Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 120198 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #870 Gepost op: wo, 04 mei 2011, 21:19:56 »
oh denk al. Die worden compleet ontlakt en waar nodig opneuw gepolijst (randen zijn af fabriek al gepolijst, maar er zijn wat plekken op en de randen zijn niet helemaal meer netjes) de spaken krijgen allemaal nieuwe lak, want de ene velg is metallic, de andere zwart en de volgende neigt weer naar het antraciet. En dan heb je er eentje dat is meer zo'n blingbling lak. Ziet er niet uit, wil ze alle 4 gelijk hebben. komen ook nieuwe bandjes rond.

huidige worden trouwens verkocht als de nieuwe erop zitten.

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #871 Gepost op: wo, 04 mei 2011, 23:05:57 »
helemaal niks

2 aandachtspunten wel: voorste schokdempers vertoonden lekkage. Maar dat is gewoon de olie die om de patronen heenzit (zitten gasdempers in) Dus dat had ik eigenlijk ff moeten wegvegen vooraf.
remleidingen zaten toch nog wat corosiepuntjes op, maar op andere plekken dan ik had gekeken blijkbaar. Moet dat nog eens nalopen en tectyleren. Wil er dit jaar toch nieuwe remleidingen onder gaan zetten naar achteren toe en gelijk t hele systeem in orde maken.

Tuurlijk joh, kan nog wel bij je lijstje  :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #872 Gepost op: di, 31 mei 2011, 17:34:37 »
grmbl....

Polo wilde vandaag niet goed door de bocht, vol een stoeprand op geknalt en vervolgens trillend stuur en vooral merkbaar: soort aanloopgeluid, wat zich boven de 50 laat horen en als je afremt afzwakt.

Thuisgekomen direct de polo opgekrikt en het wieltje gedraait, niks te horen. ook niet bij heel hard ronddraaien.

Ook alles gecontroleerd op aanlopen/raken. Zaten wel wat plekjes op de remklauwen, maar dat zal net de klap zijn geweest die dat veroorzaakt heeft.
Velg heeft een slag erin en uiteraard behoorlijke stoeprandschade. Maar is wel nog heel, geen scheuren ofzo.
Gecontroleerd op speling, ook niks wat er eerder niet was.

Het is voornamelijk hoorbaar bij 50 en hoger, en bij het snelheid minderen gaat het minder snel.

Het is een soort geluid alsof je iets hebt dat meetrilt bij een bepaald toerental, en het is niet continu. Het is ook niet kloppend, maar wel in zo'n tempo zegmaar.

Waar kan ik nog meer naar kijken wat er misschien kapot is?
Auto reageerd nog hetzelfde als normaal, allleen trillen in het stuur (wiel krom) en dat geluid. Voor de rest niks geks kunnen ontdekken

was overigens een schuin oplopende stoeprand met een gangetje van tegen de 60/70 Bocht pak ik altijd zo, maar nu was ik te laat met insturen ofzo.

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #873 Gepost op: di, 31 mei 2011, 17:39:06 »
Das mooi kut ja, maaruh ga je altijd met 60 a 70 door een bocht? (klinkt als een woonwijk)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #874 Gepost op: di, 31 mei 2011, 17:45:27 »
is uitrit van een 2baans rotonde over de snelweg bij maasbracht. Das een behoorlijk ruime bocht, alleen vandaag niet ruim genoeg...

hier dus: klik
fotos zijn oud, liggen nu aan beide kanten dus stoepranden (1 of 2 fotos door, op de baan zelf, zie je ze aan 1 kant liggen)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #875 Gepost op: di, 31 mei 2011, 21:18:35 »
Niet voor het eerst dat je zijdelings tegen een stoeprand aanknalt? Lijkt me in ieder geval een duidelijk geval dat je harder rijdt dan je zelf of je auto aankan?! Zou het iets met je remmen te maken kunnen hebben misschien... -gert-
Je beschrijving van de gevolgen klinkt in ieder geval ook als een defect aan je rem(schijf), of wellicht een scheve veerpoot/stabi/draagarm. De energie van de impact moet natuurlijk ergens naar toe, en als die kinetische energie groter is dan een onderdeel aankan is het bingo. Je velg heeft al een stuk van de energie opgevangen/geabsorbeerd, maar vast niet alles?!

Echt-Eindhoven vv op dagelijkse basis lijkt me niet echt een pretje met de fiets, dus je zult er wel mee blijven doorrijden?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #876 Gepost op: di, 31 mei 2011, 21:34:40 »
er is inmiddels een busverbinding geregeld dus ik reis nu enkel tussen maasbracht en mijn woonplek.

Vorige keer kwam het JUIST omdat ik remde, en dat was met ijs/sneeuw op de weg. Toevallig ook nog dezelfde kant ja.

En nee ik remde niet, dus daar kon het ook niet aan liggen. En ik reed gewoon veel te hard, andere indraaihoek als ik normaal gebruik (zat dit keer op de binnenbaan) verkeerd ingeschat dus, overstuur erbij en dan gebeurt dit. Eigen schuld dikke bult. En daar leer je van.
Overigens ben ik erop geknalt, en direct weer terug op de rijbaan terecht gekomen omdat ik wel de goede richting in stuurde., maar het was enkel het linker voorwiel.

Remschijf kon ik niks aparts aan zien, met remmen trilde het ook niet extra erg ofzo. Ook geen verschil in het geluid als ik een bocht naar rechts of naar links maakte.

