Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 120186 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #435 Gepost op: za, 21 aug 2010, 00:18:00 »
Ring bovenop schokbrekerstang doorgerot?
Als de auto niet gezakt is, zal de veer nog goed zitten.

Die heb ik vervangen door een nieuwe die bij de verlaginsset zat, moet wel zeggen dat die behoorlijk wat kleiner was dan die van de originele. Weet niet meer of ik nog een van de originele ringen heb... Hopelijk wel.

ik heb op dit moment niet veel tijd om dit soort klussen te doen, laat staan de ruimte, want t moet ter plaatse. Maar ik zal zeker een kijkje nemen, want het is belangrijk dat dat weer goed komt.

edit: nu je het zegt van die ring, ik denk dat t onderste rubber over die ring is geschoten, die is ongeveer net zo dik als hoever de schokbrekerstang naar binnen zit. Hopelijk is het dat (want dat betekend enkel dat ik een nieuwe ring en wellicht een nieuw rubber nodig heb) en dan zet ik m achter gelijk een tandje omhoog, want hij lijkt nog een beetje achterover te staan. Maar dat kan ook aant gewicht in de kofferbak liggen. Dan de andere kant ook gelijk goed doen (om te voorkomen dat die ook hetzelfde gaat gebeuren) en ook ietskes omhoog, denk dat 1 ring omhoog wel voldoende zal zijn?

weet iemand hoe die notenverstelling precies werkt?
« Laatst bewerkt op: za, 21 aug 2010, 08:03:43 door Rverlinde »

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #436 Gepost op: za, 21 aug 2010, 09:21:01 »
die ring moet je eroverheen pulliken en dan is die weer een standje hoger.. kind kan de was doen, alhoewel !! wie heeft dat achter gemonteerd  

Heb de mijne vorige week 2 standjes hoger gezet -thumbsup-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #437 Gepost op: zo, 22 aug 2010, 20:41:00 »
jup, het rubber is over de ring geschoten, kon m los bewegen toen ik de auto opkrikte. Rubber is voor zover ik kon zien en voelen nog heel.

Dat wordt dus binnenkort naar de dealer voor 2 van die grote ringen, want de originele zijn waarschijnlijk met t oud vuil mee gegaan, dus die heb ik niet meer. Hopelijk is niet ook dit onderdeel vervallen, zoals bij de ringen van de voorpoten het geval was....

Sleuteltje 6 werkt helaas niet om de schokker tegen te houden nu (vreemd, nieuwe set) dus straks maar weer met een bahco proberen, die slipt niet zo makkelijk door.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #438 Gepost op: zo, 22 aug 2010, 21:57:49 »
gelukkig hebben we het forum nog, als t goed is liggen er 2 ringen hier dinsdag op de mat met dank aan Jaap v.d. Vegte  -thumbsup-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #439 Gepost op: zo, 22 aug 2010, 22:33:11 »
Jammer dat het geen 4 ringen zijn?! -naughty- :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #440 Gepost op: zo, 22 aug 2010, 22:34:10 »
audi? nah, nooit verleidelijke autos gevonden om zoiets te kopen  -uitlachen-

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #441 Gepost op: ma, 23 aug 2010, 18:02:36 »
hmm heb toevallig pas hetzelfde meegemaakt in een kuil ( alleen was ik ook een voorruit armer :))  bij mij zat er ook een kleine ring. zou de grote ring soms niet meer over de zuigerstang passen ofzo dat hij vervangen wordt door zon kleintje? heb van de week 2 nieuwe ringen gehaald en die zijn wel 4x zo groot  -uitlachen-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #442 Gepost op: za, 04 sep 2010, 22:51:55 »
Tijd voor wat fotos.

heb het nogal druk de laatste tijd (klussen, vakantiewerk, school zoeken)

schokdemper links kwam de topmoer niet goed van los, dus moest de waterpomp erbij te pas komen, uiteraard schroefdraad vernaggeld, heb al een nieuwe besteld (18 euro inc verzenden) en die gaat er op. Iemand die de oude wilt hebben mag zich melden.

foto 1: Before
foto 2: Gespoten remklauw(beiden gedaan, weet dat t niet afgeplakt is, maar t was zo van t rubber af te vegen, en t remt nog)
foto 3: klepdekselpakking wil weer ontsnappen (denk weer gescheurt) omcircelt. Ja die ruimte tussen driemkap en blok is zo groot, zit niet helemaal in orde...

