koelvloeistof kan ook in je oliesysteem lekken. niet alleen in je motor.
Dat eerste is ook waarschijnlijker.
Meestal na enige tijd zichtbaar door lichtbruine slurrie in je onltuchtingsslang en/of bij je tankdop.
Je moet bij dit soort hoeveelheden trouwens niet kijken naar nat, maar naar witte uitslag. een soort kalkaanslag rond het lek.
Maar goed: je pakking is een goede optie.
Het schoonspoelen kan dit op zich veroorzaken. Alles netjes schoon kan net die afsluiting openzetten.
Er zijn zelfs dichtingsmaterialen, WYNN's vloeibaar bijvoorbeeld, die zelfs aangeven dat het smeert en goed is voor je koelsysteem.
Of dat zo is? Geen idee. Als het echt zo goed is zou VW het wel automatisch toevoegen bij de verkoop van de auto of zou het al in je koelvloeistof zitten
.
Liever niet dus. Maar het kan je wel enige tijd vooruit helpen.
Beste is natuurlijk om, als je de oorzaak hebt gevonden, de pakking gewoon te wisselen.