Vandaag deel 2 van het opkalefateren van de 2f coupe
1 A stijl reparatie (roest in sponning --> gaatje
)
2 Bumperbevestiging (schuifjes zijkant) reparatie
1; daarvoor moet de ruit er uit. Tot nu toe is dat me altijd gelukt door voorzichtig druk te zetten op een hoek van binnenuit. Nu dus niet ; ruit stuk
Gelukkig ben ik slecht in opruimen, er lag nog een op zolder bij pa/ma
Het gaatje was groter dan gedacht, maar niet dramatisch. De sponning was vreemd genoeg nog roestvrij
Het was al eens bijgewerkt met kit en een verfkwast
gat rondom goed schoongeborsteld, met brunox ingesmeerd en wegens gebrek aan lasapparaat met een klein stukje polyestermat gerepareerd. Goed afgesmeerd met polyplamuur, fijnplamuur en na wat schuur en spuitwerk staat 't in de primer.
Ruitje er weer in en voila, het lijkt al weer wat.
Als er komende week een getinte ruit in komt, gaat er ook een laagje tornadorood over, dan is het voor deze polo eerst weer goed genoeg
2. Bumperhoeken; zoals bij vele 2F'jes die ooit een kusje gehad hebben, zijn de bumperbevestigingsschuiven (scrabble??) op de hoeken afgebroken. Oplossing; afgebroken gedeelte goed vlakmaken (met dremel/vijltje), daarna een stuk 1mm plaat in een 4cm brede strip zagen/slijpen, schroevendraaier er tussen en omzetten in de bankschroef, zodat het lijkt op de originele schuif/haak constructie.
Met 2 componenten-lijm de ' haken ' op de originele schuif gelijmd en de bumper zit weer netjes op zijn plek. Hoef nu geen andere bumper te zoeken (in kleur..) en het kost alleen maar moeite, geen geld.
Dat beetje geld besparen is wel nodig, heb net nieuwe wielen voor de mini gekocht voor de zomer...
Even On-topic; 4 centra teardrops (14") met 165/60/14 banden liggen klaar, de bandjes nog om de velgen en dan komen ze onder ' de witte'