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #443 Gepost op: za, 04 sep 2010, 22:54:40 »
foto 4: lekke koppakking
foto 5: kale veerpoot
foto 6: veertje spannen (bij richard)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #444 Gepost op: za, 04 sep 2010, 22:56:58 »
foto 7: veerpoten klaar
foto 8: oud vs nieuw achter
foto 9: tijdens monteren achter (en gelijk is te zien wat ik dus vergeten ben, die grote ringen...)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #445 Gepost op: za, 04 sep 2010, 23:01:01 »
en foto 10: vastdraaien van de veerpoot achter met sleutel 6 en sleutel 17. Deze is dus fout gegaan :(

to do list:
- Schokdemper monteren
- Koppakking, grote beurt, driem, waterpomp, vriem enzovoorts (enkel vloeistoffen nog niet gekocht)
- remslangen voor laten vervangen (liggen al klaar)
- remsysteem ontluchten en vloeistof verversen ervan

de rest is bijzaak, woning en school gaan nu even voor.

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #446 Gepost op: zo, 05 sep 2010, 10:47:21 »
Foto 1:   Dat lijken mij 14 inch Golf 2 staaltjes onder je auto?  -thumbsup- Ik ben met zo'n setje bezig voor onder mijn Sedan en ik vind dit wel leuk staan moet ik zeggen :) Zwarte binnenkant, alleen ik was van plan de ringen wit te maken  :) Wat voor bandjes heb je er onder? Ik zat er aan te denken om er 165/55 R14 onder te gooien..

Foto 2:   Ja...  Leuk witte remklauwen?.. maar wordt dit niet heeeel snel smerig? Had je nog een beetje verf over ofzo  -nana- want dit ziet er eerlijk gezegd niet zo fraai uit qua spuitwerk?..

Foto 3:   Kan die foto niet echt plaatsen.. wat heb je er tussen: kleppendekselpakking van kurk? of zo'n rubberen geval?


Ennuh: remslangen "laten" vervangen?.. ga je dat niet zelf doen?  -dunno-
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #447 Gepost op: zo, 05 sep 2010, 11:50:54 »
Ennuh: remslangen "laten" vervangen?.. ga je dat niet zelf doen?  -dunno-


 withstupid

als je de remklauwen vervangt ben je halverwege.
vergeet alleen niet het speciale remleidingsleuteltje te kopen à 8,50 (als ik het mij goed herinner)
anders draai je zo de remleiding stuk. niet het sterkste materiaal.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #448 Gepost op: zo, 05 sep 2010, 13:52:20 »
Wacht even: eerst 0 komma niets aan foto's, en nu ineens een stortvloed? :)  -hitit-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #449 Gepost op: zo, 05 sep 2010, 19:24:49 »
remslangen wil ik niet zelf doen, vind ik mezelf te onervaren voor en mocht het misgaan (lees remleiding stuk) heb ik geen gereedschap om het te repareren.

Het zijn idd 14" golf velgen, maar de ringen (losse dingen) zijn grijs net zoals de dopjes trouwens. Maar ik zag van de week dat er SEAT in een van de velgen stond, dus golf 2 ist eigenlijk niet, denk eerder seat ibiza of seat inca. Banden zijn veel te groot, gewoon van een golf 185/60/14 en 175/65/14 Maar dat is dus te groot voor een polo, en t loopt nu dus ook aan na het verlagen. Vraag me af hoe het eruit ziet met een goed setje wielen eronder, met eenzelfde bandenmaat rondom.

remklauwen zijn maar lichtjes gespoten met hittebestendige verf, en ja dat wordt vies, maar dat boeit niet, wit past bij de auto. Remtrommels komen ook nog, als er nieuwe lagers in komen (heb ik de trommel toch eraf). Maar echt goed gespoten is het idd niet, achja moet t toch leren, Dit zijn gewoon de standaard remklauwen hoor. Heb ze niet vervangen.

klepdekselpakking is van rubber ja, en die floept er dus op dezelfde plek uit als de vorige deed. Hoe het precies komt vraag ik me af...

jaja meer fotos was gewenst, dus dan maar wat plaatsen. Dit is wel fotos van een paar weken terug...