Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 120180 keer)

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #165 Gepost op: vr, 09 jul 2010, 19:35:04 »
Neuzelen & hitte = bad, very bad.... -gert-



 withstupid

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #166 Gepost op: za, 10 jul 2010, 01:25:09 »
ja tis warm...

morgen nog eens op t blok kijken of er geen olie meer bijgekomen is. Heb weer wat extra km gereden. (werk nu fulltime, vakantiebaantje)

Koplampen maar weer eens inspecteren of ze nog vast zitten. Auto maar weer eens poetsen.
Ondertussen kijken of ik een ander chassis in de subtube kan zetten zodat ik iig tijdelijk weer wat beter geluid heb. Want ik ben ook aant zoeken naar een goeie vervanger.

Tank lijkt nu goed te zijn, geen benzinelucht meer in en om de auto tijdens het rijden.

@martijn, ik heb je inmiddels 2pms gestuurd, en nog geen reactie ontvangen, zou fijn zijn als er eens een reactie kwam. Gaat om die veren.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #167 Gepost op: za, 10 jul 2010, 10:52:35 »
Wel gelezen, vond het niet direct nodig om er op te reageren  -dj- Jij had er geen haast bij, ik heb weinig tijd om even heen& weer te rijden naar Pa&ma en ik doe ze voor nop van de hand. Een beetje geduld is wel op zijn plaats toch?  -thumbsup-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #168 Gepost op: za, 10 jul 2010, 11:41:35 »
nee er is geen haast bij, maar als ik een pm stuur verwacht ik een reactie, anders zou ik m niet versturen ;)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #169 Gepost op: zo, 11 jul 2010, 18:05:32 »
Koplamp zit nog netjes vast, thx jaap voor de tip van permanent repair! Heb nog van dat spul over, dus ik ga een keer de andere lamp ook alvast behandelen, beter voorkomen dan genezen he.

Heb de thermometer maar weer ingebouwd en een "nieuwe" speaker in de subkist gedaan. Als t goed is komt er binnenkort een nieuwe sub, ofja 2e hands, met een iets grotere maat speaker die wat meer gangbaar voor subs.

Enne die thermometer gaf 41,5 graden aan binnen en buiten (binnen voelde toch warmer aan)  aargh.gif

Nu het slechte nieuws... Alweer olie op het blok, op dezelfde plekken, Welliswaar nog niet zoveel als eerst. Koelvloeistof staat nog steeds onder minimum, maar hij wordt niet snel heet ofzo? Heb ook niet t idee dat ik nog veel kwijtraak. Ik rij nu per dag een goeie 40 a 50 km met de wagen, dus t tikt langzaam aan. Maar heb niet het idee dat ik nog koelvloeistof verlies... Binnenkort nog maar eens kijken en een keer bijvullen.

Maar waar de olie vandaan komt kan ik niet zien. Rondom oliefilter, voornamelijk linker kant, maar oliefilter zelf is droog. Dynamo is enkel aan de onderkant nat. Er komt olie tijdens het draaien van de motor bij dat beruchte polo hoekje, maar niet over de motorcode heen, maar op de kop zelf...

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Keerring nokkenas, koppakking, kop gescheurt? ik ben er niet zo bekend mee, en vooral omdat ik er niet echt een patroon in kan ontdekken. Uitlaatspruitstuk aan de achterzijde is compleet schoon, ook tegen de kop aan, maar het onderblok zit wel olie op. En het druppelt op de downpipe. Maar waar het precies vandaan komt weet ik dus niet.

Viel me trouwens ook al een tijdje op dat de binnenste kap (tegen t blok aan) niet helemaal tegen het blok aan zit, maar een stukje er vanaf zit. Lijkt wel alsof er iets tegenaan schaaft, maar het is niet de distributieriem zelf (al nagekeken)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #170 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 15:51:09 »
geen reacties meer? hmm zal wel aan mij liggen.

Polotje rijdt iig nog goed,

heb gister voor de gein eens wat gephotoshopt wat ik van de auto zou willen maken. Tis niet helemaal zoals ik het bedoel, maar een indicatie.

mistlampen komen verdiept te liggen en zijn geen gewone polo lichten, maar gewoon LED die ik als dagrijlicht ga schakelen ofzo. Deurstrip is op deze photoshop gewoon een zwarte lijn ben daar niet zo heel goed in om zoiets na te maken.

Verlagen heb ik nog niet gedaan op de foto.

Als t goed is komen binnenkort nieuwe achterveren binnen en de nieuwe sub. Denk morgen of overmorgen, wordt beiden vandaag verzonden als ik de aanbieders mag geloven.

Iemand een idee wat het kan zijn met die kop? Als t de pakking is, heb ik wel een ander plannetje ervoor: AAV kopje met NZ inlaat en ontsteking, en de motorkabelboom van NZ en NZ computer. Gezien er een aav nokkenas in ligt, zal ie dus al wat meer pit hebben dan een nz of aav. Kop van NZ en AAV schijnt verder gelijk te zijn had ik begrepen?

Dus mocht de koppakking kapot zijn, ga ik op zoek naar een aav kopje en nz inlaat + kabelboom + ecu + ontsteking.

