nee, dat weet ik, maar als je het astma apparaat gezien had dat er standaard onder zit....
Die collector van de mini is heel vreemd.
2 binnenste cilinders delen een uitlaatpoort
. Daardoor is de binnenste buis ook groter in diameter geworden, er komen immers meer gassen doorheen.
De rest is gedimensioneerd op het feit dat er verder gewoon geen ruimte is in een mini. De uitlaat kan maar op 1 plek langs het subframe en daar moet het spruitstuk op aangepast worden.
De buitenste buizen schelen niet veel in lengte, dat effect is niet heel groot op de prestaties. Zie foto.
De buitenste buis loopt verder door naar voren, daardoor lijkt deze korter, maar is ongeveer even lang als de linker buis. De middelste is maar een aanname, daar komen immers 2 gasstromen samen.
Het was sowieso niet de bedoeling om een perfecte spaghetti te maken, maar meer om een uitlaat te maken die een stuk beter zou zijn dan de originele!
Als ik zelf een uitlaatje ga maken voor de polo ga ik lasbochten aanschaffen, dat scheelt een hoop werk en levert een veel beter eindresultaat op.