Poll

60/40 of 80/60

60/40
80/60
anders?

Auteur Topic: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe  (gelezen 164217 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #255 Gepost op: zo, 21 nov 2010, 20:34:57 »
6000 of 8000k is het beste qua licht opbrengst
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #256 Gepost op: zo, 21 nov 2010, 20:42:14 »
6000 of 8000k is het beste qua licht opbrengst

Maar niet bepaald mooi voor zo'n auto vind ik zelf..
Denk je dat die lampjes uit de ebay link wat zijn?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #257 Gepost op: zo, 21 nov 2010, 21:53:14 »
als het idd h4 hallogeen pitten met xenon gas zijn , ja dan is het wat
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #258 Gepost op: ma, 22 nov 2010, 21:31:29 »
Zo, beetje een bummer vanavond.
Achterkant verlaagd!
alles nog een keer nagelopen.
Linker voorband zacht, leuk compressor erbij.. geen autoventiel slangetjes aanwezig..
Naja, dan ff de reserve band eronder, dan kan ik in ieder geval voor het eerst in mijn zelf verlaagde polo rijden -sturen-
Tja, reserve band ook zacht.. balen, maar goed 2 bandjes in de achterbak van de Opel Combo en op naar het tankstation..
Pomp erop.. niks beide banden willen maar niet vol? terwijl die t op de banden van de Combo wel gewoon doet.

Daar ging mijn avond waar ik al een hele tijd naar uit keek -boehoe-

Morgen maar langs de Euromaster om te vragen wat er nou aan de hand is met die krengen.. en gelijk maar informeren wat het kost om nieuwe bandjes om mn lichtmetalen velgjes te leggen.
Al met al komt het vast goed, maar had het net iets anders voorgesteld deze avond!
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #259 Gepost op: ma, 22 nov 2010, 22:23:39 »
Die pompen werken niet als er te weinig druk in de band zit. Daarvoor hebben de meeste een knopje waarmee je lege banden op kunt pompen.
Maar je kunt `t beste even bij een garage langsrijden, ff vragen dan mag je vast ff een pompje beethouden.
Al die pompen hier in de buurt moeten ook nog centen in -gert-
Oo=o=oO

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #260 Gepost op: ma, 22 nov 2010, 22:28:55 »
Die pompen werken niet als er te weinig druk in de band zit. Daarvoor hebben de meeste een knopje waarmee je lege banden op kunt pompen.
Maar je kunt `t beste even bij een garage langsrijden, ff vragen dan mag je vast ff een pompje beethouden.
Al die pompen hier in de buurt moeten ook nog centen in -gert-

Knopje had ik al gevonden ja :) still nothing..
Euromaster was de vorige keer al zo aardig om gratis een ventiel te vervangen, hopelijk willen ze m nu ook wel ff oppompen.
Denk alleen niet dat ze onder de 377 euro blijven voor 4x nieuwe Dunlop SP Sport 2000 banden incl montage en balanceren...

we gaan het zien!
Polo-loos Audi A4 b5

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #261 Gepost op: di, 23 nov 2010, 23:22:32 »
Zo, banden probleem is enigsinds opgelost, de luchtpomp bij de pomp van gisteren was dus gewoon kapot.. of leverde in ieder geval niet genoeg druk, want bij een andere pomp heb ik de bandjes netjes vol gekregen -thumbsup-
Komt goed uit ivm met de voorverkoop van Lowlands 2011 -nana-

Vanavond maar eens de tijd genomen om de onderkant van mn auto nader te inspecteren op roest enzo.
Viel me op dat er geen enkel schot zit tussen de wielkast achter en de vulslang van de benzine tank.. Er zat hier zoveel vuil opgehoopt dat ik het niet raar zou vinden als de auto hier ontzettend zou gaan rotten enzovoorts..
Dit kwam ertussen uit:


Zit ook nogal wat oud tectyl tussen wat er zo af kwam bladeren..
schade:



Dit ga ik behandelen met Noverox en dan maar tectyl erover denk ik? Ik weet niet of tectyl die rubberslangetjes aantast of dat dit verder niet uit maakt..

Hierna ben ik de dorpel/krik puntjes gaan controlen..
Het valt me op dat de scherpe rand op veel plekken ''gespleten'' is en vol met roest zit, hebben meer mensen hier last van? en hoe kan ik dit het beste aanpakken?




