Even een update en extra info;
Na vervanging van enkele buizen van de G lader is er nu geen lekkage meer. Vandaar leek het mij leuk om een 0-120 videootje te maken. Ik begon wel rustig omdat ik mijn koppeling heel wil houden maar hij zit redelijk snel boven de 100.
Op het filmpje trilt de uitlaat een beetje tegen de hitteschild aan. Ik moet hier nog mee bezig maar is lastig om de uitlaat er goed onder te krijgen. Is 3 maal zo dik dan de standaard pijp.
https://www.youtube.com/watch?v=bftuggTy1_c&feature=youtu.beDe bestuurdersdeur was mislukt afgelopen zomer, hier zaten deuken in en heb deze zelf gespoten, ik heb blanke lak van een spuiterij gehaald maar het wordt niet goed hard dus kan het niet uitpoetsen. Ik ga aankomende zomer opnieuw beginnen met de deur met andere blanke lak. De kofferbak heb ik ook gedaan vanwege roest aan de onderzijde (gebruikerssporen), daarbij had ik andere blanke lak gebruikt en deze is geslaagd. Ook heb ik op het verlangingslijstje een andere einddemper. Stationair klinkt deze als een tractor. Ook vind ik deze wat té qua looks.
Ik wil alle ruiten behalve de voorruit met hele lichte folie tinten zodat het wat strakker lijkt dus de huidige folie gaat eruit.
De vorige eigenaren konden niet echt fatsoenlijk met krikken omgaan. de krikranden rondom zijn allemaal erg krom gedrukt en hierdoor is de dorpel op sommige plekken ook roestig. Kleine plekjes waar je met je vinger zo er doorheen drukt. Gelukkig kan ik dit zelf lassen, rechtsvoor heb ik al gedaan. Ook zit er in de kofferbak roest, het valt wel mee maar moet er wel mee aan de slag aankomende zomer. Er zit op 1 plek al een klein gaatje van 1cm. De kofferbak is namelijk lek geweest (rubber). Natte bekleding en metaal gaat niet samen op lange duur.
Qua onderhoud heb ik ook al best veel gedaan direct na aanschaf. De vorige eigenaar dacht dat de distributieriem over zijn term heen was, ik heb een stickertje gevonden onder de (power)filter waaruit blijkt dat ik nog wel een jaartje vooruit kan met deze riem. Inmiddels heb ik trouwens de originele filterbox terug gezet, geeft ten eerste een diepere geluid maar is ook minder gevoelig voor vuil. Zo'n "power" filter vind ik sowieso Johnny gevallen. Komt er weer zo'n gast voorbij knallen met 60pk onder de kap maar toch een dikke aanzuig geluid, wat een lachertje. Maar goed, wat heb ik inmiddels gedaan aan onderhoud afgelopen 3000km en 1 jaar:
- Nieuwe olie (Castrol Magnatec 10w40)
- Nieuwe oliefilter
- Nieuwe remschijven en remblokken
- Nieuwe schokdempers, bij aanschaf zat er een cupsetje onder van H&R. Hiervan waren de schokdempers niet zo goed meer. Veren behouden.
- Nieuwe buizen vanaf intercooler naar gasklephuis
- Het belangrijkste, de G lader laten reviseren bij 1 van de bekendste g lader boer
- Nieuwe filter
- Nieuwe velgen en banden
- Veerpootbrug
- Nieuwe koperen remleidingen en uiteraard remvloeistof
Ik moet nog de kleppendekselpakking vervanging want hij zweet een beetje. Voor de rest is het motortje echt helemaal in orde.
Vandaag even wat nieuwe foto's geschoten