goed het komt van rechtsvoor . bouten vast draaien met moment sleutel op oudere onderdelen ,ben ik geen fan van ,het moet vastzitten en dan draai ik het wel zelf vast .
Alles is op moment aangedraait, op de topmoer met gleuf na, die is aangedraait en vervolgens met een schroevendraaier nagetikt. Heb m vant weekend nogmaals nagetikt, en toen draaide ik eerder de schokdemper mee.
fuseekogel hoeft geen speling te hebben ,maar de fusee pen kan dan waarschijnlijk wel iets op en neer wippen in het bevestigingsgat (ja ik spreek uit ervaring )waardoor er een tikkend geluid te horen is .
stuurkogel kan ook iets speling hebben wat je hoort .
toplager is in opogekrikte toestand los en heeft dus dan altijd speling .
Het geluid waar ik last van heb is niet het tikken, maar het wrijvende/wringende geluid. Dat komt niet continu voor, maar vooral bij in/uitveren van de auto.
Stuurkogel is gecontroleerd, en geen speling kunnen ontdekken.
toplagers: ik ging er al vanuit dat de beweging op en neer vrij normaal is (beide kanten) maar ik vind het vreemd dat 1 kant dan ook heen en weer kan bewegen.
Toplagers zijn nieuw. over de lager waar ik eerder in het topic over sprak, was het wiellager, maar dat geluid was weg toen de aandrijfassen op de auto zaten (vorige lagers had ook 1 kant het zo)
het gleuf moertje kan iets losdraaien tijdens het vast draaien van de topmoer .
Hmm, nog niet aan gedacht, maar ik zou het vreemd vinden, gezien ze beiden dezelfde kant opdraaien. Heb deze moertjes nagetikt toen de auto op de wielen stond trouwens.
wat ookkan is dat je de moer van je schokdemper op je veerpoot niet vergenoeg hebt aangedraaid ,dan gaat de schokbreker ook rammelen .
Waar ik geen last van heb is rammelen. Die moer is behoorlijk strak aangedraait door richard.
en last but not least ,hoe is je wiellager ?
Net vervangen, maar het is voornamelijk bij het in en uitveren van de auto te horen het geluid. Gezien de auto zo stuitert is het regelmatig te horen tijdens het rijden. Het is alleen geen repeterend geluid, dus het is er niet constant, of op een bepaalde manier van sturen ofzo. Enkel bij het in en uitveren hoor je het, en dus ook als ik de auto optil of induw.
@steilheck: dat klinkt anders, heb ik met de vorige set velgen (en huge ass banden) last van gehad, en met zwaar insturen hoor ik t ook aanlopen. Nee zo klinkt het niet. Vooral niet omdat het in zowel in als uitveren te horen is.
Dat stukje rubber tussen de afsluitende moer en de schokdemper zou het imo best kunnen zijn. Maar daarvoor moet ik m losdraaien, en daarvoor heb ik toch weer veerspanners nodig? of hoe zit dat?