Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 121356 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #570 Gepost op: za, 08 jan 2011, 16:17:02 »
voor die wellems en nokkenas was ik totaal iets meer kwijt dan voor de kop plus aanbouwdelen. oftewel, niet duur ;)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #571 Gepost op: di, 11 jan 2011, 16:58:04 »
setje matten gekocht voor in de polo. ofja matten...
nieuw in doos, voor polo 86c(dus op maat) en cheap ass, die handelaar moest ze kwijt.
beetje wazige foto, moet ze nog goedbuigen (vooral bestuurderskant, maar daarvoor moet ik eerst de bodem weer beetje recht hebben daar)

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #572 Gepost op: di, 11 jan 2011, 17:11:07 »
Nice hoor -thumbsup-, lijkt een beetje op:



 -nana-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #573 Gepost op: di, 11 jan 2011, 21:53:33 »
Niet mijn smaak, maar goed...

@JJ: is die laatste foto van jouw auto? Zo ja, wat zijn dat voor fraaie zetels? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #574 Gepost op: wo, 12 jan 2011, 10:48:13 »
Niet mijn smaak, maar goed...

@JJ: is die laatste foto van jouw auto? Zo ja, wat zijn dat voor fraaie zetels? -dunno-

Ja, is mijn interieur..
Heb even foto's in mn project topic gedumpt :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #575 Gepost op: zo, 16 jan 2011, 15:34:39 »
niks kunnen ontdekken qua trilling of wat dan ook. Wat mij betreft is de rijtest geslaagd, Alleen mijn achterbak rechts stond vol met water, en dat komt vant gaatje bij het achterkleprubber vandaan. Maar gelukkig lag er een poetsdoek in de auto in die hoek, dus die heeft een groot deel opgevangen. Sowieso is de hele auto best vochtig, maar die plek heel erg. moet toch maar eens aan gelast worden.
Rechter voorknipperlamp deet niks meer, best irritant als je aant rijden bent en je ontdekt dat ineens. Dus gestopt, bleek het pitje niet goed in de fitting te zitten, ffkes aandraaien en hij deed het weer.

wielbouten nagetrokken en op proef even de naafdeksels eraf gelaten, kijken of ik dat wat vind qua uiterlijk.
Zwart logo in de grill gezet, vind ik toch net wat meer hebben.
WD40 in de sloten gespoten, gingen allemaal niet echt lekker meer, nu weer wel.
WD40 op de stabisteun gespoten (rubber dus) om te kijken of het geluid waar ik al een tijd last van heb, daarmee wegging, maar ook dat hielp niet, dus nu weet ik het nie meer waar t nog vanaf kan komen...

Injectierail van me nz inlaat krijg ik trouwens nog steeds niet los, dingen zitten echt goed vast...

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #576 Gepost op: vr, 21 jan 2011, 18:14:03 »
Micro update
klemmetjes maar eraf geschoven, beetje trekken en los was de injectierail met een enorme walm benzine.

injectoren ook gelijk eruit gehaald, rubbertjes waren nog netjes intact.

Relais 99 uit een golf 3 geplukt waar ik vandaag eventjes ben gaan kijken. Dus straks instelbare interval.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #577 Gepost op: wo, 09 feb 2011, 18:15:28 »
mezo update:
Linker deurpaneel vervangen voor een zwart exemplaar (rechts gaat nog gebeuren, achter moet ik nog ergens vandaan plukken)

Antenne eruit gehaald, gebruikte ik toch weinig tot niet. Antennekabel bungelt gewoon in t kas, mocht ik ooit muziek willen luisteren via de radio heeft ie tenminste nog wat ontvangst. Zit nu een dopje in

Groene ring voor de sigarettenaansteker geplaatst. hoewel, er zit gewoon een andere houder in, heb alleen t lampje omgeplugt.

Temperatuursensor getest, ofja eerder de meter: meter doet zijn werk gewoon, sensor is dus brak. heb m even stationair laten draaien, als de ventilator aanslaat, staat t metertje net niet op 70. Dus hij doet wel iets. Viel me trouwens op dat er daar wat olie lag.. vreemd.

binnenste driemkap proberen vast te zetten. Moet toch een nieuwe voor komen, want deze is gewoon compleet krom. Boutjes zitten er allemaal gewoon in, maar hij zit aan 1 kant gewoon krom en net tegen t nokkenastandwiel aan.

klepdeksel eens eraf gehaald, en mijn vermoeden werd bevestigd, pakking is weer gescheurt aan de driemkant, heb t maar een beetje op elkaar geduwd en de deksel er weer op gedraait, dit keer niet vast = vast maar met een handdoek handvast gedraait en toen met de steeksleutel nog een kwartslag na.

Gelijk even luchtfilter nagekeken, maar die kan nog wel even ermee door. Olie was ook goed op pijl, alleen koelwater was weer beetje empty, dus binnenkort maar eens bijvullen weer...

Waar zie ik koelwaterkristallen: tegen de kop vooral. Maar achter de waterpomp lijkt er ook wat te zitten. De eerste plek vind ik nogal vreemd, of er moet een lek in de radiateur zitten, maar die heb ik niet kunnen ontdekken.

Nogmaals gekeken waar het geluid van rechtsvoor nou vandaan komt. Blijkt dat t nu ook links zit, maar rechts is erger. Denk toch dat t m in t toplager zit (waren goedkope van ebay). maar zeker weten doe ik het niet. Het komt duidelijk van bovenaf, heb gevoeld of de zuigerstang gewoon meebewoog, geen probleem, alleen de stofkap gaat ook niet lekker mee (zit beetje strak, wat kan ik daar tegen doen?) kan t geluid wel voelen in de veer, maar niet in de veerpoot zelf. Misschien dat de schokdemper niet helemaal goed zit opgesloten? daar kan ik zo niet naar kijken namelijk.

Mocht er iemand tips voor me hebben wat betreft mijn vragen, ik ontvang graag reacties erover -thumbsup-

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #578 Gepost op: wo, 09 feb 2011, 19:05:17 »
Hmm dus je meter doet het nu wel weer? thermostaat dus niet kapot?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #579 Gepost op: wo, 09 feb 2011, 19:09:43 »
meter doet t net zoveel als eerst: komt niet bij de 70 als de ventilator van de radiateur aanslaat. Toen ik t stekkertje doorverbond schoot ie wel omhoog. dus het is de sensor die het laat afweten.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #580 Gepost op: wo, 09 feb 2011, 19:56:19 »
nieuwe sensor -thumbsup- :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #581 Gepost op: wo, 09 feb 2011, 20:00:11 »
heb dr nog een liggen die in t thermostaathuis van t nz kopje zat. maar die bouw ik pas in bij kopwissel. heb er niet zo'n last van, pas als de ventilator niet meer aanslaat, dan ist wat anders haha

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #582 Gepost op: wo, 09 feb 2011, 20:12:34 »
dan wordt die te warm, kan gelijk die andere kop erop :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #583 Gepost op: wo, 09 feb 2011, 20:15:16 »
als ik dat ontdek, zet ik m wel langs de kant. Rij er toch niet veel mee, nu ca. 3500km in de bijna 8 maanden dat ik m heb. Dus dat is niet veel.

overigens, die sensor, als ik die wil vervangen, kan dat zonder koelwater te verspillen? anders kan ik t misschien wel eerder doen?

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #584 Gepost op: wo, 09 feb 2011, 21:02:22 »
ja.... je kan gewoon die klem losmaken en zo die sensor wisselen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2