Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 120189 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #390 Gepost op: wo, 11 aug 2010, 18:21:23 »
hmm, nee niet de keerring die eruit komt, maar de pakking ter hoogte van de keerring (dus dat rondje) maar hij kan dus verkeerd om zitten? Volgens mij stond er een pijl op (als ik me t ff herinner) die richting Driem zijde moest, en zo zit ie ook. Die rubberen ringen heb ik toen ook mee vervangen (dat is dus half mei geweest, dus zo heeel lang zit t er nog allemaal niet op)

EDIT: Ben er inmiddels achter dat de cilinderkoppakking de juiste is, de waterpomp de juiste is (en ik vermoed de distributieriem ook, want dit was een pakket dat bij elkaar hoorde) de inlaat en uitlaatpakking is de juiste.

Wat ik nog niet weet: Kopbouten, of die juist zijn, Kan geen vw nummer op die dingen vinden (toevallig stonden ze op de pakkingen wel vrijwel allemaal, vandaar dat ik ze kon achterhalen)

Distributieriem weet ik ook niet helemaal zeker, Staat ook niet veel op die riem zelf. Zit trouwens ook een keerring bij zag ik.
« Laatst bewerkt op: wo, 11 aug 2010, 18:34:05 door Rverlinde »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #391 Gepost op: wo, 11 aug 2010, 19:20:52 »
Bedoel ook kleppendekselpakking, maar typte per ongeluk keerring

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #392 Gepost op: wo, 11 aug 2010, 19:41:13 »
de vorige die erin zat, kwam op hetzelfde punt eruit en toen ik m eraf wilde halen zag ik dattie precies int midden gescheurt was. Dus dan kan ie loskomen ja...

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #393 Gepost op: wo, 11 aug 2010, 19:47:17 »
bij die klepdekselpakking ook altijd even drupje kit toen thv die bogen, in die hoekjes, dar sluiten ze eigenlijk nooit aan...  die klepdekselpakking is volgens mijn vriend google van een 6n

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #394 Gepost op: do, 12 aug 2010, 21:55:24 »
ik vond ineens een sticker in de motorruimte: dis vervangen door hemink op 07.03.05 bij 102167km

distributieriem is dus c.a 5 jaar oud (wellicht is er later een nieuwe op gekomen, dunno) maar ik ga even van die datum uit, omdat die klopt lijkt me. Dus is wel goed dat ik de driem dan vervang?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #395 Gepost op: do, 12 aug 2010, 22:01:06 »
5 jaar? Swa. Laatste riem die ik verving was al 30+ :)

Op leeftijd vervangen kan, maar meestal doet men het op kilometers. Wat is de huidige kilometerstand?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #396 Gepost op: do, 12 aug 2010, 22:01:16 »
Ja dbriem gaat ongeveer 80 a 90 dkm mee of +-4 jaar
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #397 Gepost op: do, 12 aug 2010, 22:05:15 »
huidige (niet kloppende, als ik de apk keuringsformulieren mag doen geloven) is 125xxx maar op een van de eerdere keuringsformulieren (2008) stond 142xxx op. Dus denk dattie nu aan de 160xxx zit. Wellicht meer. Koppakking moet toch worden vervangen, driem en waterpomp liggen hier ook al, dus dat doe ik straks allemaal tegelijk :)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #398 Gepost op: do, 12 aug 2010, 22:49:59 »
Dus is wel goed dat ik de driem dan vervang?

Dat was dus niet echt een vraag, maar meer een 'vermelding'. Als je alles los hebt liggen is vervangen wel het meest slimme om te doen. Zet je in 1 keer de teller weer op nul: Waterpomp, Distributie, koppakking etc etc.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #399 Gepost op: do, 12 aug 2010, 22:58:30 »
niet echt een vraag meer een opmerking van: tis toen goed dat ik m nu toch vervang? :)

kreeg van de verkoper van de koppakkingsset een mail terug: vermeld even je HSB codes, motorcode en motornummer. Nou de eerste staan in dld op de fahrzeugbrief, en die heb ik als hollander niet, de 2e, AAV had ik al doorgegeven in het mailtje en de derde weet ik niet. Dus enkel de motorcode nogmaals vermeld en gezegt dat het om een 1993er polo fox gaat.

hopelijk snel reactie...

