Koplamp zit nog netjes vast, thx jaap voor de tip van permanent repair! Heb nog van dat spul over, dus ik ga een keer de andere lamp ook alvast behandelen, beter voorkomen dan genezen he.
Heb de thermometer maar weer ingebouwd en een "nieuwe" speaker in de subkist gedaan. Als t goed is komt er binnenkort een nieuwe sub, ofja 2e hands, met een iets grotere maat speaker die wat meer gangbaar voor subs.
Enne die thermometer gaf 41,5 graden aan binnen en buiten (binnen voelde toch warmer aan)
Nu het slechte nieuws... Alweer olie op het blok, op dezelfde plekken, Welliswaar nog niet zoveel als eerst. Koelvloeistof staat nog steeds onder minimum, maar hij wordt niet snel heet ofzo? Heb ook niet t idee dat ik nog veel kwijtraak. Ik rij nu per dag een goeie 40 a 50 km met de wagen, dus t tikt langzaam aan. Maar heb niet het idee dat ik nog koelvloeistof verlies... Binnenkort nog maar eens kijken en een keer bijvullen.
Maar waar de olie vandaan komt kan ik niet zien. Rondom oliefilter, voornamelijk linker kant, maar oliefilter zelf is droog. Dynamo is enkel aan de onderkant nat. Er komt olie tijdens het draaien van de motor bij dat beruchte polo hoekje, maar niet over de motorcode heen, maar op de kop zelf...
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Keerring nokkenas, koppakking, kop gescheurt? ik ben er niet zo bekend mee, en vooral omdat ik er niet echt een patroon in kan ontdekken. Uitlaatspruitstuk aan de achterzijde is compleet schoon, ook tegen de kop aan, maar het onderblok zit wel olie op. En het druppelt op de downpipe. Maar waar het precies vandaan komt weet ik dus niet.
Viel me trouwens ook al een tijdje op dat de binnenste kap (tegen t blok aan) niet helemaal tegen het blok aan zit, maar een stukje er vanaf zit. Lijkt wel alsof er iets tegenaan schaaft, maar het is niet de distributieriem zelf (al nagekeken)