Goed kans dat de veerpoot ook krom is. Draagarm heb ik iig naar gekeken, die ziet er recht uit, stabi kan ik niet zien of dat wel of niet krom is.

Velg is behoorlijk krom trouwens, je kunt de slag zien, als je m op een vlakke ondergrond legt merkte je het ook. Hoe krom precies weet ik niet, maar behoorlijk.
Hoef deze week enkel morgen nog weg, dus ik rij binnendoor. Donderdag en of vrijdag de auto maar weer eens opkrikken en dan alles nalopen. Kans dat een homokineet kapot is lijkt me aanwezig?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #877 Gepost op: di, 31 mei 2011, 21:45:25 »
Overstuur in een Polo? -gert-
Met linkervoorwiel op stoeprand klappen in een rechterbocht is onderstuur.
Geluid kan ook simpelweg gewoon door je velg zelf komen. Overigens lijkt het me niet een gevalletje homokineet:

Ook geen verschil in het geluid als ik een bocht naar rechts of naar links maakte.

De eerste keer mag dan wel in de sneeuw zijn geweest, maar toen reed je dus ook te hard (voor de omstandigheden).
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #878 Gepost op: di, 31 mei 2011, 21:49:18 »
Overstuur in een Polo? -gert-
Met linkervoorwiel op stoeprand klappen in een rechterbocht is onderstuur.
Geluid kan ook simpelweg gewoon door je velg zelf komen. Overigens lijkt het me niet een gevalletje homokineet:

De eerste keer mag dan wel in de sneeuw zijn geweest, maar toen reed je dus ook te hard (voor de omstandigheden).

ik bedoelde idd onderstuur, ik bedoelde het goede en typte het verkeerde.

Nee dat in de sneeuw was stapvoets, ik trapte alleen op de rem, en dat had ik toen niet moeten doen.

door de velg zelf? hij raakt nergens iets aan. Ook de remklauw niet. Zal eens kijken of ik eens een rondje met t reservewiel kan rijden en of het geluid dan weg is, maar ik denk het niet.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #879 Gepost op: di, 31 mei 2011, 21:57:20 »
Heb je in ieder geval weer iets uitgesloten?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #880 Gepost op: di, 31 mei 2011, 22:01:46 »
kweet alleen niet of me reservewiel nog bruikbaar is qua bandenspanning, maar dat zien we donderdag wel.
Ik ga sowieso rondkijken onder de auto of er niet iets krom lijkt, of dat er bijvoorbeeld iets aanloopt Zoals dat hitteschildje van de uitlaat wat om de aandrijfas zit. Gezien ik over de rand heen ben gegaan, is het best kans dat ik dat geraakt heb of iets in de buurt en dat dat aanloopt? Ik ben de mogelijkheden na aant gaan, maar voor donderdag kan ik er niet naar kijken. Heb opzettelijk vandaag zoveel mogelijk gecheckt terwijl het regende.

Offline Rapido

  • Non-Register lid
  • Berichten: 253
  • Geslacht: Man
  • Wiebe Westerhof
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #881 Gepost op: wo, 01 jun 2011, 00:10:05 »
Vergeet niet dat als de auto is op gekrikt de velg naar beneden gaat. Misschien dat hij toch ergens tegen aantikt door de slag in de velg? Bredere velgen als standaard? Om je wiellagers te sparen doe je er goed aan om op je reserve velg door te rijden totdat je velgen hebt die wel goed zijn uitgebalanceerd!

Misschien ook tijd voor andere banden? ook met kleber banden krijg ik de polo moeilijk rechtdoor(met de dunlop sp2000 en continental sportcontacts bijna onmogelijk)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #882 Gepost op: wo, 01 jun 2011, 00:29:37 »
Ik denk dat je toch gewoon wat voorzichtiger mag gaan doen op de weg, tenminste dat haal ik uit je woorden. Ik heb al een of twee keer een behoorlijke crash meegemaakt op het circuit in de heelder peel. Als je eens zo'n klapper meemaakt daar leer je wel van. Een voordeel is dat je in een kooi zit en beschermd wordt in een goede stoel. In jou 2f'je is dat wel anders. En dan heb ik het nog niet over andere weggebruikers.

Een kilometer of 5 verderop is een speedway circuit, daar kun je ook gewoon trainen en met je auto hard door de bocht. Racen doe je niet op de weg  -dunno- .
Komende zondag zijn trouwens wedstrijden.

succes met het repareren van je polo.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #883 Gepost op: wo, 01 jun 2011, 05:03:13 »
e
Vergeet niet dat als de auto is op gekrikt de velg naar beneden gaat. Misschien dat hij toch ergens tegen aantikt door de slag in de velg? Bredere velgen als standaard? Om je wiellagers te sparen doe je er goed aan om op je reserve velg door te rijden totdat je velgen hebt die wel goed zijn uitgebalanceerd!

Misschien ook tijd voor andere banden? ook met kleber banden krijg ik de polo moeilijk rechtdoor(met de dunlop sp2000 en continental sportcontacts bijna onmogelijk)

er ligt vooraan continental ecocontact op, en achter falken, Beiden met nog ruim profiel.
reservewiel is sowieso kleiner qua bandenmaat dan het lichtmetaaltje. Maar idd ik ga eens even kijken offie ergens tegenaan zit, zonder m op te krikken, ffkes de voorbumper eraf ofzo om dat beter te zien.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #884 Gepost op: wo, 01 jun 2011, 12:38:12 »
Kijk maar eens ov je bevesteging van je draagarm geen klap heeft gehad.
Dus dan blokje wat aan je carroserie vast zit.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2