Ik weet in elk geval dat de kleppendekselpakking gewoon fout is. Iemand met een AEX/ABD/AEE/AAE blok die m kan gebruiken? wel ruilen tegen een aav pakking voor t kleppendelsel uiteraard (pakkingsset he). Dit wil ik als laatste redoptie gebruiken (kan ook gewoon een pakking bij de onderdelenboer halen, i know)

groet

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #400 Gepost op: do, 12 aug 2010, 23:18:22 »
Ik weet niet, maar mijn NZ, 3F,ABD en ABU hebben volgens mij allemaal dezelfde kleppendekselpakking -dunno-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #401 Gepost op: vr, 13 aug 2010, 23:24:51 »
heb een mail terug van de verkoper:

also Zahnriemensatz ist passend für Ihr Fahrzeug...
Die Dichtung leider nicht! Wir können Ihnen natürlich die Ware nachsenden oder Sie erhalten bei der nächsten Bestellung einen EXTRA-RABATT.
ZKD + ZKS + Krümmerdichtungen + Simmer. sind passend!VSD benötigen wir noch die Fahrgestellnummer...
Vielen Dank für Ihr Verständnis
Mijn duits is niet zo heel goed, en google translate vertaald helaas de afkortingen niet, en die gebruikt men nogal veel, en das lastig.

Ik ga iig voor het juiste onderdeel, want aan extra korting heb ik dus niks...

vandaag bij richard de lagers erin laten zetten, en gelijk de veerpoten compleet gemonteerd.

1 kant geeft geluid bij het draaien, maar weet nog niet of dit t lager is, of dat de naaf niet helemaal goed geklemt zit. Ik hoop dat t laatste het geval is.
Moet wel zeggen dat de lagers die erin zaten 1 ervan ook zo'm geluid maakte. goed kans dat dat dezelfde poot was overigens (niet op gelet)

Heb wel wat fotos maar die komen morgen pas, Morgen ook even kijken of ik alvast 1 of beide kanten kan monteren.

Iemand nog een tip voor de fuseepennen er goed terug in te krijgen? die gingen er nogal lastig uit. Zelf dacht ik aan dezelfde manier als voor de stuurkogel vaak werkt: stukkie hout en de krik eronder. Maar misschien weten jullie iets?

Ook de remslangen moeten  nog worden vervangen, even kijken hoe ik dit ga doen, gezien er niet teveel remvloeistof weg mag lopen, en ik nog even om doorzichtige slangetjes moet.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #402 Gepost op: vr, 13 aug 2010, 23:45:36 »
fusee pen loshalen , eerst de bout er uit ,dan in de gleuf sla ik meestal een beitel zodat de pen iets gelost wordt (wigwerking). nu druk ik de draagarm naar beneden met een motivatie ijzer (ligt naast de kalibratie hamer )welke dan vrij soepel gaat .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #403 Gepost op: vr, 13 aug 2010, 23:50:49 »
en terugplaatsen idan vaak de poot bovenin afhangen . draagarm met een stuk ijzer omlaagdrukken fuseepen recht op zetten ,pootje er boven en dan rustig het pennetje in het gaatje mikken , vaak wil hij niet gelijk in het gaatje , nu laat ik de pen dan rustig iets onder spanning tegen het gaatje rusten (de pen wil naar buiten toe weg )en druk tegen buiten zijde naaf (remschijfzijde) de poot naar binnen , nu zul je zien dat de pen in het gaatje floept (als piet in griet )
het laatse stukje zul je met beleid van hamer of ijzer moeten doen . ik kijk dan door het bout gatof de uitsparing in het gat valt en hou deze dan op hoogte met het ijzer , hierna druk ik de met kopervet ingesmeerde bout in het gat .moer zet ik met de hand vast (is maar m10 en draai ik snel dol )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #404 Gepost op: zo, 15 aug 2010, 00:31:06 »
Zo rechts zit de boel er weer onder, moet alleen de asmoer nog goed vastdraaien, maar gezien de andere kant van de auto nog omhoog staat, slipt eerder het wiel door, dan dat de moer vastzit. Moet m dus enkel nog op moment zetten.

Fuseepin er goed inkrijgen viel me helemaal mee, kon m met de hand naar beneden duwen (beetje gewicht erop gezet) en de poot richten, beetje wiebelen en hij kwam goed, daarna de laatste halve cm even met een hamer erin getikt! Topmoer maar vast laten zetten door mijn vriendin die ook meehielp.

Remslangen moet ik nog vernieuwen, iemand een idee of ik die extra omhulsels erop moet laten? Kreeg de huidige niet vastgezet aan de veerpoot met een ti wrap, omdat ie anders ging knikken. Heb nu tijdelijk maar dat omhulsel over de zwakke plek geschoven zodat als ik er straks mee ga rijden zonder dat de remslangen vervangen zijn, dattie iig niet verder slijt.

Kan t nu nog niet vernieuwen omdat ik uiteraard maar aan 1 kant de klauw vast heb zitten, en graag de cilinder IN de klauw hou aan de andere kant :P

Remklauwen heb ik trouwens wit gespoten.

Fotos moeten nog even wachten. Komen as soon as possible!

edit: ik ben alleen niet zeker over die bout die de fuseepin vastklemt. Hoeveel mag die opening zijn tussen die 2 helften? Ik krijg ze namelijk niet geheel dicht, en de bout is nu aardig vast (vaster dan de voorgeschreven aantal NM.
« Laatst bewerkt op: zo, 15 aug 2010, 01:12:28 door Rverlinde »