@ Chiel&Lijntje: mogelijk was die andere ECU wel "getsjipt" om'm "op-te-tune" met de hoop dat ie segmaar sneller werd.
Onder de tsjippers zijn er ZOVEEL die DENKEN dat ze weten waar ze het over hebben bij het remappen van de kenvelden.
Resultaat: er rijden shitloads mensen rond die (soms grof) geld hebben neergetikt voor het laten vern**ken van hun ECU programmatuur. Resultaat: hoger brandstofverbruik, slecht draaiende / startende motor, mindere prestaties over de hele bandbreedte. Hoogstens een motor die het op een toerengebiedje (subjectief) iets heftiger doet.
Heb je al gekeken naar een eventueel aanwezige luchtmassa meter? Knoeiers die aan de ECU morrelen willen ook vaak graag hun amateurvingertjes in de luchtmassameter steken. Herkenbaar spoor is dat de originele sealing van het kapje van de LMM is vervangen door badkamersiliconenkit ofzo.
Ergo: er gaat niets boven ECHTE tuning door mensen die ECHT weten waar ze het over hebben.
Gefeliciteerd man: blij dat ie het weer beter doet. Ik doe het je niet na om over de 600 km op 1 tankje te rijden, zeker niet met mijn huidige gasfabriek.
Groet, Jan.
"knoeien" met ecu heeft pas nut als de motor technisch nog verder is aangepast ,lees kopbewerking ,nokkenas ,inlaatspruitstuk bewerking ,compressie verhoging . en dan zal idd de luchtweger veer weerstand aangepast dienen te worden ,het hitte draadje dien je gewoon af te blijven .
maar om een trage digifant computer nou te chippen voor snellere berekeningen ,heeft deze eigenlijk te klein werkgeheugen ,beter is kms dta megasquirt.
beter is nog om dan over te stappen op itb's