Auteur Topic: Carburateur klepje  (gelezen 512 keer)

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Carburateur klepje
« Gepost op: wo, 04 mrt 2009, 18:15:03 »
Hee mensen

Ik weet niet of ik nu poep praat maar ik denk dat ik weet waarom de polo slecht loopt en afslaat. Alleen wat doe ik er aan -dunno-. Auto`s lassen, schuren en spuiten is meer mijn ding en hier houd mijn inzicht gauw op.

Dus.... Ik heb het idee dat het klepje in de carburateur zijn werk niet doet zoals hij zou moeten doen. volgens mij gaat hij niet dicht wanneer hij zou moeten of hij gaat te ver open ofzo. Als ik met de hand aan de gaskabel duw dan gaat dat mechanisme niet mee. Klopt dat?

Als de auto loopt en hij bijna wil afslaan ik zelf het klepje iets verder los trek of dicht duw dan begint hij weer beter te lopen -dunno-

Ik weet niet of het klopt wat ik allemaal op het toetsenbord insla maar zo werkte het ongeveer wel.  :)

Klopt dit? en hoe zou het moeten werken? Dit heeft toch met de automatiche shook te maken?


Ik had graag dat de auto beter liep als ik hem zou verkopen maar ik kom er niet uit. Misschien als ik weet hoe hij zou moeten werken dat ik er wel uitkom.

Is dit een afstelling of is  de boel gewoon naar de klote?

Gr


Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Carburateur klepje
« Reactie #1 Gepost op: wo, 04 mrt 2009, 18:18:08 »
Dat is de automatische choke. Het klepje moet helemaal open staan als de choke niet ingeschakeld is. Het klopt dat het mechanisme niet meedraait als je met de hand gas geeft, dan is de choke niet ingeschakeld.

Bij een ingeschakelde choke moet het klepje helemaal dicht zitten.
Choke inschakelen = voor het starten 1x pedaal helemaal tot de bodem intrappen, dan moet het klepje dichtslaan.

Ik denk dat je polo een afstelbeurt nodig heeft (CO/stationair/chokestand etc.), dan doet hij het vast weer prima. Als je er geen verstand van hebt kan je daar beter niet aan beginnen.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Carburateur klepje
« Reactie #2 Gepost op: wo, 04 mrt 2009, 18:20:03 »
Hij blijf los staan. niet helemaal maar hij sluit ook niet helemaal. Dat zou het probleem dus kunnen zijn?

Een kwestie van afstellen dus?









Maar niet door mij dus :D :D :D

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Carburateur klepje
« Reactie #3 Gepost op: wo, 04 mrt 2009, 18:45:57 »
Je moet duidelijk verschil zien tussen een ingeschakelde choke en een niet ingeschakelde.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Carburateur klepje
« Reactie #4 Gepost op: wo, 04 mrt 2009, 19:49:27 »
Ik kan je zo vanaf beeldscherm ook niet verder helpen, maar denk dat Martijn wel een punt heeft. Afstellen met CO-kast erbij dus...?

Wel een proto-type voorbeeld volgens mij van het hulpvraag-topic zoals ik dat in gedachten had in het vraag/aanbod-gedeelte... -naughty-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Carburateur klepje
« Reactie #5 Gepost op: wo, 04 mrt 2009, 20:11:43 »
Tja ik kan niks geen stel geval vinden maargoed ik blijf er met mijn dikke vingers vanaf en breng hem wel weg :)



Bedankt iniedergeval -thumbsup-