Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 120253 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #420 Gepost op: ma, 16 aug 2010, 22:11:13 »
dat of de beschermers na verwijderen van de rand vastkitten met ruitenkit (wel goed ontvetten )en de randen van je spatscherm omzetten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #421 Gepost op: di, 17 aug 2010, 09:33:22 »


Wielkastjes rollen/kloppen en vervolgens goed behandelen is op zich wel te doen hoor.

ervaring mee?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #422 Gepost op: di, 17 aug 2010, 09:42:40 »
Pol is vrij slap hoor. Je wielkast rand gaat snel golven. Ik zou gewoon een goed setje banden zoeken. Ook voor de winter!

Ten eerste te grote banden staan het voor geen meter, ten tweede omrollen moet je echt kunnen. Ik heb het nu bij me golf 5drs en me matzwarte polo gedaan. De  golf heeft een klein achterschermpje en is veel steviger. De polo begon gelijk te golven.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #423 Gepost op: di, 17 aug 2010, 10:01:36 »
dat is te voorkomen door er wat in te slijpen met de slijptop zodat de randjes netjes omgeslagen kunnen worden -klus-
ook kan je aan de ene kant een hamer gebruiken en de andere kant een stuk houd om schade te voorkomen -thumbsup-

zo heb ik al 4 wagens gedaan, maar het is indd niks voor iemand die nog niet veel ervaring in het sleutelen heeft :)
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #424 Gepost op: di, 17 aug 2010, 12:26:56 »
Wielkastjes rollen/kloppen en vervolgens goed behandelen is op zich wel te doen hoor. Maar dan zullen die plastic binnenschermen uit de voorste wielkasten moeten vermoed ik?

ik heb bij me derby de wielkast randen om laten rollen door jelmer van vwforum. maar goed die komt uit dirkshorn dat is een beetje ver voor jou. en is idd best te doen je moet het alleen niet helemaal plat willen walsen want dan gaat de verf barsten. en als je al een beetje roest op de randjes heb kan ik je verzekeren dat de meeste verf er af vliegt aan de binnenkant. ik ben toen met een kwast aan de gang geweest in de wielkast en dat roest ook niet. en van buiten zie je er niets van, dus t is wel te doen maar er zijn grenzen. en ik zou voor zon rolding gaan ipv hamer en hout enz. of zelf zon roller scoren kan je nog eens wat bij verdienen  -thumbsup-
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #425 Gepost op: di, 17 aug 2010, 19:20:54 »
behandelen tegen roest moet zowieso, ook na goed rollen, want je kan verf nou eenmaal niet uitrekken. Zowiezo zit er al iets roest op de randjes, dus het moet toch behandeld worden.

Heb er geen ervaring mee, maar nu is rechtsvoor een stukje van die rand juist verder naar het wiel gaan staan. Dus ik moet dat zowiezo terugbuigen. Zowiezo wil ik echt niet compleet gaan omrollen (is zowiezo geen slim idee, gaat vocht tussen zitten)

Goede set banden komt er pas met de winter op deze velgen, heb er 1 nu geen geld voor en 2 moeten er toch nog zomervelgen met juiste bandenmaat op, Zowiezo wil ik richting 15" met 195/45/15 als bandenmaat Dus dan moeten zowiezo die randjes gerold/geklopt worden.

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #426 Gepost op: di, 17 aug 2010, 19:32:06 »
want je kan verf nou eenmaal niet uitrekken.


Niet mee eens!
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #427 Gepost op: di, 17 aug 2010, 19:37:10 »
beterband.nl in Buitenpost -thumbsup-

rollen zoals het hoort voor maar 50 euro (verwarmen en rollen met een top resultaat)

tip: eerst zelf de te rollen randen schoonmaken en behandelen met beschermingsmiddel voor het rollen
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #428 Gepost op: di, 17 aug 2010, 19:39:16 »

beterband.nl in Buitenpost -thumbsup-

rollen zoals het hoort voor maar 50 euro (verwarmen en rollen met een top resultaat)

Thanks! -thumbsup-


Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #429 Gepost op: di, 17 aug 2010, 19:41:54 »
beterband.nl in Buitenpost -thumbsup-

rollen zoals het hoort voor maar 50 euro (verwarmen en rollen met een top resultaat)

tip: eerst zelf de te rollen randen schoonmaken en behandelen met beschermingsmiddel voor het rollen

ik woon in limburg, niet int noorden ;)

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #430 Gepost op: di, 17 aug 2010, 19:44:59 »
aangezien ze het in Limburg nog met hamers en hout doen misschien toch een optie -dunno- -nana-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #431 Gepost op: di, 17 aug 2010, 19:45:57 »
behandelen tegen roest moet zowieso, ook na goed rollen, want je kan verf nou eenmaal niet uitrekken. Zowiezo zit er al iets roest op de randjes, dus het moet toch behandeld worden.

Heb er geen ervaring mee, maar nu is rechtsvoor een stukje van die rand juist verder naar het wiel gaan staan. Dus ik moet dat zowiezo terugbuigen. Zowiezo wil ik echt niet compleet gaan omrollen (is zowiezo geen slim idee, gaat vocht tussen zitten)


verf eerst verwarmen dan rollen dan rekt het wel zeker mee. alleen die roest op de randen gaat er zeker af maar das te verhelpen. bij compleet omrollen binnenkant eerst schoonmaken schuren en ontvetten dan om rollen en als de rand bijna helemaal om is vol laten lopen met polyesterhars dan kmt er geen vocht meer bij hoor als je het goed doe  -thumbsup-
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #432 Gepost op: vr, 20 aug 2010, 22:57:17 »
problemen! door een kuil (flink diep) met ongeveer 30 per uur gereden. Daarna hoorde ik gerammel van rechtsachter komen. eenmaal aangekomen op plaats van bestemming (nieuwe huurwoning samen met me vriendin) even in de achterklep gekeken, kapje van de veerpoot zat half scheef erop... Ik vermoedde dus al zoiets...

Blijkt dat de schokdemper c.a. 2cm hoger staat in de binnenruimte dan normaal zou moeten!.

Iemand een idee hoe dit kan? Ik heb niet meer met de auto gereden en die staat daar nu dus nog steeds. Enigste wat ik kan doen is m omdraaien en de boel eronderuit draaien, maar daar had ik op dat moment het materiaal niet voor.

Zelf vermoed ik dat de ring van de notenverstelling is afgebroken of losgeschoten of de veerschotel over de ring heen., waardoor de schokdemper vrij spel heeft. Maar de auto is niet ingezakt ofzo.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #433 Gepost op: vr, 20 aug 2010, 23:46:01 »
Ring bovenop schokbrekerstang doorgerot?
Als de auto niet gezakt is, zal de veer nog goed zitten.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #434 Gepost op: vr, 20 aug 2010, 23:56:16 »
tja. gevalletje: kijken is weten

(wel balen zeg)

gelukkig kun je als je het wiel los hebt overal redelijk bij, en zien en is de achtervering niet echt rakettechniek dus moet een diagnose stellen wel lukken.

Ben benieuwd maar zou zeggen.
Eerst maar eens het wiel los en kijken wat er aan de hand is.