hoezo? De koppakkingen zijn toch net vervangen
(dat is wat mij verteld was, terwijl het om een klepdekselpakking ging
)
Ik heb bij mijn golf3 de fout gemaakt;
Blok was kaduuk (liep op 2 pitten, schakelde slecht naar 2e versnelling, verbruikte een klein beetje olie, en nog wat kleine dingen).
Ik heb toen uit moddercopulerend Zeeland een 'gegarandeerd goed' 1.8i blok gehaald, met nog maar 110.000km achter de kiezen. Omdat er echt gegarandeerd was dat het een goed blok was uit de auto van de verkoper (cabrio die voorzien was van een 20VT) heb ik het blok gehaald.. Na 600km rijden én het inbouwen van de 'gegarandeerd' goede motor, bleek dat de koppakking lek was, een oliekanaal verstopt zat, scheuren zaten in het thermostaathuisje en de eindoverbrenging gierde.
Het oude blok had ik inmiddels al weggebracht, op het nieuwe blok zat een nieuwe distributie/waterpomp/filters/bougies/ kabels en vloeistoffen.
Leuk.. Kon ik alsnog de kop reviseren, nieuwe pakkingen monteren en een andere bak zoeken. Heb het aankoopbedrag volledig vergoed gekregen, maar het kostte me alsnog 600km aan brandstof, veel extra tijd en een extra versnellingsbak. Garantie = leuk, maar alsnog had ik er geen flikker aan.
Volg aub de tip op, haal het kopje er eerst af, kijk wat de schade is en beslis dan nogmaals wat je gaat doen.
Een waterpomp en DB-riem kostten via Ebay niet veel, een koppakking zou je beter van een 'merk' kunnen kopen, net als de kopbouten.