En dan nog 1 punt rechtsachter.. is dit een rotte dorpel? kan niet opmaken wat voor punt dit precies is..





Mijn grootste zorg is dus die gespleten scherpe rand en die bonk roest? rechtsachter naast de benzinetank..

Polo-loos Audi A4 b5

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #262 Gepost op: di, 23 nov 2010, 23:37:14 »
Dat van die bonk roest achter de vulhals kun je gif op innemen, daarom wordt er nog wel gauw eens een tank vervangen en meestal is de dorpel/kriksteun dan ook al tot croky overgegaan of daarmee bezig.
Het beste kun je dit goed schoonmaken en dan behandelen met noverox/fertan oid. en daarna goed beschermen tegen de invloeden die het wiel er tegenaan smijt.
Dat van die dubbele rand waar roest tussen komt weet ik niet hoe je dat het best aan kunt pakken. Maar ik denk dat het geen kwaad kan om eens een hoeveelheid ML oid in de dorpels te blazen om te voorkomen dat het van buiten naar binnen kruipt.
Oo=o=oO

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #263 Gepost op: di, 23 nov 2010, 23:52:19 »
Dat van die bonk roest achter de vulhals kun je gif op innemen, daarom wordt er nog wel gauw eens een tank vervangen en meestal is de dorpel/kriksteun dan ook al tot croky overgegaan of daarmee bezig.
Het beste kun je dit goed schoonmaken en dan behandelen met noverox/fertan oid. en daarna goed beschermen tegen de invloeden die het wiel er tegenaan smijt.
Dat van die dubbele rand waar roest tussen komt weet ik niet hoe je dat het best aan kunt pakken. Maar ik denk dat het geen kwaad kan om eens een hoeveelheid ML oid in de dorpels te blazen om te voorkomen dat het van buiten naar binnen kruipt.


Okay!, gaan we dat doen! bedankt -thumbsup-
Weet jij waar het begin en eind van die dorpel precies is? en waar ik het beste kan beginnen met die ML bv?
Moet ik dit eerst met water doorspoelen?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #264 Gepost op: wo, 24 nov 2010, 08:25:51 »
allemaal krikslijtage -gert-

de beschermlaag is eraf...

denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #265 Gepost op: wo, 24 nov 2010, 10:28:45 »
idd koop een garrage krik. en die kriksteun ,mag je vervangen bij de vulhals .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #266 Gepost op: wo, 24 nov 2010, 11:40:36 »
Dus door het opkrikken is het staal verbogen.... dus dat wordt lassen?..
En die gespleten randen dan?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #267 Gepost op: wo, 24 nov 2010, 11:46:00 »
op de 1 na laatste foto zie ik ook flink wat roest rondom de vulhals van de tank, Dus als je de volgende keer tankt (voltankt), hou eens een voet onder je auto rond dat punt? Hier ontstaat vaak lekkage!

Ziet er niet naar uit dat er ooit een nieuwe tank onder is gekomen, met al die roest daar.

en wat richard zegt, het is voornamelijk krikschade, zeker die scherpe rand, en vooral als ik zie dat jij dat noodkrikje gebruikt (die precies over die rand heen valt, en niet geschikt is voor langdurig gebruik)

die rotte krikpunten: polo kwaaltje, nieuwe lassen is een oplossing, maar je zult helaas nog veel meer moeten doen dan dat. Vooral om die rand zou ik me zorgen maken...

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #268 Gepost op: wo, 24 nov 2010, 11:57:29 »
Dus door het opkrikken is het staal verbogen.... dus dat wordt lassen?..
En die gespleten randen dan?


die gespleten randjes komt van die orginele krik te vaak gebruiken. dan plooit alles om -boehoe-

met opkrikken altijd een stuk rubber tussen krik en auto plaatsen -thumbsup-
en een betere krik kopen zoals Serge al aangaf..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #269 Gepost op: wo, 24 nov 2010, 11:59:15 »
die rand moet je ontroesten en dan terug tegen mekaar aanslaan zodat die naad weer dicht is -thumbsup-
dan bewerken met antisteenslag en dan eventueelkleur erop...
zo laten is vragen om problemen,, dan gata het hardmet de   rust!!
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud