Stadslicht (stand 1) is ervoor om gezien te worden als je stil/geparkeerd staat of te zorgen dat men kan zien hoe breed je bent als er een koplamp kapot mocht zijn. Het rijden met alleen stadslicht is in Nederland officieel niet toegestaan.
Na het verbouwen van de
Verstralers tot Knipperlichten, ga ik de ex-Knipperlichten ombouwen naar Stadsverlichting. De huidige stadsverlichting wordt afgesloten.
Dus naar deze opzet:
O
o====
oO
= =
Dit is het type licht dat ik in de behuizing van de knipper wil laten branden en waar ik de "How to" van ga maken. Gebaseerd op kabelboom van een Polo uit 1988. De gehele originele kabelboom blijft correct zodat terug naar origineel slechts het omzetten van de stekkers is.
Dus eigenlijk maak je een adapterkabeltje.
Nodig, sommige dingen in tweevoud:
heldere knipperlichtglaasjes
fitting van een stadslichtlampje (sloop)
de bedrading, met stekker, afgeknipt uit de knipperlichtbehuizing (sloop)
dremel/ijzerzaag of ander snijgereedschap
soldeerbout
Neem de fitting van de Stadsverlichting en zaag/snij/frees die op zo een manier af dat je aan het middelste contact (de verende) een draad kan solderen.
Zorg ervoor dat dit ook nog mogelijk is aan het buitenste contact.
Soldeer hier de bedrading aan, sluit de fittingzijde aan op de kabelboomstekker voor het stadslicht en de andere zijde op de stekker voor het knipperlicht.
Vervang de amber glaasjes van het knipperlicht door de heldere en kijk of alles nog naar behoren werkt.
DISCLAIMER:
==> Diegene die deze "How to" volgt, vrijwaart de schrijver hiervan van alle gevolgen die hieruit voort zouden kunnen vloeien. <==