Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 121742 keer)

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #405 Gepost op: zo, 15 aug 2010, 01:16:35 »
edit: ik ben alleen niet zeker over die bout die de fuseepin vastklemt. Hoeveel mag die opening zijn tussen die 2 helften? Ik krijg ze namelijk niet geheel dicht, en de bout is nu aardig vast (vaster dan de voorgeschreven aantal NM.

Als jij die twee helften bij elkaar krijgt dan moet je bodybuilder worden  -nana-
Dat gaat niet lukken, als ie vast zit zit ie vast, het gaat er meer om dat de pen van de fuseekogel geen ruimte krijgt om te gaan bewegen. Opgegeven aantal nm's is afdoende.
Oo=o=oO

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #406 Gepost op: zo, 15 aug 2010, 12:20:18 »
Sterker nog: je schrijft dat-ie vastzit met meer dan de voorgeschreven aantal Nm's? Het is niet zo dat de voorgeschreven momenten een minimum aangeven. Het kan zelfs zo zijn dat nu je bout op knappen staat, omdat de krachten te hoog worden...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #407 Gepost op: zo, 15 aug 2010, 15:09:20 »
ik heb m niet verder aangedraait, enkel nagetrokken op de voorgeschreven aantal mm Dus of ie nu te strak zit weet ik niet.

Ik heb m aangedraait tot ik m met de hand niet meer verder kreeg(steeksleutel, dus je kunt zowiezo niet veel kracht zetten) Omdat de opening uiteraard was verwijdt bij het demonteren (anders krijg je m gewoon niet los) moest deze weer worden versmalt, nu is het weer vrij normaal heb ik het idee. Maar ik heb m daarna gewoon op het juiste moment (volgens de vraagbaak dan) aangedraait.

Hopelijk wordt t weer wat beter straks, want het regent hier nu, en das niet zo handig om te werken in de buitenlucht.

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #408 Gepost op: zo, 15 aug 2010, 18:55:12 »
Ehm, er is een verschil tussen Nm en mm... Heb je het nou met een steeksleutel vastgezet of met een momentsleutel?
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #409 Gepost op: zo, 15 aug 2010, 18:57:23 »
eerst met een steeksleutel tot ik niet meer verder kon met de hand, en daarna met een momentsleutel nagetrokken. op t juiste aantal Nm, maar hij klikte gelijk, dus kan dattie te vast zit?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #410 Gepost op: zo, 15 aug 2010, 18:58:20 »
Sowieso is het niet slim om met een steeksleutel/dopsleutel te draaien tot je niet meer kunt, dan loop je het risico dat je al over het aantal voorgeschreven moment heen bent.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #411 Gepost op: zo, 15 aug 2010, 18:59:00 »
Als ie met de juiste nm's vastzit en heeft geen speling is het ok -thumbsup-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #412 Gepost op: zo, 15 aug 2010, 19:03:46 »
zal m morgen nog eens losdraaien en daarna enkel met momentsleutel aandraaien. Moet nog steeds de linkerkant doen, slecht weer bracht vandaag roet int eten...

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #413 Gepost op: zo, 15 aug 2010, 19:17:40 »
Kun je doen en zou ik ook even doen daar niet van. Maar of het nodig is is natuurlijk een 2e, bij 9 van de 10 autogarage's gaan ze écht niet alles netjes nadraaien met een momentsleutel. Daar word het gewoon vastgeknalt met de luchthamer en klaar is kwikfit......

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #414 Gepost op: zo, 15 aug 2010, 19:40:07 »
goh, waarom zou ik nooit naar kwikfit gaan  -nana-

nee maar t moet wel goed gebeuren, en ik heb geen luchtsleutel, dus ik hoop dat ik de asmoer straks goed op moment krijg, heb m nu zover vastgezet dat t wiel ging meedraaien, en gezien de andere kant van de auto nog omhoog staat, heeft t wiel zowiezo weinig grip. Hopelijk komt t nog wel goed :P

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #415 Gepost op: zo, 15 aug 2010, 20:40:38 »
IK bedoel daar alleen me te zeggen dat het écht niet uitmaakt als je een moer nét wat te strak zet, want dan zouden allemaal die 10.000'en auto's wat wél bij kwikfit of weet ik wat geweest zijn allemaal wat kapot gaan......

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #416 Gepost op: ma, 16 aug 2010, 20:15:39 »
zo, auto rijdt weer!

alleen lopen de wielen bij vrijwel elke bobbel in de weg aan. Moet eens rond gaan kijken hoe ik de wielkastranden om kan kloppen, want dan ben ik er vanaf. Best irritant...

Set stuiterrt goed, en wiellagers heb ik nog niet gehoord, dus dat zal wel goed zijn. Achterste moet ik nog steeds doen. Ben iig blij dat de auto weer rijdt :P -sturen-

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #417 Gepost op: ma, 16 aug 2010, 21:14:40 »
of je koopt een goed passende set wielen  -dunno- want als je aan omkloppen begint moet je t meteen helemaal goed gaan aanpakken anders heb je binnen de kortste keren roest en dat is als een natte keutel in de maneschijn op een witte auto

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #418 Gepost op: ma, 16 aug 2010, 21:16:01 »
zo, auto rijdt weer!

alleen lopen de wielen bij vrijwel elke bobbel in de weg aan. Moet eens rond gaan kijken hoe ik de wielkastranden om kan kloppen, want dan ben ik er vanaf. Best irritant...

Set stuiterrt goed, en wiellagers heb ik nog niet gehoord, dus dat zal wel goed zijn. Achterste moet ik nog steeds doen. Ben iig blij dat de auto weer rijdt :P -sturen-

mooizo! duurde ff  -nana-

 -foto-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #419 Gepost op: ma, 16 aug 2010, 21:28:46 »
of je koopt een goed passende set wielen  -dunno- want als je aan omkloppen begint moet je t meteen helemaal goed gaan aanpakken anders heb je binnen de kortste keren roest en dat is als een natte keutel in de maneschijn op een witte auto

zit al op diverse plekken. Mja goed passende set wielen, deze banden zijn gewoon te groot, zelfs groter dan me 16" ers. Maar die passen weer niet qua breedte. Aanlopen doet ie overigens overal, maar niet altijd evenveel.

dit wordt de winterset, dus er komen nog andere (winter) banden onder. Maar dat moet voorlopig nog wachten...

Wielkastjes rollen/kloppen en vervolgens goed behandelen is op zich wel te doen hoor. Maar dan zullen die plastic binnenschermen uit de voorste wielkasten moeten vermoed ik?