 euro.
Maar nee jullie spenderen liever dus 160 euro aan een motor met 160.000km en die koppakking vervangen.terwijl je voor 10 euo minder een motorblok hebt in uitstekende staat met 3/4 minder km's.
Ik zal waarschijnlijk wel dom overkomen,maar jullie komen dan nog wel dommer over.
En het enige dat we dienen de weten is hoe we de voorontsteking van de delco moeten zetten.
De motor demonteren zelf hebben we reeds genoeg aanwijzigingen voor.
Maar enkel om de ontsteking te moeten regelen kopen we geen vraagbaak.
En ipv rond de poot daar te draaien in Nederland zouden jullie beter antwoorden opwat gevraagd wordt ivm de onsteking.
Om je op deze vraag nog maar van antwoord te voorzien...
De reden dat wij dat doen is ten eerste dat een koppakkingsset hier in Nederland iig geen 160 euro kost. Ten tweede ken ik mijn blok graag. Bij een nieuw blok, weinig km's of niet, weet je nooit wat ermee is gebeurd, hoe betrouwbaar de verkoper ook mag zijn.
VOORBEELDJE:
Ergens anders lees je in het forum dat iemand z'n 2f wil inruilen tegen een 2. Dat zou ik wel willen maar ik denk er toch eerst 10 keer over na, want de 2 (uit '87) die ik te ruil aan heb geboden heeft mij nog nooit in de steek gelaten ondanks dater al wat km's op staan. Ik weet niet hoe dat met die 2f (uit '92) zit ook al heeft ie veel minder km's.
Met andere woorden, ik ga liever voor bekend en betrouwbaar dan dat ik eeuwig blokjes blijf wisselen totdat ik een goeie heb. (punt)
De verkoper is een kameraad van men broer,en heeft de motor zelf mee gemonteerd toen in de polo waarvan hij nu uitkomt,en men broer weet precies wat er met die motor aan de hand was.
De motor is eigenlijk gekocht op volgende manier :
Men nicht en haar vriend waren op een weekend met de moto,er op uit getrokken.
Op gegeven moment zien ze een polo 3 coupe staan gans achteraan bij elkaar.
Men nicht haar vriend is via via dan in contact gekomen met die eigenaar van die polo,en die bleek er net een maand gestaan te hebben met de achterkant total loss.
Men nicht haar vriend mocht de wagen hebben voor 250 euro.
Hij heeft toen die motor in een polo 2 coupe gestoken en gans de voorkant,van de polo 3 overgezet,op de polo 2.
Na een 3000km heeft men nicht haar vriend,zijn broer de boerage erdoor gejaagd,en besloot men nicht haar vriend alles te vervangen wat kon vervangen worden aan die motor om hem volledig terug inorde te hebben.
Na amper 1000km is toen die polo ook total loss gereden door men nicht haar vriend,zijn broer,en besloot hij om alles wat nog kon gebruikt worden,van de total loss wagen te verwijderen en zo te verkopen.
Er is zelfs een onderhoudsboekje bij waarin staat dat de motor op 40.000km een onderhoud heeft gehad in de garage bij men nicht haar vriend,en de facturen van de herstelling van de boerage is erook bij,en we hebben 6 maand garantie op de motor.