Auteur Topic: Assen voor de 16vg40  (gelezen 2616 keer)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Assen voor de 16vg40
« Gepost op: za, 10 apr 2004, 14:53:25 »
zo hier dan effe een toppic over de assen want ik zoek met spoed goede aandrijfassen voor m,n 1.6i16vg40 want m,n huidgige hebben de geest gegeven... niet gebroken maar de homokneten zijn zoals dennis zei meen ik te herinneren uitgewoond..... -gert-  nu las ik over de toppic van alfred iets van diesel assen met g40 homokneten!!! is dit de oplodding. ik weet dat de assen van een diesel dikker zijn dan die van de g40, maar jah of het ook sterker is weet ik dus niet, heb geen ervaring met diesel assen met g40 hmokneten. dus is mijn vraag aan jullie wie weet de oplossing.....
ik heb er een g40 bak aan zitten maar die maakt me ook nogal veel toeren, maar een andere bak past er zo 123 niet onder..

ik hoop dat iemand me kan helpen want de polo is weg naar de spuiter en als die terug is moet ik weer aan de slag....
de polo rijdt nu nog wel maar hij tikt eenorm als ik rijdt.

mvg richard-polo -moon-  -moon-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Assen voor de 16vg40
« Reactie #1 Gepost op: za, 10 apr 2004, 18:08:37 »
ik weet het niet zeker, maar passen er geen van de 6n of iets dergelijks onder?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Assen voor de 16vg40
« Reactie #2 Gepost op: za, 10 apr 2004, 19:24:53 »
Waarom zou er geen andere bak achter passen?

G40 bak is overigens gigantisch lang, dus toeren? You Ain't Seen Nothin Yet.

Gooi er eens een AHD achter...

'Who orderd Wokkels?!'
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Assen voor de 16vg40
« Reactie #3 Gepost op: zo, 11 apr 2004, 19:33:27 »
waarom dat er geen andere bak achter past././././
de steunen komen niet overeen de bak van de g40 past er net tussen dus een andere zal niet gaan tenzij die dezelfde hoeken heeft als de g40 bak..
welke is de ahd bak?
zat zelf te denken aan de orginele gti bak maar die past er never tussen zonder slijp werk.
en die van de 6n dat zou ik niet weten want daar heb ik geen ervaring mee.

iemand nog meer optie,s -naughty-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Assen voor de 16vg40
« Reactie #4 Gepost op: zo, 11 apr 2004, 20:20:17 »
Langere bak als van een G40 zul je bij de VAG groep niet vinden  -uitlachen-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Assen voor de 16vg40
« Reactie #5 Gepost op: zo, 11 apr 2004, 21:04:28 »
Ehmz...

'andere bak' verstond ik als; een andere 085 bak.

Een 021 GOLF bak past natuurlijk niet. Maar d'r zijn genoeg andere versnellingsbakken (085'ers) die je kunt gebruiken met andere overbrengingen. Sterker nog: met een beetje veel verstand kan je mixen wat je wilt..

Marce86c heeft een Golf 3 bak (085) die qua verhoudingen + eindoverbrenging heeeel dicht in de buurt komt van de 8S bak van de G40. weet zo 1-2-3 de code van die golf bak niet.

Die 085 golf bak heeft een kortere eind, maar langere versnellingsoverbrengingen, dus een ideaaaaal lange (niet sprint) bak zou dan de eindoverbrenging van G40 in die bak zijn. Top snelheid ver voorbij de 200
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Assen voor de 16vg40
« Reactie #6 Gepost op: zo, 11 apr 2004, 21:10:07 »
de bak die er nu onder hangt de 8s bak die is eigenlijk verder niets op te klagen dan dat ie op de snelweg toeren maakt....... 4000 bij 130 kilometer per uur... -gert-
maar kwa sprintjes is die ideaal daar valt niks over te klagen, maar de top is niet verder(op de teller) -wanker-
230 kilometer per uur.
dus nu denk ik zelf dat theo de maker van de motor iets met de bak heeft gedaan. heb hem proberen te bellen maar geen gehoor..
het gaat mij nu meer om de assen..
dan is er maar 1oplossing en dat is wat rustiger rijden.....en de orginelen bestellen.

 -klus-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Assen voor de 16vg40
« Reactie #7 Gepost op: zo, 11 apr 2004, 21:48:01 »
Ehmz...

'andere bak' verstond ik als; een andere 085 bak.

Een 021 GOLF bak past natuurlijk niet. Maar d'r zijn genoeg andere versnellingsbakken (085'ers) die je kunt gebruiken met andere overbrengingen. Sterker nog: met een beetje veel verstand kan je mixen wat je wilt..

Nog maar eens..:
een G40 bak (ATV/CEK) is de langste van ALLE bakken die VW maakt..

Sterker nog: de huidige generatie bakken zijn alweer VEEL korter... -moon-

Kijk maar eens naar de wielen van tegenwoordig  -gert-

En wat betreft mixen van 085 bakken, in een woord:
MOEILIJK  -klus-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Assen voor de 16vg40
« Reactie #8 Gepost op: zo, 11 apr 2004, 21:51:58 »
Ah,. 4000 rpm = 120.. mmm klinkt niet als 8s


Dennis?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Assen voor de 16vg40
« Reactie #9 Gepost op: zo, 11 apr 2004, 22:09:46 »
klinkt naar 8p.

maar zoals eerder gemeld ingekorte golf 1 gti assen met naven ,homokineten zijn steviger en de assen dikker dan van g40of diesel
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Assen voor de 16vg40
« Reactie #10 Gepost op: ma, 12 apr 2004, 05:47:09 »
Ah,. 4000 rpm = 120.. mmm klinkt niet als 8s


Dennis?

Idd is zo'n 800 rpm te veel.
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Assen voor de 16vg40
« Reactie #11 Gepost op: ma, 12 apr 2004, 09:41:45 »
dat zeg ik 8p
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Assen voor de 16vg40
« Reactie #12 Gepost op: ma, 12 apr 2004, 19:03:04 »
120km/u @3000 toeren..

Richard rijdt ook nog op 175/50/13 toch?

Andere bandenmaat met grotere omtrek scheelt ook duidelijk in het toerental bij een bepaalde snelheid.

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Assen voor de 16vg40
« Reactie #13 Gepost op: ma, 12 apr 2004, 20:13:51 »
120km/u @3000 toeren..

Richard rijdt ook nog op 175/50/13 toch?

Andere bandenmaat met grotere omtrek scheelt ook duidelijk in het toerental bij een bepaalde snelheid.

Ik denk dat je bedoelt bij elke snelheid, toch ?
Bandenmaat verandert toch niet bij hogere/lagere snelheid..?



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Assen voor de 16vg40
« Reactie #14 Gepost op: ma, 12 apr 2004, 21:27:39 »
Bij het echte dragracen wel ...