Auteur Topic: inhouden op 2000 toeren  (gelezen 2368 keer)

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
inhouden op 2000 toeren
« Gepost op: do, 08 okt 2009, 23:47:32 »
Hoi -naughty-

Heb de search gebruikt maar vond daar niks bruikbaars.

Ik hik al een tijdje tegen het probleem aan dat mn MHtje inhoud op 2000 toeren.
Dit gebeurd wanneer die uit de choke is. (lees van 1300 --> 1000 toeren)

voor het probleem optrad had ik het probleem dat de motor stationair erg schommeld liep. dit heb ik op gelost door het Stationairsproeier schroefje iets te verdraaien en plots liep de motor een strak(ker) toerental. -klappen-
vervolgens het toerental op 950 toeren gesteld.

sindsdien houd de motor in op 2000 toeren.
wanneer die koud is in de choke rijd die lekker.
Warm doet de motor vervelend, en houd ie op 2000 toeren even in, lijkt net of je gaspedaal weer loslaat en weer snel indrukt.
het is vervelend met optrekken.

wat opvalt; als je in de vrij een flinke dot gas geeft, zakt het toerental vrij snel terug en blijft even 'steken' op 2000 toeren.

3 bougie's zijn roetzwart..

verdoezeld het ene probleem nou het andere? -dunno- wat kan het zijn
« Laatst bewerkt op: do, 08 okt 2009, 23:49:21 door tim_j »

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #1 Gepost op: do, 08 okt 2009, 23:48:17 »
^

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #2 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 08:11:33 »
1 bougie is goed, de andere 3 zijn zwart?

Dan ligt het aan de onsteking, niet aan je mengsel. Heb je het onstekingstijdstip wel goed staan? Doet je vacuumvervroeger op de stroomverdeler het nog goed?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #3 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 10:55:48 »
het ontstekingstijdstip is eens afgesteld toen de motor nog schommelde, timing ging ook moeilijk.
ik heb een andere ontsteking liggen in de schuur, en die zal ik er eens op schroeven en timen.
ben benieuwd!

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #4 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 18:45:31 »
ik heb etka niet in de buurt.

ik heb hier een onsteking liggen met 023 021 041 / 030905 205 B. de code op mn MH is 023 021 043 / 030905 205 A.
gaat dit lukken?
« Laatst bewerkt op: vr, 09 okt 2009, 18:55:22 door tim_j »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #5 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 21:59:09 »
als hij er op lijkt, er zit een vacuumpaddo op, een hall-element en het past, dan doet ie het wel.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #6 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 22:04:59 »
als hij er op lijkt, er zit een vacuumpaddo op, een hall-element en het past, dan doet ie het wel.

lekker pragmatisch.  -thumbsup-

gevalletje duplo: ziet het er hetzelfde uit dan zal het wel hetzelfde doen  :D :D

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #7 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 22:31:55 »
wat niet rekt dat scheurt wel he  -naughty-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #8 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 22:56:00 »
wat niet rekt dat scheurt wel he  -naughty-

Hmm.... heb toch liever geen scheur in mijn blok  :D :D

 -nana-

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #9 Gepost op: za, 10 okt 2009, 18:26:19 »
ik heb het Vacuum-zuigen-aan de paddo gedaan=
bij de ontsteking in de auto hoor je "plop" en dan zuigt het een stuk moeilijker.
bij de ontsteking die ik heb liggen kun je zuigen maar hoor je geen plop, en je merk je niks behalve dat het zwaar zuigt. (letterlijk)

wat is nou goed?
« Laatst bewerkt op: za, 10 okt 2009, 19:41:39 door tim_j »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #10 Gepost op: za, 10 okt 2009, 20:42:43 »
Zwaar zuigen is goed, je moet in principe op een gegeven moment zelfs helemaal niet meer verder kunnen zuigen (vacuum)... Dus misschien wel allebei fout?!

De tweede is iig fout...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #11 Gepost op: zo, 11 okt 2009, 18:18:34 »
ik weet niet hoe een goede ontsteking zou moeten werken, de gene die al in de auto zat stotterde op 2000 toeren.

de reserve heb ik erin gezet, ontsteking even op het gevoel gedaan en streepjes gezet van hoe de oude zat.
de reserve loopt iets vloeiender . maar doet onderin iets moeilijker. bij 1000-1500 toeren maar loop soepeler, en voelt nog niet 100% goed.

ik ga de sloop is af met een zuigslangetje. ffe verschillende polo's en golf's testen. -naughty- en dan de beste (meest weerstand neem ik dan mee)
of heeft iemand een goede onsteking liggen?
« Laatst bewerkt op: zo, 11 okt 2009, 18:22:21 door tim_j »

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #12 Gepost op: zo, 11 okt 2009, 18:23:21 »
ik heb de 2e ontsteking erin gezet.
1e rit aanvankelijk slecht, stotteren onderin, weinig kracht bovenin.  ik snap em, onsteking te vroeg.   ontsteking aantal graden later gezet.
vermogen terug, stotter weg, motor loopt niet meer rauw, en prima! -klappen-
« Laatst bewerkt op: ma, 12 okt 2009, 13:24:19 door tim_j »

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #13 Gepost op: di, 13 okt 2009, 22:14:03 »
ik ben nog niet te tevreden, motor is sloom.

wel even bekeken hoe de kabel volgorde zou (moeten) zijn:
in de huidige situatie loopt de motor.
in de "Zou moeten zijn" slaat de motor niet aan.. -klus-

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: inhouden op 2000 toeren
« Reactie #14 Gepost op: di, 13 okt 2009, 22:17:55 »
Ontstekingsvolgorde is: 1-3-4-2

Cilinder 1 is de distributiekant, cilinder 4 is ontstekings kant. Je roto draait rond, onsteekt eerst 1, draait door, ontsteekt 3, enz
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit