@ Sjon: je bent een naarling....
@ Serge: atmosferisch vind ik lekkerder en klassieker voor het Polo'tje.
@ patrick86c: het verschil tussen Evo 2 en Evo 3 dat het hogere koppel gaf zat'm voornamelijk in de compressie die bij Evo 2 door een vergissing extreem hoog was. Hieronder heb ik een nieuwe tabel gemaakt waarin ik wat meer variabelen heb opgenomen ter verduidelijking.
@ Vinkees: dankjewel, ik voeg die toe aan de tabel en heb alles voor de vergelijkbaarheid teruggerekend naar wielwaarde met vuistregel van ongeveer 15% verlies naar de wielen.
Evo Motorcode Slagvolume (l) Bakcode Cam Carburatie Inlaatspruitstuk Compressie (bar) Uitlaatspruitstuk Uitlaat Pmax wielen (kW) Lmax wielen (Nm) Vmax GPS (km/u) Status
0 HZ 1,0 AHD VW standaard INFO 1 x 38 Pierburg VW standaard INFO 1 : 9,5 4 x 38 Sorg 4-2-1 1 x 52 Bastuck free flow 28,05 62,9 150 verkocht
1 ABD 1,4 8P Cat 268/268 4 x 40 Keihin CV Staalstruts met slang INFO 1 : 9,2 4 x 38 Sorg 4-2-1 1 x 52 Bastuck free flow N/A N/A 175 verkocht
2 ABU 1,6 8P Crane 271/271 4 x 39 Keihin FCR Vol RVS gelast 1 : 12,5 4 x 38 Sorg 4-2-1 1 x 52 Bastuck free flow 65,7 137 N/A opgeblazen
3 ABU 1,6 8P Crane 271/271 4 x 39 Keihin FCR Vol RVS gelast 1 : 9,5 4 x 38 Sorg 4-2-1 1 x 52 Bastuck free flow 69,3 132 189 ontwikkeld
4 ABU 1,6 8P Schrick 268/268 4 x 36 Keihin CV Vol alu gedraaid / gelast 1 ; 9,3 4 x 38 Sorg 4-2-1 1 x 52 Bastuck free flow 74,3 140 N/A ontwikkeld
5 ABU 1,6 8P Dbilas 292/292 4 x 42 Keihin CV Vol alu gedraaid / gelast 1 : 10,5 4 x 38 Sorg 4-2-1 1 x 52 Bastuck free flow 80,3 149 N/A wacht op Vmax test
Overal waar "INFO" staat zijn inputs welkom. Verbetering voorstellen zijn ook welkom.
Groet, Jan.