Edit: afbeelding vergeten!
« Laatst bewerkt op: wo, 14 jul 2010, 15:55:48 door Rverlinde »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #171 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 15:59:54 »
Het ligt idd aan jou dat er weinig reactie komt op weinig nieuws  -nana-

Ik zeg; zonde van je geld om de AAV om te bouwen naar NZ. Zo te horen heb je niet veel te besteden, dan zou ik de goed lopende AAV gewoon een goed lopende AAV laten.  -thumbsup-

Als je olie bij het beruchte hoekje ziet, dan is waarschijnlijk je koppakking daar niet goed meer. Warme olie wordt door het rijden overal heen geblazen. Ik heb een lekkende benzinepomp gehad, daardoor zat ook de hele zijkant van het blok onder de olie, tot aan de carterpan toe.
Je zou toch een spoor moeten kunnen ontdekken. Als je nokkenaskeerring lekt, zou het ook onder het distributiekapje nat moeten zijn.
Als je krukaskeerring lekt, zelfde verhaal.

Blijven schoonmaken en na elke rit kijken of je kan zien waar het vandaan komt, of doorrijden totdat de lekkage echt erg wordt, of preventief pakkingen/keerringen gaan vervangen.

Veren zijn rond middaguur op de post gedaan. Het heeft me zelfs geld gekost, ben met de auto naar het postkantoor geweest en moest nog een rol tape kopen omdat ik thuis niets kon vinden  :)

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #172 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 16:07:33 »
auto naar postkantoor doe je zelf, tape, tja das iets wat wij hier standaard in huis hebben liggen. Duckt tape ligt standaard in mijn auto bijvoorbeeld.

heb je de verzendkosten iig gestort.

Mja wat je zegt een goed lopende aav moet je een goed lopende aav laten. Maar wat is er mis met een halve nz ervan maken? In vermogen ga ik er niet op achteruit?

Bij mij zit bijna de complete voorkant van het blok onder de olie, maar voornamelijk aan distributiekant. Maar het druppelt ook op de downpipe en er zitten druppels aan de carterpan. Het lijkt allemaal vanaf de kop te komen. Het vreemde is, dat ik geen olie verlies, maar dat het wel lijkt alsof ik koelvloeistof kwijt raak. Geen last van mayo overigens...

Ik rij er trouwens zo lang mee als t mogelijk is. En zodra ik weer wat meer geld heb, langzaam onderdelen verzamelen. Af en toe olie en/of koelwater bijvullen en t beestje rijdt maar :P. Verlagen moet ook wachten. Wil alleen die achterkant ff recht hebben, want das toch wel ff prettiger. Kan er een setje fietsen op de trekhaak in de vakantie, ga wellicht een weekendje weg namelijk, met fietsen. Dan is die trekhaak wel handig. Zowiezo staan de koplampen vrijwel op het laagste punt en was de rechtse niet lager te stellen en NET goedkeur. en tis prettiger als die wat netter gezet kunnen worden. ziet de auto er ook weer wat beter uit. Nu zie je het van het eind van de straat gewoon dat de auto achterover hangt.
« Laatst bewerkt op: wo, 14 jul 2010, 16:09:15 door Rverlinde »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #173 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 16:43:05 »
Die druppels olie maken echt geen verschil op de pijlstok.

Over NZ/AAV; Je moet het echt allemaal zelf weten, als je om comments vraagt kan je die krijgen. Ik geef mijn mening, je hoeft mij niet te overtuigen.  -thumbsup- Het kost geld en tijd, het levert je niets/bijna niets op. Ik doe liever nuttig werk.

Als er een smiley achter een opmerking staat, neem die dan met een korrel zout. je hoeft me er echt niet op te wijzen dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is dat ik geld uitgeef om jou iets voor niets te geven, siert je niet echt  -nana-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #174 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 16:46:11 »
mja was ook niet serieus bedoeld van mijn kant af ;)

Moet me toch maar eens wat meer gaan verdiepen in NZ tuning dan ;)

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #175 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 16:52:08 »

Moet me toch maar eens wat meer gaan verdiepen in NZ tuning dan ;)

O, daar valt niet zoveel in te verdiepen....

3F nokkenas, bewerkte inlaat, andere chip en verhoogde brandstofdruk geeft al n leuk resultaat. Kop door meneer S laten bewerken moet al helemaal fijntjes zijn!

Suc6! -thumbsup-


Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #176 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 16:59:38 »
Kop door meneer S laten bewerken moet al helemaal fijntjes zijn!

Als je al geen nagel om de kont te krabben hebt hoe moet je dit  met S regelen dan?  -nana-
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #177 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 17:03:37 »

Als je al geen nagel om de kont te krabben hebt hoe moet je dit  met S regelen dan?  -nana-

Mijn nagels zijn netjes geknipt, naja.... afgebeten. :) Maar n eurootje per maand moet toch lukken? -nana-


Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #178 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 17:06:44 »
Als je al geen nagel om de kont te krabben hebt hoe moet je dit  met S regelen dan?  -nana-

nou nou, als dat zo was, had jij nog een set spiegels liggen en een opvoerpomp van voor de benzinetank...   -dunno-Oke kost minder, maar kop bewerken laat ik liever door een erkend bedrijf doen.  withstupid

@PK: eurotje per maand? Dan is de polo allang weggerot eer de kopbewerking is afbetaald  -gert- Das net zoiets als 20.000 euro lenen om een nieuwe auto te kopen die je vervolgens weer verkoopt en je nog steeds met die schuld zit...

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #179 Gepost op: wo, 14 jul 2010, 17:09:04 »
mwah....

als ik het geld had (en het juiste project) bracht ik em bij Serge.

Maar goed. Succes met je plannen