220.000 km is nabij, gaat hard (voor mijn doen dan he, er zullen vast mensen zijn die meer km's vreten)
1op16 is te halen met lange afstanden, gemiddeld verbruik is 1op15,5.......mooi getal, gezien mijn rijstijl.
Het zomerweer, juist functionerende sensoren & 5-bak zullen hier wel aan bijdragen.
Vandaag de voorwielophanging es onder handen genomen:
-In verre-gaande-staat-van-ontbinding zijnde toplagers vervangen voor nieuw.
Bij 't loshalen flikkerde er al lagerkogeltjes op de grond en nu stuurt ie naar mijn idee iets lichter.
-Verrotte draagarmen vervangen voor betere exemplaren.
Bus stabi vastgeroest en slechte rubbers, m'n R.I.P.-GT had ik ooit vzv nieuwe draagarmrubbers,
die draagarmen zijn nog prima en dus gemonteerd.
-Voorste stabirubbers vervangend door witte teflon bussen: ook een polo met standaard
veren&schokkers wil de bocht nog wel om, maar een beetje minder overhellen is niet erg.
-slechte hoes buitenste homokineet linkeras vervangen door beter exemplaar.
(had ik niet op gerekend, want nieuwe liggen thuis op voorraad........)
Verder nog de pre-1986 tunnelversteviging vervangen door een later exemplaar
(zoals eronder hoort), maar omdat de kat te laag vastgelast is, raakt de kat/uitlaat
nu nog eerder deze tunnelversteviging (zeer irritant geluid bij stevig optrekken).
Daarom zat er bij aankoop dus geen tunnelversteviging onder.........
Eerdaags nog es ff kijken hoe ik dat oplos:
wellicht toch de kat nog es losslijpen en vastlassen.
Apk-afspraak gemaakt voor woensdag.
Na de apk is de achterkant aan de beurt:
er zitten nogal wat roestplekken op de kont die ik wil aanpakken.