Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 122212 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #840 Gepost op: za, 23 apr 2011, 19:30:10 »
die heb ik niet helaas. heb t met een accuboormachine geprobeerd, maar dan draai ik enkel de schokdemper in zijn geheel mee.
Ik snap er niets van, waarom die linker altijd voor problemen zorgt, terwijl de rechter zo los kwam..

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #841 Gepost op: za, 23 apr 2011, 20:17:16 »
Schokdempers met een luchthamer los halen dan trek je em er zo vanaf -thumbsup-

Geen garagebedrijf om de hoek? Ff los blazen met luchtsleutel, handvast zetten en weer naar huis  -thumbsup-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #842 Gepost op: za, 23 apr 2011, 20:22:37 »
ze zijn enkel 2 slagen met een steeksleutel vastgedraait de vorige keer. (en het zijn geen borgmoeren, dus het eerste stuk was gewoon freeweelen, zoals bij de 2e moer wel lukte)
Dus of ik doe wat fout. Of op een of andere manier doet de linker schokdemper niet goed zijn werk en verkloot de moer ofzo.

ligt wel een garagebedrijf in de buurt, maar dan doe ik de boel liever ter plekke vervangen. Ben ik dr gelijk vanaf (als ik weer thuiskom zitten ze toch weer vast...)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #843 Gepost op: za, 23 apr 2011, 21:40:26 »
Of je schroefdraad is gewoon vernaggeld... Heb je al eerder voor elkaar gekregen, toch? Als je met verschillende moeren op hetzelfde plekje iedere keer problemen hebt, lijkt het mij in het schroefdraad te zitten? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #844 Gepost op: za, 23 apr 2011, 21:53:24 »
Altijd wel handig als je een compressortje en wat luchtgereedschap in huis hebt. Kreeg laatst ook de moeren niet los, nadat ik de auto op de grond had gezet ging het wel. Maar met een luchtratel of hamer gaat het hopper de poppert....

Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #845 Gepost op: za, 23 apr 2011, 22:00:40 »
Of je schroefdraad is gewoon vernaggeld... Heb je al eerder voor elkaar gekregen, toch? Als je met verschillende moeren op hetzelfde plekje iedere keer problemen hebt, lijkt het mij in het schroefdraad te zitten? -dunno-

Toen had ik een waterpomptang op het schroefdraad gezet, die schokdemper is vervangen door een andere en ik heb opzettelijk normale moeren gebruikt. Maar weer hetzelfde probleem. Dus het kan bijna niet aan het schroefdraad liggen. Want zowel de schokdemper als de moer die ik erop had gezet waren gloedjenieuw. Vreemde is dat de andere moer (had er 2 dezelfde op) wel zonder problemen eraf te draaien was. Toen ik m monteerde was die ene moer er trouwens ook zo op te draaien (drupje olie en compleet met de hand te draaien op de laatste paar slagen na

@ramon, zal ik maandag niet gewoon die richting uitkomen ipv andersom? kunnen we gelijk ff de boel omhoog zetten. of heb je daar te weinig tijd voor? (het KAN in een uurtje gedaan worden, maarja, dan moet t dus niet tegenzitten zoals vandaag weer)
« Laatst bewerkt op: za, 23 apr 2011, 22:04:15 door Rverlinde »

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #846 Gepost op: za, 23 apr 2011, 22:11:12 »
@ramon, zal ik maandag niet gewoon die richting uitkomen ipv andersom? kunnen we gelijk ff de boel omhoog zetten. of heb je daar te weinig tijd voor? (het KAN in een uurtje gedaan worden, maarja, dan moet t dus niet tegenzitten zoals vandaag weer)

nee gaat niet lukken......kan alleen even snel de delen ophalen, dan naar mijn ouders en weer werken........werk in de zorg dus ook weekenddiensten :)
kom enkel maandag om jou te ontlasten zodat je de delen niet hoeft op te slaan   -thumbsup-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline abje

  • L86C-0176
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Geslacht: Man
  • Albert Steur
    • fantasy radio
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #847 Gepost op: za, 23 apr 2011, 22:13:50 »
de sebring die er bij mij nu onder zit is ook te kort en stopt ook aan de verkeerde kant van de bumper  -gert-
vroeg me al af of hij wel voor een polo is , maar ik zie bij jou het zelfde probleem

nog een foto van de einddemper die dus nu een cm of 10 verder naar achter zit. Wel wat minder opzichtig, en zo kan ik er een keer een subtiel klein verchroomd eindstukje op zetten. Maar vind t wel vreemd.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #848 Gepost op: za, 23 apr 2011, 22:39:28 »
okey ramon, ander keertje misschien? ;) kan je pa gelijk lassen haha.

@abje: ik heb een polo 2 einddemper, wellicht zit daar t probleem (2f heeft dikkere bumpers, dusja) maar ik heb m ook vrij hoog hangen nu, en dat komt door dat linker beugeltje.

Ik hoop dattie t op weg naar de meeting houdt. Anders moeten we iets nieuws gaan verzinnen.

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #849 Gepost op: za, 23 apr 2011, 22:43:22 »
denk dat er een pijp van een polo2 tussen/achter hangt
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #850 Gepost op: za, 23 apr 2011, 22:54:44 »
Zou lekker sparen voor een mooi luchtgereedschap setje incl klein compressortje!
Kost wat maar als je het eenmaal hebt kun je niet meer zonder -thumbsup-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #851 Gepost op: za, 23 apr 2011, 23:46:25 »
kan eventueel een keer bij me ouders langsgaan, die heeft wel een compressor (maar weer geen luchtratel)

@pieter: einddemper is vanaf de middendemper 1 geheel met de pijp. En dat is dus van een polo 2 afkomstig ;)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #852 Gepost op: za, 23 apr 2011, 23:50:52 »
kan eventueel een keer bij me ouders langsgaan, die heeft wel een compressor (maar weer geen luchtratel)

@pieter: einddemper is vanaf de middendemper 1 geheel met de pijp. En dat is dus van een polo 2 afkomstig ;)

Ik denk dat je bij van creanenbroek voor 150 euro klaar bent. Klein compressortje en een goedkoop ratelsetje met doppen. Niet het beste van het beste maar je gebruikt het ook niet dagelijks. touwens wij hebben ook zo'n goedkoop setje en dat gaat al heel lang mee. Als je een oudere auto hebt heb je ook gereedschap en een beetje handigheid nodig anders wordt het aankloten  :)
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #853 Gepost op: za, 23 apr 2011, 23:55:41 »
Is luchtgereedschap hetzelfde als een luchtgitaar?  -dunno-
-nana-






Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #854 Gepost op: za, 23 apr 2011, 23:57:13 »
Is luchtgereedschap hetzelfde als een luchtgitaar?  -dunno-
-nana-
volg je niet -dunno-







Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.