Auteur Topic: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic  (gelezen 130306 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #945 Gepost op: vr, 16 mrt 2012, 09:37:21 »
Rechterhand + linkerschouder

Hm, dan zou het Rehalischou zijn. Misschien is Luc linkshandig?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #946 Gepost op: vr, 16 mrt 2012, 13:17:21 »
Misschien is Luc linkshandig?
Tsja, zitten er altijd wel een paar tussen die zonodig tegen de stroom willen zwemmen......

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #947 Gepost op: vr, 16 mrt 2012, 20:06:27 »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #948 Gepost op: ma, 26 mrt 2012, 12:07:09 »
Sport/Klassiek rallye leverde bij de terugreis naar huis een (schijnbaar) brandstofprobleem op.

Uitvallen motor en niet meer willen starten. De brandstofpomp tikte ook niet meer. Mbv Sjon, E=MC^2 en een paar reservepompjes de boel weer aan de praat gekregen en naar huis gekomen.

Thuis alle pompen getest en die blijken gewoon te werken.

[Overigens de vorige vergane pomp was echt kaduuk]

Denk modus aan:

Spanning naar de pomp is blijkbaar niet, permanent, OK.
Dus meten is weten. Multimeter in de auto en met geknepen billen rijden tot het weer gebeurd?  :)
Dan meten.




« Laatst bewerkt op: ma, 26 mrt 2012, 12:18:43 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #949 Gepost op: ma, 26 mrt 2012, 13:28:18 »
Aansluiten op een degelijke plus, niet zomaar ergens binnen op 'een' plus.
Ik blijf erbij: vervallen (ivm cv-carb's) spruitstukverwarming is een schitterende geschakelde plus,
netjes via apart relais en redelijk dichtbij positie brandstofpomp.
En de massa nog maar es checken.
(btw: ik was ff aan 't bellen voor een multimetert, maar die kerel was niet thuis)

En ik vertrouw de brandstof toevoer niet:
Slang doorspuiten de tank in (niet te hard => anders ziet de tank eruit als een opgeblazen clown met bolle wangen)
Wellicht ook een idee: tank bijna leeg rijden en kijkje nemen via vlottergat.
Misschien iets niet oke bij aanzuigpijpje -dunno- Luchtbellen houden die Hardi-pompjes niet van, voglens mij.
(Speltip nr.1: niet met een aansteker, lucifer of waxinelichtje, maar met zaklamp)

Nog een speltip: volgende keer brandstoffilter kopen die doorzichtig is => kun je tenminste zien of er peut doorgaat

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #950 Gepost op: ma, 26 mrt 2012, 14:53:46 »
Spruitstukverwarming: roze draadje, staat bij mij op de een of andere manier 0 volt op  -gert-

Benzinetank is van 2010, nieuw eronder gegaan dus vuil zal er niet in zitten.

Stap 0: Massa en Plus nog eens nalopen.
Stap 1: nieuwe filtertje en een meter brandstofslang 8 mm halen.
Stap 2: tankdop eraf, filter eraf en leiding spoelen naar tank toe. Met benzine.
Stap 3: Mond spoelen met koffie
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #951 Gepost op: ma, 26 mrt 2012, 16:31:40 »
Beterschap!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #952 Gepost op: di, 27 mrt 2012, 13:59:29 »
Zo, eindelijk van het oliemonster onder de kap af. Filtertje van de carterontluchting gehaald, catchtankje geplaatst en de slangetjes vervangen.

Beetje gepoetst. Foto's volgen. As usual  -thumbsup-

Vandaag geleegd, januari - maart:

325 cc aan zooi. De hoeveelheid water valt me het meeste op  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #953 Gepost op: di, 27 mrt 2012, 14:18:19 »
heb je nog een fototje van je oliemonster? ben nl wel benieuwd  -thumbsup-

beste plas derrie iig  :)

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #954 Gepost op: di, 27 mrt 2012, 15:12:00 »
 -hitit-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #955 Gepost op: di, 27 mrt 2012, 16:33:42 »
Spruitstukverwarming: roze draadje, staat bij mij op de een of andere manier 0 volt op  -gert-

motor was zeker lekker warm?
(dan gaat je spruitstukverwarming natuurlijk uit).
Neem aan dat de pomp het ook moet doen als de auto warm is  :)

Even het relais opzoeken en de kabel volgen die naar de tempsensor loopt. Deze even direct doortrekken naar een conctactplus (temp sensor er dus tussenuit).
Verder idd een goede oplossing. De roze kabel combineert een dikke plus tijdens lopen met een schakelplus (meestal een lekker dun kabeltje)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #956 Gepost op: di, 27 mrt 2012, 17:26:42 »
Hmzz...das een goeie Roel.
Opa was af-fabriek een hydrostoter? En dan zit waarschijnlijk de tempsensor(/schakelaar?) nog gewoon
aangesloten in 't plastic thermostaathuis?
(Was even vergeten dat mijn classic af-fabriek een sleeptuimelaar was:
tempsensor tbv egel zat 'in' een waterslang naar spruitstukverwarming
en die bij mij alweer wat jaartjes vervallen)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #957 Gepost op: di, 27 mrt 2012, 18:55:41 »
Alles wat jullie zeggen klopt!
Relais is nummer 24 bovenop de zekeringen kast.


Plan:

Dus in het kort: contactplus, kan van nr 15 bobine, via de stekker van de blauwe sensor, naar relais 24.  Egelverwarming aansluiten op pomp. Dan hoeft er geen kabelboom verknipt te worden
Gaan we zo, of morgen, proberen  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #958 Gepost op: di, 27 mrt 2012, 18:59:19 »
heb je nog een fototje van je oliemonster? ben nl wel benieuwd  -thumbsup-

beste plas derrie iig  :)

Oliemonster: daar keek je net naar! Dat is dat bovenste laagje op het water.

Overigens ook maar een nieuwe oliefiltertje en brandstofslang geplaatst, na het bellen blazen in de tank. Filter ook op een andere plek geplaatst.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ 69-OP-AA ] Polo Classic
« Reactie #959 Gepost op: di, 27 mrt 2012, 20:50:20 »
moet lukken  -thumbsup-

(wie had gedacht dat ik ooit zo ver electra zou begrijpen dat ik hier anderen in kon adviseren  -gert- )