Inderdaad basis. Vandaar dat ik niks roep over extra ringen onder de naalden en dat soort gein.
Basis;
hoe staat je ontsteking?
Niets aan veranderd sinds de eerste keer goed stationair lopen. Liep toen rond de 950 omw/m
staan de carbs op het oog synchroon?
Ja, vlinderkleppen zo gelijk mogelijk gezet met het dichtstbijzijnde progressie gat als maatvoering.
zijn de membranen van de carbs in goede staat?
Gecheckt voor montage, een rubber nog even fatsoenlijk aangebracht toen. Was ook voor eerste montage met goede loop.
zijn de carbs schoon van binnen (stationair sproeier??)
Niet specifiek nagekeken voor eerste montage. Wel vlotterbakken open gehad en visueel even gekeken op gekkigheden. CHECKEN
Staan de CO schroeven 2 a 3 halve slagen uitgedraaid?
3 halve slagen uit.
Is de aansluiting van carb/spruitstuk luchtdicht?
Tja, goede vraag. Kun je dat ook met waternevel testen? Want de toeren verhoging bij het gebruik van remmenreiniger komt dat door remmenreiniger die mee naar binnen gezogen wordt en verbrand of komt het omdat de vloeistof tijdelijk een lekkage plekje luchtdicht maakt?
Trouwens lastig om de motor op constant toerental te houden als het stationair niet loopt merk ik. CHECKEN
Is de aansluiting spruitstuk rembekr luchtdicht?
Ik ga die slangenklem niet zo hard aandraaien dat ik het rubber in tweeën breek.
Slang van Jaapje voldoet het beste tot nu toe.
Ik heb aan de carbszijde, meest problematische kant mbt slangbevestiging vind ik, de slang zo haaks mogelijk gemaakt. Zo ver mogelijk aangeschoven. De slangenklemmen, met zorg, zo goed mogelijk uitgelijnd met carb uitgangen. Voldoende stevig aangedraaid zonder dat de slangenklemmen zich verplaatst hebben want dat was tot nu toe steeds het geval.
Slangen aan inlaat spruitstuk: hoe moeilijk kan dat zijn?